Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@09:57:04 GMT

موفقیت کسب و کار آنلاین با داشتن زیرساخت استاندارد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۸۲۷۰

موفقیت کسب و کار آنلاین با داشتن زیرساخت استاندارد

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، عصری که در حال حاضر در آن به سر می بریم، عصر فناوری اطلاعات، تکنولوژی و نوآوری است و روز به روز به کمک این اهرم‌ها، انجام کارهای مختلف، آسانتر و جذابتر می شود. در این راستا، بسیاری از کسب و کارها برای پیشرفت و ارتقای فرایند کاری خود، اقدام به استفاده از انواع سامانه‌های آنلاین کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرساخت استاندارد و اهمیت آن در فرایند توسعه سامانه آنلاین و پشتیبانی اغلب توسط کسب و کارها نادیده گرفته می‌شود و متاسفانه برخی از کارفرمایان با هدف کاهش قیمت توسعه پروژه، داشتن زیرساخت استاندارد را بی اهمیت می‌انگارند و عواقب این انتخاب را در آینده سامانه خود با هزینه‌ای گزاف می‌پردازند. به همین دلیل در شرکت نرم افزاری نوژن تصمیم بر این گرفتیم که این نوشته مختصر را با هدف بررسی اهمیت زیرساخت سامانه به نگارش در بیاوریم.

مهاجرت کسب و کارهای سنتی به دنیای آنلاین

امروزه در بسیاری از حوزههای مختلف نظیر آموزش، صنعت، خدمات و غیره، از سامانه‌های آنلاین برای ارتقای فرایندهای موجود استفاده می شود. استفاده از این سامانه‌ها سبب می شود که بسیاری از فرایندهایی که در گذشته به صورت دستی و زمانبر انجام می شدند، در کمترین زمان، با بالاترین بازدهی و کاملا اتوماتیک انجام شوند.

وجود این زیرساخت ها در کسب و کارهای مختلف نیز موجب شده که بسیاری از فرایندهای بازاریابی، فروش، پشتیبانی مشتریان و حتی تولید محصولات و ارائه خدمات به مشتریان، با کیفیت بسیار بالاتری انجام شود و رضایت مشتریان تا حد زیادی افزایش یابد.

شهروندان جامعه پیشرفته امروزی نسبت به فرهنگ استفاده از ابزارهای آنلاین غریبه نیستند و اگر امکانات لازم و زیرساخت مناسب برای آن‌ها فراهم شود، همراه با کمی آموزش به سادگی به سمت استفاده از خدمات آنلاین سوق پیدا می‌کنند.

به همین دلیل کسب و کارهایی که به دنبال ایجاد زمینه آنلاین در مدل کسب و کار سنتی وابسته به خدمات حضوری هستند در صورتی که با پتانسیل بالقوه کسب و کار را بررسی کنند و به دنبال فرصت‌هایی برای تطبیق با نیازهای درحال تغییر جامعه بگردند، می‌توانند موفقیت آینده کسب و کار خود را تضمین کنند.

زمانی که تصمیم برای استفاده از راهکارهای آنلاین گرفته شد، کسب وکارها معمولا ۳ گام را پیش ‌روی خود می‌بینند:

طراحی یک سایت مناسب و بهینه سازی اصولی آن برای ایجاد تجربه آنلاین خوب

طراحی اپلیکیشن یا وب اپلیکیشن برای تعامل عمیق‌تر با مشتریان و بهبود ارائه خدمات به مشتری

تطبیق خدمات یا فرایندهای کسب و کار با رویکردهای اتوماسیون از طریق طراحی پلتفرم کسب و کار

عمده کسب و کارهای متوسط یا کوچک مرحله گام ۱ و ۲ را پیاده سازی می‌کنند و برخی از کسب و کارها نیز بنا بر لزوم استفاده، گام ۳ را نیز پیاده سازی می‌کنند.

چرا زیرساخت اینقدر مهم است؟

نکته مهم در پیاده سازی این راهکارها ابتدا انتخاب تیم نرم افزاری مناسب برای عملی سازی سامانه و سپس توجه ریزبینانه به زیرساخت استاندارد سامانه است.

زیرساخت، محیطی برای محاسبات، ذخیره‌سازی، امنیت و عملیات سامانه است. اگر این زیرساخت را یک اکوسیستم در نظر بگیریم، ضعف در اکوسیستم سلامت سامانه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و مانع از رسیدن سامانه به اهداف مورد نظر می‌شود.

این که می‌گوییم از داشتن یک زیرساخت استاندارد اطمینان داشته باشید به این معناست که زیرساخت سامانه باید با اهداف کسب و کار و فرایندهای آن منطبق باشد.

