Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@11:55:54 GMT

برندگان بهترین فیلمبرداری سال سینما معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۷۹۴۹

برندگان بهترین فیلمبرداری سال سینما معرفی شدند

جشنواره بین‌المللی کمراایمج لهستان، ویژه تجلیل از برترین‌های سال هنر فیلمبرداری، فهرست برندگان خود را معرفی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، فیلم سینمایی «C’mon C’mon» ساخته «مایک میلس» و با فیلمبرداری «رابی رایان» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم و همچنین جایزه تماشاگران از بیست و نهمین دوره جشنواره کمراایمج در کشور لهستان شد که معتبرترین رویداد ویژه هنر فیلمبرداری در جهان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فیلم «تراژدی مکبث»به کارگردانی «جوئل کوهن» با فیلمبرداری «برونو دلبونل» و «تل ماسه» ساخته «دنیس ویلنوو» و با فیلمبرداری «کریگ فریزر» نیز به ترتیب جایزه قورباغه نقره‌ای و برنز جشنواره امسال کمراایمج را به خود اختصاص دادند. 

فیلم «حیوانات» ساخته «فرانک فن دن ادن» با فیلمبرداری «نبیل بن یدیر» نیز جایزه انجمن بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) را به خود اختصاص داد و فیلم «تیتان» ساخته «جولیا دوکورنو» با فیلمبرداری «روبن ایمپنز» هم جایزه بهترین فیلم اول و «دو قطبی»ساخته «کیوئینا لی و فیلمبرداری «یومینگ که» نیز برنده جایزه بهترین فیلمبرداری اول از جشنواره کمرایامج ۲۰۲۱ شد. 

در فهرست نامزدهای بخش رقابتی بهترین فیلمبرداری امسال نیز فیلم‌های «بلفاست» ساخته «کنت برانا» با فیلمبرداری «هریس زامبارلوکس»، «گزارش فرانسوی» ساخته «وس اندرسون» با فیلمبرداری «رابرت یومان»،‌ «آخرین دوئل» به کارگردانی «ریدلی اسکات» و با فیلمبرداری «داریوژ ولسکی»،‌ «هشت برای نقره» به کارگردانی و فیلمبرداری «شن الیس»، «پادشاه فراری» ساخته «ماتئوس راکوویچ» با فیلمبرداری «جک پادگورسکی»، «هینترلند» ساخته «استفن راکوویچ» با فیلمبرداری «بندیکت نونفلس»، «پادشاه ریچارد» به کارگردانی «رینالدو مارکوس گرین» و فیلمبرداری «رابرت السویت»، «آخرین اعدام» ساخته «فرانسسکا استونکل» با فیلمبرداری «نیکلای فن گراونتیز» و «احترام» ساخته «لیس تامی» با فیلمرداری «کرامر مورگنتو» نیز حضور داشتند. 

جشنواره فیلم کمراایمج یکی از بهترین پیش‌بینی‌کنندگان جایزه اسکار در شاخه بهترین فیلمبرداری نیز محسوب می‌شود بطوریکه در ۳ دوره از ۵ دوره گذشته، برندگان این دو رویداد سینمایی یکسان بوده که شامل فیلم‌های «شیر» (۲۰۱۶)، «جوکر» (۲۰۱۹) و «سرزمین آواره‌ها» (۲۰۲۰) می‌شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسکار بهترین فیلمبرداری بهترین فیلمبرداری بهترین فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۷۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ نمایش «خسوف عشق» به نویسندگی سید محمد علی موسوی و کارگردانی ام البنین حیدری از کاشان به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را یافت.
پس از بازبینی آثار تولید شده از استان‌های مختلف کشور، ۱۳ گروه نمایشی موفق به حضور در این دوره از جشنواره شدند.
پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.
نمایش «خسوف عشق» پیش از این در «نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان» در سال ۱۴۰۲ در بخش‌های «چهره پردازی»، «موسیقی»، «طراحی لباس»، «طراحی صحنه»، «نمایشنامه نویسی»، «بازیگر نقش اول زن»، «بازیگر نقش مکمل زن»، «بهترین کارگردانی» و «جایزه ویژه هیأت داوران» موفق به کسب عنوان‌های برتر شده است.

دیگر خبرها

  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • «تگزاس ۳» به سینما می‌آید
  • «تگزاس ۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند
  • رقابت ستاره‌ها در سینما و آغاز اکران یک اکشن
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • برندگان اسکار ایتالیا معرفی شدند/ «من کاپیتان» درخشید
  • ایران تحت اشغال به روایت تصاویر متفقین / شتاب فوق العاده مرسدس بنز‌ای ام جی ۲۰۲۴ / چگونه روانشناس در مغز ما تغییر ایجاد می‌کند؟ / ترفند فیلمبرداری مخفی با آیفون
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»