Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا آیت الله جعفری که از سال ۵۹ تا ۹۶ امام جمعه کرمان بود اول آذر ۱۳۹۹ درگذشت.

حجت الاسلام مهدی عربپور رئیس ستاد برگزاری نخستین سالگرد ارتحال آیت الله جعفری روز یکشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های این مراسم سالگرد در کرمان افزود: بنیاد فرهنگی امام جمعه پیشین کرمان با پیگیری خانواده وی و نماینده ولی فقیه در استان کرمان بزودی ثبت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن عذرخواهی از مردم کرمان به دلیل ایجاد اختلال در برنامه های مراسم تشییع و تدفین آیت الله جعفری طی سال گذشته باوجود کرونا اظهارداشت: توصیه بود آیین تشییع و تدفین به خاطر حفظ جان مردم محدود باشد لذا با اینکه اعلام کرده بودیم مراسم در مصلا برگزار می شود اما ستاد کرونا اعلام کرد مراسم زودتر از زمان اعلام شده و با حضور افراد کمتری انجام شود که به همین علت از مردم عذرخواهی می کنیم.

رئیس ستاد برگزاری نخستین سالگرد ارتحال آیت الله جعفری نماینده پیشین ولی فقیه و امام جمعه فقید کرمان ادامه داد: شخصیت و زحمات آیت الله جعفری باید برای مردم بازگو شود تا بتوانیم در تجلیل از عالم، علم و شخصیت های خدمتگزار قدم ناچیزی برداریم.

وی گفت: آیت الله جعفری از روحانیون مبارز شهر کرمان بود که از سال ۴۲ اقدامات زیادی در تنویر افکار عمومی انجام داد به طوری که با سخنرانی در مجالس، انقلابیون را راهنمایی و هدایت می کرد.

حجت الاسلام عربپور اظهارداشت: آیت الله جعفری همچنین از سال ۵۰ تا ۵۷ که انقلاب به پیروزی رسید نیز خدمات زیادی انجام داد و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش ایفا کرد؛ حاصل اقدامات ساواک علیه ایشان توسط اداره کل اطلاعات استان کرمان به صورت یک جلد کتاب در تشریح استاد انقلاب اسلامی جمع آوری شده است. 

وی افزود: آیت الله جعفری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مدتی به عنوان نماینده موقت ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ایفای نقش کرد و بعد از آن به صورت دائمی در این پست خدمت کرد.

رئیس ستاد برگزاری نخستین سالگرد ارتحال آیت الله جعفری اظهار داشت: نماینده پیشین ولی فقیه در کرمان همچنین در دوران دفاع مقدس حضوری پررنگ و جهادی در جبهه ها داشت و در حمایت هایی که برای جبهه انجام می شد همواره فعال بود. 

وی تاکید کرد: آیت الله جعفری بعد از اتمام جنگ نیز محوریت فرهنگی استان کرمان را برعهده داشت و در شورای فرهنگ عمومی همواره حضور می یافت و مردم را راهنمایی می کرد.

حجت الاسلام عربپور گفت: آیت الله جعفری سرانجام در اواخر عمر خود به دلیل کهولت سن و بیماری درخواست کناره گیری از این سمت را مطرح کرد که بعد از مدتی با آن موافقت شد. 

رئیس ستاد اقامه نماز کرمان در ادامه سخنان خود همچنین به ویژگی های اخلاقی و شخصیتی آیت الله جعفری اشاره و تصریح کرد: این خصوصیات در پیام مقام معظم رهبری نیز که خطاب به خانواده ایشان صادر شد مطرح بود.

وی صداقت، صفا، صمیمیت و جهاد را از خصوصیات امام جمعه پیشین کرمان مطرح کرد و افزود: وی انسانی مدبر و مبارز بود و بر حفاظت از بیت المال تاکید بسیار داشت.

حجت الاسلام عربپور افزود: نظم آیت الله جعفری زبانزد خاص و عام بود و شخصیت علمی خودساخته و متقی به شمار می رفت.

وی ادامه داد: ما به ۲ دلیل وظیفه داریم برنامه های سالگرد آیت الله جعفری را برگزار کنیم زیرا اولا در فرهنگ ما بر تجلیل از عالم و دانشمند تاکید شده و فرمان خداوند و ائمه معصومین است و دلیل دوم این است که شاهد خدمات زیاد ایشان بودیم و و او وزنه ای برای استان به شمار می رفت به طوری که در مباحث سیاسی به گونه ای عمل کرد که همدلی و وفاق در استان کرمان ایجاد شد.
حجت الاسلام عربپور همچنین گفت: نماینده ولی فقیه در استان کرمان نیز بر برگزاری باشکوه آیین سالگرد درگذشت آیت الله جعفری تاکید دارد. 

وی با بیان اینکه نشست ستاد برگزاری اولین سالگرد آیت الله جعفری از سه ماه قبل با دستور نماینده ولی فقیه در استان کرمان برگزار و برنامه های پیشنهادی این آیین پیشنهاد به همراه نظرات زیادی توسط اعضای ستاد مطرح و کمیته هایی نیز تعیین شد افزود: قرار است یادمان آیت الله جعفری نیز با بهره گیری از بخشی از آثار به جا مانده از این عالم فقید در مصلای کرمان ایجاد و مقبره ای نیز برای ایشان ساخته شود.