زیرساخت اپلیکیشن یا سامانه تحت وب باید به گونه‌ای باشد که بتواند پاسخگوی تعاملات با محیط خارج باشد، در عین حال امنیت لازم برای ایمن بودن این تعاملات باید در سامانه تعبیه شود.

طبیعتا مانند آماده سازی و ساخت زیربنای مستحکم برای یک ساختمان چند طبقه، زیرساخت سامانه نیز باید با برنامه‌ریزی و براساس نیازها و عملکرد سامانه پیش از فرایند توسعه پیاده‌سازی شود.

نقش زیرساخت در گسترش پذیری و مقیاس آینده سامانه

مقیاس پذیری و گسترش‌پذیری بدون شک در آینده هر سامانه‌ای هست. برای این که سامانه بتواند در نقطه مقیاس‌پذیری، گسترش داده شود به پیش‌نیازهایی نیاز دارد که در مسیر توسعه باید پیش‌بینی شوند.

این پیش‌نیازها با یک زیرساخت استاندارد تامین می‌شود. اگر به هردلیلی در فرایند توسعه این پیش‌نیازها در سیستم تعبیه نشوند، سامانه با بحران باز-طراحی سیستم مواجه می‌شود.

همانطور که از نامش پیداست، این بحران موجب می‌شود که در یک نقطه حساس سامانه، به جای آن که تیم توسعه بتواند با چند فیچر یا ماژول جدید گسترش را انجام دهد، تیم مجبور به توسعه مجدد بخشی از سامانه یا کل آن بر اساس نیازمندی‌های جدید می‌شود. طبیعی است که این حالت هزینه مالی و زمانی بیشتری را می‌طلبد و منجر به ضرر سامانه چه از نظر از دست دادن کاربران و چه از نظر از دست دادن فروش و سود می‌شود.

انتخاب یک تیم نرم افزاری حرفه‌ای

رسالت نهایی اپلیکیشن، سایت یا هر سامانه آنلاین دیگر بازتاب بهترین حالت محصولات و خدمات کسب و کار به کاربران نهایی است. به همین دلیل توسعه آن باید با بالاترین کیفیت و سطح استاندارد انجام شود. بسیاری از کسب و کارها برای داشتن یک تیم نرم‌افزاری اختصاصی به سراغ برون سپاری پروژه‌های خود می‌روند که در این حالت می‌توانند از مزایای بیشمار برون‌سپاری بهترین استفاده را ببرند. ولی در انتخاب بهترین شرکت نرم‌افزاری نیز باید به مواردی از جمله توانمندی آن شرکت در پیاده‌سازی هوشمند و یکپارچه سامانه، طراحی تجربه کاربری موثر و مهم‌تر از همه رویکرد آن شرکت نسبت به گسترش‌پذیری و مقیاس پذیری سیستم توجه کنند.

در بازار پر رقابت امروزی، نوآوری سامانه کلیدی‌ترین عامل در ایجاد تمایز است و سامانه شما باید برنده یک رقابت نزدیک باشد.

شرکت نرم افزاری نوژن به صورت تخصصی در زمینه طراحی اپلیکیشن موبایل، طراحی وب‌سایت حرفه‌ای و توسعه پلتفرم‌ یکپارچه کسب و کار با رویکرد هوشمندسازی و تحلیل رفتار فعالیت می‌کند. ما در شرکت نوژن بر این باوریم که زیرساخت استاندارد مهم‌ترین پایه توسعه سامانه آنلاین است و به همین دلیل بعد از بررسی دقیق فرم نیازمندی‌های کارفرما به دنبال بهترین راهکار برای پیاده‌سازی هوشمند سامانه به گونه‌ای که گسترش‌پذیری و مقیاس آینده سامانه را تسهیل کند، می‌رویم.

با نگاه به تجارب گذشته و بازار در حال رشد کسب و کارهای آنلاین در ایران، به این باور رسیده‌ایم که تحویل فاز ‌به ‌فاز پروژه و توسعه مبتنی بر تکرار راهکاری بهینه برای ارائه محصول حرفه‌ای به کارفرما و حفظ سرعت و کیفیت در فرایند لانچ، پشتیبانی و گسترش محصول است. به همین دلیل تمامی پروپوزال‌های نوژن فازبندی مشخصی برای پیاده‌سازی بخش‌های سامانه را ارائه می‌دهند که به کارفرما شفافیت لازم در حین فرایند توسعه را می‌دهد.

