Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز آمار در بخش غلات، در فصل تابستان سال١٤٠٠، متوسط قیمت گندم ٥٠٧١٦ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٠٥,٠ درصد افزایش داشته‌ است. همچنین متوسط قیمت جو ٥٥٧٣٧ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٦١,١ درصد افزایش داشته است.

در بخش حبوبات، در فصل تابستان سال ١٤٠٠، متوسط قیمت نخود با ١١٩,٧ درصد افزایش به ٢١٤٣٩٢ ریال و متوسط قیمت عدس با ٧٢,٤ درصد افزایش به ٢٥٢٥٦٥ ریال رسیده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش محصولات جالیزی، در سه ماهه دوم سال ١٤٠٠، متوسط قیمت هندوانه ٢٦٧٥٥ ریال و متوسط قیمت خربزه ٥٤٧٦٨ ریال بوده است که به ترتیب نسبت به فصل تابستان سال قبل ١٢٤,٤ و ١٣٥.٣ درصد افزایش داشته است. همچنین متوسط قیمت خیار ٧٥٩٦٣ ریال بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٥٤,٢ درصد افزایش داشته است.

در بخش سبزیجات، در سه ماهه دوم سال ١٤٠٠، متوسط قیمت سیب زمینی ٢٩٤٠٣ ریال بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٩٠,٢ درصد افزایش داشته است. همچنین متوسط قیمت گوجه فرنگی ٣٦٧٨٠ ریال بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل معادل ٢٣٠,١ درصد افزایش داشته است. در فصل تابستان١٤٠٠ متوسط قیمت پیاز با ١٠٧,٥ درصد افزایش نسبت به تابستان سال قبل، به ٣٢٤٠٢ ریال رسیده است.

در بخش محصولات علوفه‌ای، در تابستان١٤٠٠، متوسط قیمت یونجه ٤٥٤٥٠ ریال و متوسط قیمت کاه ٢٨٢٧٥ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ٩١,٣ و ٢١٩.٣ درصد افزایش داشته است.

در بخش میوه‌های هسته‌دار، در سه ماهه دوم سال ١٤٠٠، متوسط قیمت زردآلو ١٥٥٣٩٩، هلو ١١٦٧٣٠ و آلبالو ١٣٤٩٩٧ ریال بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ١٢٠,١، ١١٧.٩ و ٥٠.٠ درصد افزایش داشته است. به علاوه متوسط قیمت گیلاس با ٩٠,٢ درصد افزایش به ٢٧٠٩٣٨ ریال رسیدهاست.

در بخش میوه‌های دانه‌دار، در تابستان١٤٠٠، متوسط قیمت سیب درختی ٧٨٥٧٩ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٥٥,١ درصد افزایش داشته است. همچنین متوسط قیمت انگور ٨١٠٢٥ ریال بودهاست که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٧٩,١ درصد افزایش داشته است.

در بخش دامداری سنتی، در سه ماهه دوم سال ١٤٠٠، متوسط قیمت یک کیلوگرم گوسفند و بره زنده ٥٢٥٧٢٤ ریال و متوسط قیمت یک کیلوگرم گاو پرواری زنده ٥١٢٩٠٩ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ٢٩,٠ و ٦٦.١ درصد افزایش داشته است.

در بخش فراورده‌های دامی سنتی، در تابستان١٤٠٠، متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گوسفند ١٢٩٢٨١ ریال و متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گاو ٥٧٥٩٥ ریال بوده که نسبت به فصل تابستان سال قبل به ترتیب ٤٦,٣ و ١٠٠,٢ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در بخش هزینه خدمات مکانیزه، در سه ماهه دوم سال ١٤٠٠، هزینة شخم زمین زراعی آبی ٥٢٧٤٨٧٢ ریال در هر هکتار و هزینة شخم زمین زراعی دیم ٣٣٣٥١٣٩ ریال در هر هکتار بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ٥٦,٢ و ٣٢,٢ درصد افزایش داشته است.

در بخش دستمزد نیروی کار، در تابستان سال ١٤٠٠، متوسط دستمزد روزانه کارگر میوه چین مرد ١٩٢٥٧٢٨ ریال بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٥٦,٣ درصد افزایش داشته است و متوسط دستمزد روزانه کارگر میوه چین زن ١٢٦٠٢١١ ریال بوده است که نسبت به فصل تابستان سال قبل ٤٦,٤ درصد افزایش داشته است. در این فصل، متوسط دستمزد روزانه کارگر تنک کار مرد ١٨٧٦٧٨٩ ریال و متوسط دستمزد روزانه کارگر تنک کار زن ١٣٣٧٨٢٤ ریال بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ٦١,٠ و ٦٢,٠ درصد افزایش نشان می‌دهد.