به گزارش ایرنا مسئول کمیته مراسم آیین سالگرد آیت الله جعفری نیز ضمن تبریک هفته بسیج گفت: امام جمعه پیشین کرمان قبل از پیروزی انقلاب در مسیر مبارزه و بعد از آن مخلصانه به انقلاب خدمت کرد. 
علی انجم شعاع به رفاقت سردار سپهبد شهید سلیمانی با آیت الله جعفری اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی با وجود مشغله فراوان در آیین بزرگداشت آیت الله جعفری نیز شرکت و سخنرانی کرد.  

وی به مشکلات پیش آمده در آیین ارتحال آیت الله جعفری در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: سال گذشته امکان برگزاری مراسم نبود اما امسال برنامه ریزی شده برنامه های محوری باشکوهی برگزار شود.

مسئول کمیته مراسم آیین سالگرد آیت الله جعفری به برگزاری برنامه های شاخص سالگرد آیت الله جعفری اشاره کرد و گفت: برنامه شاخص این آیین روز پنجشنبه هفته جاری ساعت ۹ صبح در مصلا و با حضور اقشار مختلف مسئولان، نمایندگان خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری (دبیر شورای عالی حوزه های علمیه) برگزار می شود.

وی در ادامه از برگزاری نمایشگاه عکس، اجرای سرود، تولید و نمایش ۲ کلیپ و دیگر برنامه های فرهنگی در این زمینه طی روزهای آینده خبر داد.

انجم شعاع تاکید کرد: همچنین روز چهارشنبه نیز برنامه ای راس ساعت سه بعد از ظهر با حضور اقشار مختلف مردم بر مزار امام جمعه پیشین کرمان برگزار می شود.

وی گفت: سعی شده در همه محله ها و مناطق کرمان یک برنامه در سالگرد ارتحال آیت الله جعفری برگزار شود.

برچسب‌ها کرمان مراسم بزرگداشت آیت‌الله سید یحیی جعفری امام جمعه کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان مراسم بزرگداشت آیت الله سید یحیی جعفری کرمان مراسم بزرگداشت آیت الله سید یحیی جعفری امام جمعه کرمان امام جمعه پیشین کرمان حجت الاسلام عربپور ولی فقیه در استان استان کرمان ستاد برگزاری رئیس ستاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۷۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره فرهنگی اجلاس پیرغلامان باید در استان کرمان ماندگار شود

امام جمعه کرمان، گفت: باید از فرصت فرهنگی مهم برگزاری اجلاس پیرغلامان استفاده کرد تا آثار و برکات آن تمام استان کرمان را شامل شده در استان ماندگار شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: استان کرمان سال‌ها در خدمت دستگاه اهل‌بیت علیهم السلام بوده اما برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان فرصتی طلایی برای این استان است تا به صورت رسمی خود را در اختیار دستگاه امام حسین علیه السلام بگذارد و در تابلویی بهتر این خدمات را به جهان اسلام نشان بدهد.

وی با بیان اینکه امسال بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان برگزار می‌شود و تجربه عظیمی در برگزاری این اجلاسیه وجود دارد، گفت: تاکنون این اجلاسیه در دو سوم استان‌های کشور برگزار شده است و باید از این فرصت استفاده کرد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه همه ظرفیت‌های استان کرمان برای برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان درگیر می‌شوند، گفت: باید به همین اندازه بهره فرهنگی برگزاری این اجلاس در استان کرمان دیده و باید آثار و برکات آن در استان ماندگار شود.

وی بهره‌گیری از تجربه 20 استان و 20 دوره قبل برگزاری این اجلاسیه را بسیار مهم و ضروری دانست و افزود: باید از این فرصت فرهنگی مهم و تاریخی استفاده لازم را در استان کرمان ببریم و آثار و برکات اجلاس بین‌المللی پیرغلامان تمام استان کرمان را شامل شود.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه امام حسین علیه‌السلام، انقلاب و نهضتی را در اوج غربت رقم زد که از فردای آن هر چه جلو رفت، پرده از این غربت برداشته و به جریانی تبدیل شد که بتواند اسلام را حفظ کند، گفت: در سایه این نهضت اسلام ناب توسط توده‌های مردم حفظ شد.

وی با اشاره به اینکه مردم متولی حفظ و تداوم این جریان و نهضت امام حسین (ع) بودند و نسل به نسل آن را حفظ کردند، ادامه داد: در طول تاریخ اگر دولت‌ها هم ارادتی به امام حسین (ع) داشتند کمک کردند که مردم در این مسیر بهتر خدمت کنند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه ما جمهوری اسلامی ایران و انقلاب را محصول محرم و صفر می‌دانیم و محور آن نهضت امام حسین علیه‌السلام است، گفت: در این اجلاس از پیرغلامانی که تجلیل می‌شوند عصاره جریان مردمی هستند و در کنار آن جریان مردمی در برگزاری این اجلاس باید پررنگ‌تر دیده شود.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • گلوگاه‌های فساد را ببندید
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند
  • اظهارات سرلشکر جعفری در مورد ماجرای تذکر رهبر انقلاب درباره نحوه اجرای طرح نور
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • تذکر رهبر انقلاب درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد
  • تذکر رهبر انقلاب درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد /سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • تذکر رهبر انقلاب به درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد /سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • تذکر رهبر انقلاب به مسئولان اجرایی درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد/ سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • بهره فرهنگی اجلاس پیرغلامان باید در استان کرمان ماندگار شود