Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@10:30:00 GMT

انجمن حافظان فرهنگ خراسان جنوبی آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۰۳۴۱

انجمن حافظان فرهنگ خراسان جنوبی آغاز به کار کرد

ایسنا/خراسان جنوبی به همت جمعی از دانشگاهیان استان انجمن حافظان فرهنگ خراسان جنوبی در بیرجند راه اندازی شد.

سید محمد حسین قریشی، مدیرعامل انجمن حافظان فرهنگ خراسان جنوبی، امروز یکشنبه ۳۰ آبان در مراسم افتتاحیه این انجمن گفت: هدف از راه‌اندازی این انجمن ایجاد بانک مفاخر و دریافت اطلاعات، فعالیت‌ها و خدمات افراد برجسته و مفاخر در استان است تا علاوه بر شناسایی در استان و کشور در سایر کشورهای خارجی شناخته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: یکی از اهداف راه اندازی این انجمن شناسایی و معرفی چهره های علمی، هنری، فرهنگی و معرفی آنان به نسل جدید است.

وی گفت: در کنار معرفی مفاخر بزرگ استان ایجاد بانک اسناد و مدارک هم راه اندازی شده است.

مدیرعامل انجمن حافظان فرهنگ استان انتشار مجله تخصصی و حمایت از دانش پژوهان و بورسیه دانش آموزان محروم را از جمله اهداف این انجمن برشمرد.

دکتر علی زنگوئی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با تبریک این مناسبت و تعریف واژه فرهنگ گفت: خراسان جنوبی و بیرجند و دیگر شهرهای استان شهر فرهنگی  است و باعث افتخار است که همزمان با دارالفنون اولین مدرسه به سبک نوین در شهر بیرجند پایه‌گذاری شد.

وی با تشکر از هیأت مؤسس این انجمن که باعث حفظ فرهنگ و پاسداشت مفاخر و نگهداشت زبان و فرهنگ و باورها می‌شود، گفت: با راه‌اندازی این انجمن شایسته از تمامی افرادی که دلشان برای فرهنگ این منطقه می‌تپد دعوت می‌کنیم تا برای حفظ فرهنگ متعالی و فخیم استان از هیچ تلاش فروگذار ننمایند.

مژگان شریفی، معاون تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی استانداری خراسان جنوبی نیز به پیشینه ثبت این مؤسسه مردم نهاد از بهمن 1399 اشاره کرد و افزود: 80 درصد فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در حوزه اجتماعی است و در این مدت این سازمانها برای رفع بحران‌ها بسیار خوش درخشیدند.

وی نیت خیرین بزرگوار را نیتی خیرخواهانه برای توسعه فرهنگ و مشارکت‌های مردمی خواند و گفت: امیدوارم با افتتاح این انجن فرهنگ غنی منطقه را به فرزندان خود بیاموزیم.

دکتر محمدرضا راشدمحصل نیز که بصورت مجازی در این مراسم حضور داشت فرهنگ را واژه ای ترکیبی دانست و معنی آن را آموزش و پرورش و ... نامید.

وی افزود: عمده‌ترین فرهنگ‌ها شامل فرهنگ جهانی، ملی و بومی است و هر بشری عضوی از پیکر فرهنگ ملی و جهانی است. فرهنگ‌های بومی به فرهنگ ملی پیوند می‌خورند و غیرمستقیم به فرهنگ جهانی پیوند دارد.

وی تأکید کرد: فرهنگ بومی و ملی ما مظهر وحدت است و ملیتهای ما حول محور فرهنگ گرد آمده‌اند. فرهنگ حاصل تلاش میلیونها انسان در قرن‌های متمادی است که در شمار باورهای دینی و اعتقادی درآمده است و در حال تغییر است و انسان موجودی فرهنگی است. فرهنگ بومی در سینه مردم قرار دارد و  انسان با گردش در کوچه و بازار بیرجند و مشاهده رفتار مردم این مرز بوم  به بزرگی و فرهنگ آنها پی می‌برد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری دانشگاه بیرجند خراسان جنوبی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۰۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد

ایسنا/هرمزگان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک از راه‌اندازی غرفه فرهنگ و هنر و برگزاری مسابقه طراحی و نقاشی با موضوع خلیج فارس در این شهرستان خبر داد.

محمد پیشان شامگاه ۱۱ اردیبهشت در گفت وگو با خبرنگار ایسنا در هرمزگان اظهار کرد: خلیج فارس هویت ملی ماست و نامگذاری ۱۰ اردیبهشت به نام روز ملی خلیج فارس فرصتی ارزشمند است تا با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در سراسر کشور و به ویژه در سواحل خلیج فارس این نماد هویت ملی را پاسداری نماییم.

وی عنوان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک با همراهی انجمن هنرهای تجسمی شهرستان با هدف پاسداشت روز ملی خلیج فارس مسابقه طراحی و نقاشی با موضوع خلیج فارس در سطح شهرستان سیریک برگزار نمود، در این مسابقه هنرمندان شهرستان نقاشی های مختلفی با موضوع خلیج فارس ترسیم کردند و این روز بزرگ را گرامی داشتند. آثار هنرمندان شرکت کننده در غرفه فرهنگ و هنر شهرستان جهت بازدید عموم مردم به نمایش گذاشته شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک تصریح کرد: در پایان این مسابقه از فاطمه ملاحی، زینب جمالدینی و زهرا ملاحی به عنوان سه نفر برتر مسابقه طراحی و نقاشی با هدای لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مدرسه هنر در کاشان
  • آغاز تبلیغات انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است