کد خبر 5357108

منبع: مهر

کلیدواژه: کشاورزی محصولات کشاورزی مرکز ملی آمار نهضت ملی مسکن وزارت جهاد کشاورزی قیمت دلار گمرک ایران وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت سکه بهار آزادی لایحه بودجه 1401 تجارت خارجی دلار 4200 تومانی شرکت هواپیمایی ماهان شرکت توانیر جواد اوجی قیمت طلا وزارت امور اقتصادی و دارایی ریال بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب متوسط دستمزد روزانه کارگر ١ درصد افزایش داشته متوسط قیمت یک کیلوگرم ریال و متوسط قیمت تابستان سال قبل فصل تابستان سال ٢ درصد افزایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۸۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا ایران تا پایان هفته اول اردیبهشت به‌طور متوسط ۱۶ درصد بارش بیشتری نسبت به شرایط نرمال دریافت کرده است. با این وجود استان‌های سمنان ۴۴ درصد، تهران ۴۰ درصد، قزوین  ۳۹ درصد و خراسان رضوی ۳۷ درصد کم‌بارشی نسبت به شرایط نرمال داشته‌اند بنابراین دامنه‌های جنوبی البرز بارش کمتری نسبت به سایر مناطق کشور دریافت کرده‌اند. به گفته رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور همکاری مردم و توجه به الگوی کشت برای عبور از شرایط کمبود بارش ضروری است.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا افزود: در هر زمینه‌ای اگر همکاری نباشد آسیب‌ جمعی وارد می‌کند. آب یک عنصر حیاتی است. حدود ۵۰ درصد آب استان تهران صرف شرب و بهداشت می‌شود. این رقم بزرگی است البته در همه کشور این گونه نیست. در خیلی از استان‌ها آب مورد نیاز برای شرب زیر ۱۰ درصد است و حدود ۹۰ درصد آن صرف صنعت و کشاورزی می‌شود ولی در استان تهران به علت سکونت جمعیت متراکم در آن با کمبود منابع آبی مواجه است بنابراین به علت کمبود بارندگی و افزایش تدریجی تقاضا همکاری و توجه مردم بسیار کلیدی و حیاتی است.

وی تاکید کرد: آب را نمی‌توان خلق کرد، اگرچه می‌توان آن را به ‌طور محدود انتقال داد ولی کافی نیست و نمی‌تواند کمبودها را جبران کند بنابراین مهم‌ترین عامل بر کاهش مشکلات موجود همکاری و توجه مردم نسبت به چگونگی‌ مصرف آب به‌ویژه در استان‌های تهران، البرز و خراسان رضوی است چراکه با شرایط بسیار نامطلوبی از نظر تامین آب مواجه هستند.

رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور درباره تاثیر توجه به الگوی کشت برای مدیریت مصارف آب گفت: ایران کشوری نیمه‌خشک و بیابانی است و به‌طور نسبی بارندگی آن یک چهارم متوسط دنیاست بنابراین آب کالای گرانبهایی محسوب می‌شود. کشاورزی مهم‌ترین مصرف کننده آب است و نقش بسیار مهمی دارد چون هم امنیت غذایی و هم پایداری سرزمین‌مان باید حفظ شود. با حفظ آب این دو باید به‌گونه‌ای مدیریت شوند که بیشترین بهره‌بروری با کم‌ترین مصرف آب محقق شود.

وی اضافه کرد: هرچه قدر مقدار آب کم شود، شدت آلودگی آن افزایش می‌یابد چون غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در منابع آب و خاک بیشتر می‌شود. این موضوع مهمی است که باید در نظر بگیریم. در این شرایط در بخش کشاورزی مجبور می‌شوند به دلیل محدودیت آب سطحی، از پساب‌ها استفاده کنند که موجب خدشه دار شدن امنیت غذایی می‌شود.

وظیفه در پایان گفت: با کاهش آب برای تامین آب شرب از منابع دیگری مانند چاه‌های کشاورزی که قبلا استفاده نمی‌شدند، استفاده می‌شود. درست است که آب آن‌ها تصفیه می‌شود ولی کیفیت آب‌های سطحی  را ندارد.  

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافی)
  • دمای زراعی آذربایجان غربی نسبت به بلند مدت ۲.۶ درجه سانتی گراد افزایش دارد
  • قیمت تور لوکس استانبول در تابستان ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