Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، فردین حکیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز پیش از ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا که در استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به استمرار پایداری هوا تا روز دوشنبه و افزایش غلظت آلاینده‌ها به وضعیت ناسالم برای تمامی گروه‌ها، جلسه کارگروه اضطرار به منظور اعمال ممنوعیت و محدودیت‌های موقت مکانی و زمانی با هدف کاهش آلودگی هوا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکیمی افزود: از مصوبات مهم این جلسه، ممنوعیت هرگونه فعالیت‌های عمرانی، تشدید برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی، ممنوعیت تردد کامیون‌ها (بجز موارد مستثنی شده) در سطح شهر، تعطیلی موقت فعالیت واحدهای بالقوه آلاینده هوا (معادن، ریخته‌گری‌های، اسفالت، تولید بتن آماده و …)، توزیع حداکثری سوخت یورو ۴ در سطح کلان‌شهر کرج، تسریع در اجرای طرح LEZ و … بود.

وی ادامه داد: نکته مهم اینکه تصمیمات کمیته اضطرار موقت و مقطعی و صرفاً در شرایط اضطرار است و راهکار اصلی برای برون رفت از آلودگی بویژه در کلانشهرها، اجرای دقیق قانون هوای پاک است که بیش از بیست دستگاه استانی به صورت مستقیم و غیر مستقیم، مکلف به اجرای آن هستند اما متأسفانه در مقام اجرا، در بخشی از محورهای مهم منجمله نوسازی نوسازی حمل و نقل عمومی، نوسازی و استفاده از فناوری‌های نوین در صنایع، تغییر سوخت مایع به گاز در صنایع، توزیع سوخت استاندارد، نظارت ویژه بر مراکز معاینه فنی و برخورد قانونی با خودروهای فاقد معاینه فنی، اعمال محدودیت برای استقرار صنایع و فعالیت‌های بالقوه آلاینده بویژه معادن و … در حریم شهر، شاهد بی توجهی مسئولین مربوطه هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز خاطرنشان کرد: ضمن اینکه عوامل متعددی چون بارگذاری جمعیتی و صنعت، توسعه فعالیت‌های بالقوه آلاینده هوا بویژه در حریم شهر و در مسیر باد غالب، برداشت بی رویه منابع آب‌های زیرزمینی و فرونشست زمین، تغییر کاربری اراضی، تداوم خشکسالی‌ها و همچنین فعالیت صنایع آلاینده در استان‌های همجوار، تأثیر مهمی بر روند تشدید آلودگی هوا دارد. امید است با تغییر رویکرد و نگاه ویژه به محیط زیست، شاهد بهبود کیفیت محیط زیست شهری باشیم.

کد خبر 5357094

منبع: مهر

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست البرز هوای آلوده هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر زلزله آمار کرونا بسیج کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آلودگی هوا عکس استانها کتاب و کتابخوانی زمین لرزه لیگ برتر فوتبال ایران محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۷۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک و با همت شهرداری و شورای شهر آواجیق زباله‌ها و کیسه‌های پلاستیکی رها شده در حاشیه سایت زباله این شهر جمع آوری شد.

حجت آذریار یکی از اهداف این برنامه، که با ساماندهی کلی سایت زباله شهری و با نظارت اداره حفاظت محیط زیست چالدران برگزار شد را ترویج حفاظت از محیط زیست و نه به کیسه‌های پلاستیکی عنوان نمود.

دیگر خبرها

  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است
  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در قزوین