Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، صدیف بدری ظهر یکشنبه در بازدید نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین از زندان مرکزی اردبیل با اظهار خرسندی از فعالیت‌های صورت گرفته در زندان مرکزی اردبیل اظهار کرد: آنچه امروز در این بازدید شاهد آن بودم حاکی از برنامه ریزی علمی و مدبرانه در تمامی حوزه‌های زندان بود.

وی برنامه‌های اجرا شده در حوزه‌های آموزشی، اصلاحی و تربیتی، بهداشت و درمان، اشتغال و حرفه آموزی و … را نشان همت جهادی و دید والای کارکنان مجموعه زندان دانست و اضافه کرد: فعالیت‌های مددجویان در حوزه فرهنگی و اماکنی مانند کلاس‌های آموزشی، کتابخانه و سالن مطالعه، باشگاه ورزشی، دارالقران مرکزی مجهز به سیستم صوتی، سالن نمایش فیلم و… چهره زندان را به یک آموزشگاه تبدیل کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کمسیون عمرانی مجلس در ادامه گفت: شاهد اشتغال حداکثری زندانیان در کارگاه‌های قالی بافی، صنایع چوب، خیاطی، بسته بندی، جوش کاری و صنایع فلز، اشتغال نشسته، مونتاز قطعات الکتریکی و… بودم و زندانیان از اینکه از این طریق درآمدی برای خود و خانواده‌هایشان کسب می‌کنند اظهار رضایت داشتند.

وی در ادامه با اشاره به تخصیص اعتبار لازم برای بهره برداری و اتمام طرح‌های عمرانی قول مساعد داد تا با استفاده از تمامی ظرفیت‌های ارگان‌های متولی امر، پیگیری‌های لازم در خصوص جذب اعتبار برای این پروژه‌ها را از استانداری و ردیف منابع ملی داشته باشد.

یاسر امجدی، مدیرکل زندان‌های استان نیز در این بازدید اظهار کرد: مسئولیت خطیر زندانبانی در نظام مقدس اسلامی ایجاب می‌کند تا ضمن فراهم نمودن محیطی استاندارد برای نگهداری زندانیان، توانمند سازی شخصیتی و فراهم کردن بستر مناسب برای بازگشت سالم و سعادتمندانه زندانی به آغوش جامعه و خانواده را نیز از اولویت‌های کاری خود بدانیم.

وی در ادامه با اشاره به اشتغال ۸۰ درصدی مددجویان استان در مراکز کارگاهی مستقر در داخل و خارج زندان تصریح کرد: در دوران مدیریت علمی و نوین زندان‌ها و در راستای اولویت‌های تعیین شده در سند تحول قوه قضائیه توجه به اشتغال زندانیان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل زندان‌های استان اشتغال پایدار زندانی و داشتن سرمایه‌ای ثابت را عامل ثبات خانوادگی و کاهش آسیب و جرایم اجتماعی و یکی از مؤلفه‌های مهم در عدم بازگشت مجدد زندانی به زندان دانست و افزود: با بسیج ارگان‌های حمایتی، استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، ارتباط سازنده با کارآفرینان و صاحبان حرف و مشاغل صنعتی، حمایت‌های مقامات قضائی و تلاش‌های خستگی ناپذیر و شبانه روزی سنگربانان اصلاح و تربیت، در مسیر تحقق اولویت‌های مشترک سازمان زندان‌ها و نهاد قوه قضائیه مبنی بر حرفه آموزی و اشتغال زندانیان گام‌های اساسی برداشته شده که نتیجه آن رسیدن به اشتغال ۸۰ درصدی زندانیان حاضر است.

امجدی خواستار توجه جدی مسؤولین ذیربط به پروژه‌های عمرانی در دست احداث زندان و اختصاص بودجه مناسب برای اتمام این طرح‌ها شد.

کد خبر 5357264

منبع: مهر

کلیدواژه: زندان صدیف بدری اردبیل اشتغال زندانیان هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر زلزله آمار کرونا بسیج کرمانشاه خطبه های نماز جمعه کتاب و کتابخوانی عکس استانها آلودگی هوا زمین لرزه لیگ برتر فوتبال ایران زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۹۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، میرمحمد غراوی صبح امروز، یکشنبه، در همایش بزرگداشت روز ملی شوراهای اسلامی که در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، در جمع شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران گفت: در طول سال گذشته، در شورای حل اختلاف استان تهران، 12‌ جلسه تشکیل شده و 142 مصوبه را در پی داشته است که از این تعداد، 102 مصوبه مورد تأیید نظرات شوراهای اسلامی شهر بوده است.

وی افزود: انتخاب شهرداران و تعیین اولویت‌های توسعه‌ای از وظایف اصلی شوراهاست که بر این اساس در سال گذشته 11 هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های استان تهران واریز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران یادآور شد: در سال گذشته 26 هزار میلیارد تومان بودجه در شهرداری‌های استان تهران محقق شده است که رشد 57درصدی بودجه و اعتبارات را نسبت به سال پیش از آن نشان می‌دهد.

غراوی با اشاره به اینکه سهم هزینه‌های جاری شهرداری‌ها 60 درصد و سهم اعتبارات عمرانی 40 درصد تعیین شده است، عنوان کرد: این در حالی است که طی سال گذشته در شهرداری‌های استان تهران 39 درصد اعتبارات صرف هزینه‌های جاری و 61 درصد صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

وی تأکید کرد: برآیند عملکرد شهرداری‌های استان تهران در سال 1402 نشان می‌دهد با کاهش هزینه‌های جاری، تخصیص اعتبارات و منابع بودجه‌ای به پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای با رشد بسیار خوبی همراه بوده است.

بخشودگی عوارض نوسازی و افزایش تقاضای شهروندان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود، کمک به اجرای سیاست‌های دولت را از وظایف شوراها برشمرد و گفت: در این راستا موضوع بخشودگی عوارض در احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری از اقدامات صورت‌گرفته در سال گذشته است، به‌طوری‌که در برخی از شهرداری‌ها این بخشودگی به 100 درصد رسیده است.

غراوی تصریح کرد: بخشودگی عوارض نوسازی بافت‌های فرسوده موجب افزایش تقاضای شهروندان در شهرستان‌های استان به احیای بافت‌های فرسوده شده است.

وی در ادامه به عضویت 251 نفر در شوراهای اسلامی شهرهای استان تهران اشاره و بیان کرد: سال گذشته تعدادی از اعضای شورا به‌واسطه برخی تخلفات تحت پیگرد قرار گرفتند و 37 عضو شورای شهر و روستا بازداشت شدند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: در شورای حل اختلاف برخی پرونده‌ها به سلب عضویت اعضا منجر شده است و در این بین 18 عضو شورای شهر و روستا سلب عضویت شدند.

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند