Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@10:32:28 GMT

برپایی تظاهرات با دو مناسبت در شهرهای فرانسه

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۹۱۴۲

برپایی تظاهرات با دو مناسبت در شهرهای فرانسه

فرانسه روز شنبه شاهد برپایی دو تظاهرات بزرگ یکی در مطالبه جلوگیری از خشونت علیه زنان و دیگری به مناسبت سومین سالگرد جنبش جلیقه زردها بود که در طی آنها هزاران معترض راهپیمایی کردند.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری آناتولی، تظاهراتی تحت عنوان " NousToutes" (همه ما) از سوی یک ائتلاف از ۶۰ انجمن و اتحادیه فمینیست و حامی کودکان و همین  طور احزاب سیاسی حامی اقدام برای پیشگیری از خشونت جنسی سازماندهی شد که در آن جمعیت بزرگی از زنان و مردان در پاریس و چند شهر دیگر فرانسه از جمله رنس، روآن، شارتر و لیموژ شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند هنرمند و سیاستمدار نیز در تظاهرات برپا شده در شهر پاریس شرکت داشتند.

این معترضان پلاکاردهایی حمل میکردند که رویشان نوشته شده بود" تجاوزها را متوقف کنید" و "فمینیسم ما ضد نژادپرستی است". آنها پلیس و قوه قضاییه فرانسه را از بابت کم کاری در حمایت از قربانیان خشونت جنسی مورد انتقاد قرار داده و خواستار استعفای ژرالد درمنن، وزیر کشور فرانسه شدند.

سازمان دهنده‌های این تظاهرات گفتند که دولت فرانسه در تدارک پاسخهای کافی با هدف این که مسببان خشونتها را به دست عدالت بسپارد کم کاری کرده است و خواستار افزایش بودجه مبارزه با خشونت جنسی به یک میلیارد یورو در سال شدند.

در فرانسه آمار خشونت علیه زنان و افراد تراجنسیتی تکان دهنده است. طبق برآورد سازمان دهنده‌های این تظاهرات، هر ساله ۲۲۰۰۰۰ زن قربانی خشونت می‌شوند و ۹۴۰۰۰ نفر نیز مورد تجاوز قرار می‌گیرند و در سال ۲۰۲۱ دست کم ۱۰۰ زن توسط شرکای زندگی‌شان کشته شدند. این در حالی است که حدود ۳۰ درصد مجرمان خشونتهای جنسی قبلا مرتکب خشونت شده بودند. به گفته آنها همچنین ۲۹ درصد پرونده‌های شکایات از پلیس فرانسه به قوه قضاییه ارجاع داده نمی‌شوند و ۸۰ درصدشان هم بدون اجرای عدالت مختومه می‌شوند.

همچنین راهپیمایی مربوط به سالگرد جنبش اعتراضی جلیقه زردهای فرانسه هم در شهر پاریس همراه با یک سری ناآرامی‌ها و دستگیری‌ها بود.

طبق گزارش رسانه‌های فرانسه، پلیس این کشور در منطقه برسی، نقطه شروع راهپیمایی، دو نفر شامل مالک و راننده یک کامیون حمل مواد غذایی را از بابت اتهام "اهانت به مقامات دولتی" بازداشت کردند. ویدیوی مربوط به کامیون آنها در رسانه‌های اجتماعی انتشار یافته که کاریکاتورهای امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و دیدیه للمان، رئیس پلیس پاریس را با مضامین توهین آمیز نشان می‌دهد.

در چند مکان دیگر نیز این راهپیمایی شاهد خشونت و درگیری معترضان با پلیس بود، در حالی که گاز اشک آور فضای آن مناطق را فرا گرفت.

این در حالی است که ظاهرا تظاهرات مربوط به سومین سالگرد جنبش جلیقه زردها نسبت به تظاهرات سال ۲۰۱۸ که در آن میلیونها نفر با هدف اعتراض به افزایش قیمت سوخت از سوی دولت امانوئل ماکرون به خیابانها ریختند شاهد حضور کمتر معترضان بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ماکرون دولت فرانسه پلیس فرانسه فرانسه پاریس امانوئل ماکرون جلیقه زردها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۹۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات برای محرومیت کاروان رژیم صهیونیستی از حضور در المپیک

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، صد‌ها تن از مردم معترض در حمایت از فلسطینی‌ها در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، در مقابل مقر کمیته برگزاری بازی‌های المپیک در دهکده سن دونی در حومه پاریس گرد هم آمدند و خواهان محرومیت یا حداقل اعمال محدودیت برای کاروان رژیم صهیونیستی برای این بازی‌ها شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


معترضان با اشاره به محرومیت ورزشکاران روسی از حضور در این بازی‌ها با پرچم کشورشان به علت درگیری روسیه با اوکراین، خواهان رفتار مشابهی در این باره با رژیم اسرائیل شدند.

نیکولا شهشهانی یکی از اعضای گروه حقوق بشری یورو پالستاین در این باره گفت: برای گرفتن چنین تصمیمی قطعا بیش از ۴ روز وقت لازم نیست. آن‌ها به جای مجازات برای استقبال از کاروان اسرائیل آماده می‌شوند!

این تظاهرات با حضور بیش از ۳۰۰ تن برگزار شد و در تظاهرات با خود عکس‌های شهدای غزه را به همراه داشتند.

اسرائیل تا کنون بیش از ۳۴۰۰۰ تن از مردم فلسطینی را در حمله به نوار غزه به شهادت رسانده است که اکثریت قابل توجی از این تعداد زنان و کودکان هستند.

این در حالیست که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با بستن چشم خود به روی این جنایات، اسرائیل را قربانی تروریسم خوانده است! این تظاهرات دو روز پس از تجمع اعتراضی دانشجویان فرانسوی در حمایت از غزه صورت گرفت. پلیس فرانسه دوشنبه بیش از ۵۰ تن از دانشجویان دانشگاه سوربن را بازداشت کردند.

دیگر خبرها

  • دیدنی های امروز؛ اعتراضات روز جهانی کارگر
  • درگیری پلیس با تظاهرات‌کنندگان روز کارگر در پاریس
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • درگیری شدید بین تظاهرکنندگان و پلیس در فرانسه+ فیلم
  • تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه حاجت تپه آنکارا
  • تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه حاجت تپه آنکار
  • تظاهرات برای محرومیت کاروان رژیم صهیونیستی از حضور در المپیک
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهرهای مختلف جهان
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • برخورد خشونت‌بار پلیس فرانسه با دانشجویان حامی فلسطین در «سوربون»