برای دریافت اطلاعات در خصوص طراحی اپلیکیشن موبایل و دریافت مشاوره اختصاصی با شماره شرکت ۰۲۱۸۸۵۱۰۵۴۸ در ارتباط باشید و یا برای مطالعه بیشتر در خصوص جزئیات فرایند ساخت اپلیکشن و سایت از وبسایت نوژن بازدید فرمایید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5356450

منبع: مهر

کلیدواژه: کسب و کار کسب و کارهای اینترنتی نرم افزار جدید کسب و کار خرید آنلاین کسب و کارهای اینترنتی گروه خودروسازی سایپا گروه صنعتی ایران خودرو بیمه شخص ثالث صنعت خودروسازی تولید داخلی آب شیرین کن مواد شیمیایی لباس تیم ملی فوتبال ایران صنایع دستی جاذبه گردشگری مزایده زیرساخت استاندارد فرایند توسعه همین دلیل کسب و کارهای گسترش پذیری کسب و کارها نرم افزاری پیاده سازی کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۸۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سیدجواد موسوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و جمعی از مدیران دستگاه‌های میدان‌دار در پذیرایی از زائران رضوی اظهار کرد: یکی از مساله‌های مهم در ایام پیک زائر در مشهدالرضا (علیه السلام) انجام هرچه بهتر تکریم و میزبانی از زائران رضوی به ویژه زائران بارگاه منور رضوی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ضمن تاکید بر تکریم هرچه باشکوه تر زائران امام هشتم (علیه السلام) افزود: میزبانی شایسته از مهمانان علی‌ابن موسی‌الرضا (علیه السلام)، مهم‌ترین تکلیف مسوولان استان و مدیران شهر است. اینجاست که می‌گوییم باید فرهنگ میزبانی را ارتقا دهیم و آن را به معیارهای زیارت مطلوب در شهر امام رضا (علیه السلام) نزدیک کنیم.

ضرورت توسعه زیرساخت های اقامت و حمل و نقل

وی خاطرنشان کرد: در حوزه میزبانی و حضور زائران باید توجه و اهتمام ویژه خود را متمرکز بر موضوع اسکان در هتل‎‌ها، زائرسراها و مهمانسراهای ارزان‎ قیمت کنید زیرا محور اصلی چالش‌‎های موجود، ناظر بر آن دسته از زائرانی است که به عشق زیارت امام هشتم (علیه السلام) به این شهر می‌آیند اما توان مالی برای اقامت چندروزه در یک منزلگاه را ندارند و تکلیف شما، رسیدگی به نیاز این عزیزان است.

علم الهدی با ابراز گلایه از افزایش غیرمنطقی نرخ اقامت و اسکان در پیک‌های زیارتی ادامه داد: باید حداکثر نظارت و کنترل را در این زمینه به کار بگیرید تا زیارت مهمانان امام رئوف (علیه السلام) در اوج رفاه و آسایش میسر باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، ساخت زائرسراهای ارزان قیمت به تکلیف سایر شهرهای کشور در مشهدالرضا (علیه السلام) را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و تصریح کرد: تمام ظرفیت خود را پای کار بیاورید تا حتی یک گره از کار زائر امام هشتم (علیه السلام) باز شود. این تکلیف بر گردن ما و حقی است که علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) بر ضمه ما دارد تا زائر او را تکریم کنیم.

وی تأکید کرد: از جمله گروه‌هایی که به زیارت حضرت رضا (علیه السلام) مشرف می‌شوند، زائران خارجی هستند. در این بخش توجه ما باید به زواری باشد که استطاعت و توانی مالی زیادی برای زیارت حضرت ندارند، مانند زائران شریف پاکستانی که صدها و هزاران کیلومتر راه را طی کرده، رنج سفر را به جان خریده تا خود را به مشهد برسانند. حالا چه وظیفه‌ای برای ما مهم‌تر از تأمین زیرساخت اقامت برای این‌ها؟

علم الهدی گفت: یک جنبه دیگر از خدمت‌رسانی به زائران و تسهیل فرآیند زیارت، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل است؛ اعم از حمل و نقل جاده‎ای، ریلی و هوایی که ضرورت آن در پیک‌های زیارتی مضاعف می‌شود. به همین دلیل، این ظرفیت وجود دارد که در حوزه سفرهای هوایی، شرکت‌های هواپیمایی دولتی پای کار بیایند و پروازها از نظر کمیت و کیفیت توسعه پیدا کند. در حوزه خدمات ریلی هم این مهم اجتناب‌ناپذیر است و در بخش تشرف‌های زمینی، کیفیت جاده‌ها به همراه ایمن‎سازی آن‌ها ضرورت پیدا می‌کند.

کد خبر 6093460

دیگر خبرها

  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • توسعه زیرساخت‎‌های شهری و توانمندی‌سازی شهروندان راهکار رویایی با بحران‌ها است
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • افتتاح چهارمین دفتر استاندارد و استاندارد سازی در چهارمحال و بختیاری
  • موزه‌های آنلاین طراحی شد
  • اتصال آنلاین اطلاعات خرید و فروش به سامانه املاک و اسکان
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی