Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس جعفرپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به تصمیم وزارت جهادکشاورزی، به منظور تسهیل در فرآیند توزیع کودشیمیایی یارانه‌ای و حذف واسطه‌ها، حواله‌های فیزیکی کود حذف و صدور حواله الکترونیکی در سامانه پایش کودی انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به اتصال سامانه پایش به سامانه جامع پهنه بندی مستقر در وزارت مربوطه، تخصیص کود تنها به کشاورزان و براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع پهنه‌بندی توسط شبکه تعاونی روستایی گیلان قابل اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر تعاون روستایی گیلان بیان داشت: از ابتدای امسال، نزدیک ۱۶ هزار و ۵۳۴ تن انواع کودهای شیمیایی پایه تکلیفی و ۹۴۷ تن انواع کودهای غیرتکلیفی با تلاش شبکه تعاونی روستایی و تولید تحت نظارت مدیریت تعاون روستایی گیلان از خارج استان خریداری و در حال توزیع است.

وی افزود: در این مدت برای کنترل آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز محصولات زراعی و باغی حدود ۱۱۳ هزار لیتر انواع سـموم شیمیایی توسط ۲ اتحادیه تعاونی روسـتایی و تعاونی تولید روسـتایی گیلان تدارک و بین کشاورزان توزیع شد. 

کشاورزان برای دریافت کود یارانه دار باید به سامانه پایش کودی از طریق آدرس http://WWW.payeshkood.ir اقدام کنند.

گیلان دارای ۳۱۴هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند. برنج، چای، زیتون ،پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون ، فندق و مرکبات عمده ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند . گیلان همچنین یکی از تولید کنندگان مهم طیور در کشور است .

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و همچنین رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌ های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌ های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

بیشترین اراضی شالیکاری گیلان در شهرستان‌های رشت و صومعه سرا قرار دارد.

برچسب‌ها رشت سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گیلان رشت سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۷۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ابزار تامین مالی یک پیش‌بینی نوآورانه است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درآیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین مالی که با حضور سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد برگزار شد، فاطمه وظیفه دادگر مدیرکل مدیریت اموال و دارایی‌های دولت خزانه داری کل کشور گفت: سند تجاری سفته و برات تولید شده و به صورت فراگیر در دسترسی عموم است. موضوع برات الکترونیکی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که اکنون وارد فاز اجرایی شده است.

دادگر عنوان کرد: طراحی یک ابزار برای تامین مالی یک پیش‌بینی نوآورانه است و توسعه و بهره‌گیری از زیرساخت‌های موجود برای راه‌اندازی این ابزار مورد استفاده قرار گرفته است.

دادگر گفت: هر سندی که از محصول خرده‌شونده ایجاد می‌شود به صورت مستقل قابل پرداخت است. از دستاورد‌های این سامانه امکان تامین مالی بنگاه‌ها در یک شبکه است و قابلیت تسویه و ... را در خود جای است.

وی گفت: دستاورد مهم دیگر آن است که در گذشته سفته و برات می‌توانست ابزار پولشویی باشد، اما با این امکان قابلیت پولشویی برات نیز از بین خواهد رفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح ابزار تامین مالی یک پیش‌بینی نوآورانه است
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • قیمت جدید برنج اعلام شد
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار