Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@20:07:12 GMT

خداحافظی کردستان با وضعیت قرمز کرونایی

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۸۱۰۹

خداحافظی کردستان با وضعیت قرمز کرونایی

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، دکتر بهروز اخوان سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونا در کشور، شهرستان‌های سنندج، دیواندره و بانه در وضعیت نارنجی و مریوان، سقز، دهگلان، کامیاران، سروآباد، بیجار و قروه هم در وضعیت زرد هستند.

او با مطلوب خواندن روند واکسیناسیون در استان گفت: ۷۳ درصد جمعیت دوز اول و بیش از ۵۰ درصد نیز دوز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: واکسیناسیون علیه کرونا تا رسیدن به ایمنی جمعی در حال انجام است و بیشتر گروه‌های هدف را هم در برگرفته است.

دکتر اخوان افزود: تزریق نوبت سوم یا دوز یادآور در استان برای افراد بالای ۶۰ سال و بیماران خاص در حال انجام است و ۵۸۳ نفر تاکنون این نوبت را دریافت کرده اند.

او به روند کاهشی شمار مبتلایان و بستری‌های کرونا در استان اشاره کرد و گفت: در صورت بی توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ممکن است بازهم شاهد موج‌هایی از کرونا باشیم.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر لزوم پرهیز از برگزاری مهمانی، دورهمی و تجمع، از شهروندان خواست تا به هیچ عنوان بدون ماسک در اماکن عمومی و حتی فضای باز تردد نکنند و در هیچ مهمانی شرکت نکنند.

انتهای یپام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا وضعیت قرمز کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۸۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ۶ تا ۱۳ اردیبهشت، هفته جهانی واکسیناسیون نام گذاری شده است و در این راستا مجتمع حضرت رسول اکرم (ص) نیز براساس آمار سال ۱۴۰۲ بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون ارائه کرده است.

خدمت واکسیناسیون از بدو تولد تا دوره سالمندی براساس پروتکل کشوری و به صورت رایگان انجام می‌شود.

واکسیناسیون روشی برای کنترل حذف و ریشه کنی بیماری‌های واگیردار است. واکسن با پیشگیری از ابتلا به عفونت‌ها و برخی سرطان‌ها و بیماری‌ها مانند فلج اطفال سطح کیفی زندگی را بهتر می‌کند. واکسیناسیون به نوعی آمادگی سیستم ایمنی بدن انسان را افزایش می‌دهد و نه تنها برای کودکان بلکه برای تمام سنین مورد نیاز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی کردستان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران