Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-27@22:48:24 GMT

جزئیات واریز سهمیه ویژه بنزین آذر ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۷۶۲۷

فاطمه کاهی در گفتگو با خبرنگار  گروه اقتصادی خبرگزاری صدا وسیما به اعلام این خبر افزود: سهمیه آذرماه بدون تغییر نسبت به ماه‌های گذشته خواهد بود بااین تفاوت که سهیمه تشویقی تعیین شده از سوی دولت نیز در کارت‌های سوخت خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها واریز خواهد شد.

  مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: براساس مصوبه هیئت وزیران به منظور جبران هزینه وارده به دارندگان کارت سوخت بنزین در دوره عدم دسترسی به بنزین سهمیه‌ای به دلیل بروز اشکال در سامانه هوشمند سوخت، وزارت نفت موظف شده از طریق شرکت تابعه ذی‌ربط، سهمیه تشویقی بنزین با قیمت هر لیتر ۱۵۰۰ تومان را به سهمیه ماهانه خودرو‌ها در آذر ماه ۱۴۰۰ اضافه کند که این سهمیه امشب اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
    وی با بیان اینکه برخلاف ماه‌های گذشته که سهمیه بنزین ساعت صفر آخرین روز هرماه به کارت سوخت واریز می‌شد سهمیه ماه آذر ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد فردا اول آذر در کارت‌های هوشمند سوخت اعمال می‌شود گفت: اگر چه در مصوبه دولت برای خودرو‌های مختلف سهمیه تشویقی متفاوتی در نظر گرفته شده است ، اما این ماه به همه خودرو‌ها ۱۰ لیتر و موتورسیکلت‌ها ۵ لیتر سهمیه تشویقی اختصاص می‌یابد و ما به التفاوت آن برای خودرو‌های مشمول در دی ماه لحاظ می‌شود.    بگفته کاهی سهمیه تشویقی برای انواع خودرو‌ها ۱۰ لیتر بنزین برای خودرو‌های سواری شخصی و مدل بالا، سواری و مدل بالا جانبازان و معلولین، مسافربر شخصی، آموزشگاه‌های رانندگی، آژانس و دستگاه‌های عمومی، وانت کم مصرف، وانت پرمصرف (دوگانه سوز و LPG) و کامیون (دوگانه سوز و LPG)، ۵ لیتر برای موتورسیکلت، ۰ لیتر بنزین برای خودرو‌های سواری عمومی (دوگانه سوز و LPG)، تاکسی و تاکسی ون (دوگانه سوز و LPG)، خطی بین شهری (دوگانه سوز و LPG)، وانت پرمصرف و کامیون (بنزین سوز)،۳۰ لیتر بنزین برای خوردو‌های سواری عمومی (بنزین سوز)، تاکسی (بنزین سوز)، خطی بین شهری (بنزین سوز)، آمبولانس (بنزین سوز، دوگانه سوز و LPG) و۴۰ لیتر بنزین برای اتوبوس، تاکسی ون (بنزین سوز) و مینی بوس (بنزین سوز) خواهد بود.    سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی تاکید کرد: در سهمیه آذرماه برای همه خودرو‌ها ۱۰ الیتر بنزین واریز می‌شود و سهمیه تشویقی یاقی مانده برای خودرو‌های مشمول در سهمیه دی ماه آن‌ها لحاظ خواهد شد.   سهمیه بنزین آذر ماه به عنوان چهاردهمین سهمیه واریزی بعد از اجرای سهمیه‌بندی است که برای خودرو‌های سواری بنزینی ۶۰ لیتر و خودرو‌های دوگانه سوز ۳۰ لیتر و ۲۵ لیتر بنزین برای کارت سوخت موتورسیکلت‌ها با نرخ یک هزار و ۵۰۰ تومان است.

همچنین سهمیه سوخت خودرو‌های عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بنزین جدول خودرو دی ماه مدیر روابط عمومی لیتر بنزین دوگانه سوز و LPG برای خودرو سهمیه تشویقی بنزین سوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۷۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امین ملکشاهی گفت: پس از دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت یک گروه سازمان‌یافته قاچاق سوخت، دستورات قضایی جهت بررسی موضوع و دستگیری متهمان صادر شد.

وی افزود: باهدف مبارزه با قاچاق سوخت، از پارسال تاکنون ۴ محموله گازوئیل قاچاق به میزان ۳۳ هزار لیتر در شهرستان کرخه کشف و ضبط شد.

ملکشاهی ادامه داد: بر همین اساس ماموران پس از سوختگیری خودروی مورد نظر، آن را توقیف و ۲ نفر سرنشین آن را بازداشت کردند و با قرار متناسب روانه زندان شدند.

بر اساس اعلام مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اهواز خوزستان به واسطه داشتن مرز‌های آبی و خاکی یکی از گذرگاه‌های قاچاق سوخت به ویژه به کشور‌های حاشیه خلیج فارس است.

دیگر خبرها

  • کشف ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • کشف بیش از ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی
  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • کشف ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۱۰ خودرو
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین