Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت با دعوت از مردم برای مصرف بهینه گاز از افزایش تعرفه‌ها و جرائم برای مشترکان پرمصرف و بدمصرف گاز از یکم آذرماه خبر داد.

به گزارش برنا، جواد اوجی امروز (یکشنبه، ۳۰ آبان‌ماه) پس از دیدار با شاهین مصطفی‌یف، معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان در جمع خبرنگاران درباره وضع سوخت‌رسانی اظهار کرد: امسال زمستان خیلی زود آغاز شد، مصرف روزانه ۵۴۰  میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده در فصل پاییز بی‌سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با همکاری بخش بالادستی صنعت نفت و همین‌طور شرکت ملی گاز ایران خوشبختانه تأمین سوخت برای نیروگاه‌ها و صنایع با تدابیر اندیشیده شده در حال انجام است، تصریح کرد: در بخش تأمین سوخت صنایع هم تأکید می‌کنم که دغدغه و مشکلی وجود ندارد و وزارت نفت طبق وظیفه خود سوخت آنها را تأمین می‌کند.

وزیر نفت با اشاره به تلاش شبانه‌روزی کارکنان صنعت نفت برای تأمین گاز بخش‌های مختلف کشور با در خواست از مردم به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی و رعایت الگوی مصرف، تأکید کرد: با مصرف بهینه گاز به‌ویژه در بخش خانگی اجازه دهیم همه مشترکان از این نعمت خدادادی استفاده کنند.

اوجی با بیان اینکه افزایش تعرفه‌ها و جرائم برای مشترکان پرمصرف و بدمصرف گاز از یکم آذرماه  اجرا می‌شود، ادامه داد: مشترکانی که در سقف الگوی مصرف هستند تشویق و مشترکان بدمصرف همان‌طور که بارها هم اعلام کردیم جریمه می‌شوند.

وی از تنظیم دمای محیط روی ۱۸ درجه سانتی‌گراد، استفاده از لباس گرم و خاموش‌کردن وسایل گرمایشی هنگام خروج از منزل یا محل کار به‌عنوان چند راهکار ساده برای مهار مصرف گاز نام برد و گفت: ان‌شاءالله با همکاری مردم با خادمان خود در صنعت نفت و شرکت ملی گاز زمستان بدون چالشی را سپری کنیم.

وزیر نفت درباره میزان افزایش قیمت برای مشترکان پرمصرف هم اظهار کرد: قیمت گاز به‌صورت پلکانی و در ۱۲ پله برای مشترکان محاسبه می‌شود، مشترکانی که در سه پله نخست هستند همان قیمت گاز پارسال محاسبه می‌شود و هیچ افزایش قیمتی داده نخواهد شد، اما مشترکان پر مصرف و خارج از الگوی مصرف به صورت پلکانی شامل جریمه می‌شوند.

اوجی تصریح کرد: بیشترین یارانه انرژی را مشترکان پرمصرف دریافت می‌کنند که نشان‌دهنده آن است عدالت اجتماعی رعایت نشده است، با این حال مبنای افزایش تعرفه گاز مشترکان پر مصرف قیمت گاز صادراتی نیست و خیلی پایین‌تر از آن است و به‌صوت پلکانی محاسبه می‌شود

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زمستان گاز صنعت نفت شرکت ملی گاز وزارت نفت نفت انرژی صنعت افزایش قیمت یارانه انرژی افزایش قیمت ایران گاز معاون نفت مشترکان پرمصرف محاسبه می شود برای مشترکان مصرف گاز قیمت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۹۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: به‌رغم اینکه شورای شهر، حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین را به شکل قابل توجهی افزایش داد، اما این میزان افزایش حقوق پرداخت نمی‌شود.

فاطمه اشدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین خواستار ارائه آماری از دریافتی حقوق رانندگان آژانس شاغل در شهرداری قزوین شد و اظهار کرد: به‌رغم اینکه شورای شهر مصوبه افزایش حقوق برای این قشر زحمتکش را داشت، اما عدد قابل توجهی که در افزایش حقوق‌ها دیده شده، پرداخت نمی‌شود و فرمول محاسبه به میل و سلیقه مدیریت شهری تغییر پیدا کرده است.

وی افزود: درصد افزایش مصوب شورا چشمگیر است، اما در محاسبه دستمزد و حقوق این عزیزان رشد مؤثری دیده نمی‌شود. پیشنهاد می‌شود برای این قشر زحمتکش که با خودرو شخصی و با هزینه‌های گزاف خدمات‌رسانی می‌کنند، همانند سنوات گذشته و بسیاری از شهرها، خدمات رفاهی شهرداری و مهم‌تر از همه یارانه بیمه تکمیلی لحاظ شود.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین خواستار آسفالت رایگان حیاط مدارس خیرساز شد و خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود تا سهم ۲۰ درصدی مشارکت مدارس برای این منظور از سوی مدرسه حذف شود و آسفالت به صورت رایگان انجام شود.

اشدری تصریح کرد: به منظور تکریم و قدردانی از اقدامات خیران مدرسه‌ساز از سازمان نوسازی مدارس خواسته شده است که لیست این افراد را به شورای نامگذاری اعلام کنند که تاکنون محقق نشده، چراکه مقرر شده است تا معابری که محل سکونت خیران مدرسه‌ساز است، به نام خیران نامگذاری شود.

وی خواستار حل مشکل نبود پزشک متخصص برای افراد دیالیزی در بیمارستان شهدای آبیک شد و گفت: اگر دانشگاه علوم پزشکی نمی‌تواند برای این بیمارستان، پزشک متخصص دیالیز تأمین کند، به انجمن کلیوی استان قزوین اعلام کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین افزود: با مساعدت خیران انجمن این مشکل رفع می‌شود تا بیماران عزیز دیالیزی دچار استرس و نگرانی رفت و آمد به شهر قزوین نباشند.

کد خبر 751087

دیگر خبرها

  • برای خرید؛ قیمت هر شاخه میلگرد ساده را چگونه محاسبه کنیم؟
  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین
  • مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم
  • هوشمندسازی ۸۰ درصدی مشترکان برق در مازندران
  • اگر در این مناطق زندگی می کنید از کولر گازی استفاده نکنید وگرنه ...
  • قبض‌ برق میلیونی در انتظار کولر گازی
  • ۸۳درصد مشترکان برق قزوین کم‌مصرف هستند
  • مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین