Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدرضا نیکبخت امروز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه دکتر دلفان شخصیتی بزرگ، استاد تمام دانشگاه با سوابق اجرایی متعدد هستند که به عنوان رئیس جدید دانشگاه منصوب شده‌اند، ایشان صاحب اندیشه و صاحب سابقه هستند، اظهار داشت: در مدت مسئولیت خود تجهیزات پزشکی، دستگاه‌های سی تی اسکن، ام آر آی و … بسیاری در سطح مراکز درمانی استان نصب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همه نیروها در مسئولیت‌های خود در دانشگاه علوم پزشکی لرستان تلاش کرده‌اند و من هم در کنار آن کار هماهنگی و مدیریت و تأمین مالی را انجام دادم، تصریح کرد: آذر سال ۹۹ قرار شد از مجموعه علوم پزشکی لرستان بروم، بعد از پیک سوم کرونا؛ اما امام جمعه خرم آباد خواستند تا بعد از کرونا بمانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: پیک پنجم تمام شد و از پیک ششم خبری نیست؛ لذا نیروهایی به وزارت بهداشت معرفی شد و در نهایت توافق شد روی آقای دلفان و ان شاءالله همه در خدمت ایشان باشند.

نیکبخت با اشاره به اینکه در ایام کرونا تا کنون ۲۶۲۷ نفر فوت کرده‌اند و ۱۹۴ هزار و ۲۵۳ نفر مبتلا شده‌اند، گفت: درصد کشندگی بیماری کرونا در لرستان ۱.۳۵ درصد است.

وی با بیان اینکه در بستری بیماران کرونایی، لرستان استان ششم و هفتم است؛ چون تعداد مبتلاها بالا است؛ تصریح کرد: اما در تعداد فوتی‌ها لرستان استان آخر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: در ایام کرونا ۱۳ دستگاه اکسیژن ساز، ۷ دستگاه سی تی اسکن، ۵ دستگاه ام آر آی، یک دستگاه سی تی آنژیو خریداری شده و ۵۲۵ تخت دائم و موقت و ۱۱۳ تخت ویژه راه اندازی شده است.

نیکبخت ادامه داد: کارانه پزشکان لرستان تا پایان خرداد ۱۴۰۰ تسویه شده و همچنین حقوق و مزایای نیروهای شرکتی علوم پزشکی لرستان تا پایان مهرماه ۱۴۰۰ تسویه شده است.

وی یادآور شد: ۲۱ میلیارد تومان پاداش و حق الزحمه کرونا پرسنل علوم پزشکی لرستان پرداخت شده است.

کد خبر 5357102

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی لرستان محمدرضا نیکبخت مراسم تودیع و معارفه هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر زلزله آمار کرونا بسیج کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آلودگی هوا عکس استانها کتاب و کتابخوانی زمین لرزه لیگ برتر فوتبال ایران دانشگاه علوم پزشکی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۷۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از به صدا در آمد زنگ خطر جمعیتی در کاشان به صدا درآمد و گفت: زایمان در سال ۱۴۰۲، پنج درصد کاهش یافت. - اخبار استانها -

عباس آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به هفته سلامت و کاهش پنج درصدی زایمان در سال 1402،  اظهار داشت: در سال 1401، هفت هزار و 325 زایمان در کاشان انجام شده بود که این تعداد در سال 1402 به شش هزار و 931 نفر کاهش یافته است.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای افزایش زایمان طبیعی و کاهش عمل سزارین، ابراز داشت: تعداد زایمان طبیعی در سال 1401، سه هزار و 187 نفر بود که این تعداد در سال 1402 به سه هزار و 317 نفر افزایش یافته است.

آزادی همچنین از افزایش زایمان‌های بی‌درد در کاشان خبر داد و گفت: با استفاده از روش‌های مختلف، زایمان‌های بی‌درد از 3.67 به 4.58 درصد افزایش یافته است در حالی که این رقم باید به 40 تا 50 درصد برسد تا بانوان خاطره خوشی از زایمان داشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش زایمان طبیعی با قرار دادن مشوق‌های مختلف تاکید کرد: تلاش برای افزایش زایمان طبیعی و بی درد در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

وی نیروی جوان را عامل پیشرفت در همه عرصه‌ها دانست و گفت: اگر جمعیت نداشته باشیم، هر چقدر هم تکنولوژی داشته باشیم موفق نخواهیم بود و از این رو افزایش زاد و ولد جوانی جمعیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

آزادی با اشاره به احترام و حمایت‌های لازم از مادران باردار، بر لزوم ترویج فرهنگ قناعت در جامعه تأکید کرد و گفت: در قدیم چندین خانوار در یک خانه سکونت داشتند و قناعت داشتند، اما امروز معتقدند هر یک نفر از فرزندان خانواده باید یک اتاق مجزا با همه امکانات داشته باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه امروز با پدیده پیری جمعیت و کهنسالی روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: نیروی کار در کشورهای در حال توسعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و از این رو جوانی جمعیت نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • دانشگاه محل تسویه حساب سیاسی نیست
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد