Web Analytics Made Easy - Statcounter

در همایش "نتایج مطالعات واکسن‌های ایرانی کووید-۱۹" توضیحاتی درباره اثرگذاری واکسن اسپایکوژن و قرار گرفتن آن در لیست واکسن های WHO ارائه شد.

به گزارش ایسنا، دکتر پیام طبرسی، نماینده واکسن اسپایکوژن در همایش "نتایج مطالعات واکسن‌های ایرانی کووید-۱۹" که صبح امروز (یکشنبه، 30 آبان) توسط معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت برگزار شد، در خصوص این واکسن گفت: واکسن اسپایکوژن یک واکسن نوترکیب است که توسط شرکت سیناژن با همکاری شرکت وکسین استرالیا طراحی شده  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکسن از یک پروتئین نوترکیب و از دو ادجوانت استفاده می‌کند. مطالعه پیش‌بالینی این واکسن که در استرالیا انجام شده، در نشریه vaccine منتشر شده است.

وی افزود: فاز دو این مطالعه در ایران انجام شد، یک مطالعه دو سو کور بود که به یک گروه از افراد واکسن اسپایکوژن و به یک گروه دیگر دارونما یا نرمال سالین تزریق شد. دو دوز واکسن ۲۵ میکروگرم به فاصله ۲۱ یک روز تزریق شد و ۴۰۰ نفر در مطالعه قرار گرفتند.

طبرسی در مورد عوارض این واکسن گفت: عوارض عمده‌ای در فاز دو و سه این واکسن ندیدیم. عوارض کلی درد در محل تزریق، خستگی و ... بود و واکنش شدیدی دیده نشد. مشخصات این واکسن این بود که بین بیماران سرونگاتیو و سروپوزتیو انجام شد. همچنین با کلیه افراد شرکت‌کننده هر روز تماس گرفته شد و کلیه اطلاعات ثبت شده و همین باعث شده اطلاعات ارزشمندی در مورد این واکسن جمع‌آوری شود.

وی در خصوص فاز سه مطالعات این واکسن توضیح داد: در فاز سه ۱۶ هزار و ۸۷۶ نفر شرکت کردند. نسبت افرادی که واکسن تزریق  کردند به گروه پلاسبو، سه به یک بود. در حال حاضر تزریق‌ها انجام شده و الان دو ماه بعد از تزریق دوم آخرین فرد هستیم. گزارش میانی این مطالعه به صورت Interim analysis به سازمان غذا و دارو ارائه شد و مجوز اضطراری آن گرفته شد. این گزارش بر مبنای آنالیز ۱۲ هزار نفر بوده که دو هزار و ۲۴۶ نفر در گروه واکسن اسپایکوژن و ۳ هزار و ۱۴ نفر در گروه واکسن نما بودند. از این تعداد در گروه اسپایکوژن ۵۲ نفر دچار کووید-۱۹ علامت‌دار شدند و از گروه واکسن‌نما ۴۴ نفر دچار بیماری شدند.

طبرسی اثربخشی این واکسن را حدود ۶۰.۳ درصد برای پیشگیری از بیماری خفیف و متوسط کووید عنوان کرد و گفت: تا آخرین بررسی‌ها که یک ماه پیش بوده، ما هیچ مورد کووید شدید و مرگ نداشتیم. خوشبختانه از یک ماه پیش تا الان هم مرگی گزارش نشده ولی موارد کووید شدید بوده که در آنالیزهای نهایی گزارش خواهد شد.

وی افزود: این واکسن حدود ۶۰ درصد اثربخشی در برابر کووید داشته است. اثربخشی‌ها متفاوت گزارش شده است مثلا برای فایزر هم در ابتدا ۹۵ درصد گزارش کردند برای ویروس گونه ووهان و آلفا ولی الان در مقابل با موج دلتا اثربخشی حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد شده است. ما تمام موارد را در آزمایشگاه مرکزی ویروس‌شناسی چک کردیم و مشاهده کردیم که تمامی موارد تا الان ویروس دلتا بوده و ما این میزان اثربخشی را بر روی ویروس دلتا عنوان می‌کنیم.

طبرسی در مورد ادامه مطالعه توضیح داد:‌ مطالعه در حال پیشرفت است و آخر همین ماه به پایان می‌رسد و اطلاعات نهایی برای دو ماه پس از تزریق را به سازمان غذا و دارو ارائه خواهیم داد.

وی عنوان کرد که دو مورد مرگ مشاهده کردیم که یکی پس از تزریق دوز اول بوده و یکی دیگر ربطی به واکسن و کرونا نداشته است.

طبرسی در مورد مقالات منتشر شده از این مطالعات گفت: مقاله فاز یک در استرالیا در حال پیگیری و انتشار است. فاز دو را نیز پس از ادغام اطلاعات سلولی به زودی منتشر خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال دکتر نجفی در مورد اقدامات انجام شده برای وارد کردن واکسن اسپایکوژن در لیست واکسن‌های WHO عنوان کرد که اقدامات اولیه برای این کار انجام شده ولی از آن‌جا که باید اطلاعات کامل شود، باید مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در ایران واکسن کرونا واکسن اسپایکوژن واکسن اسپایکوژن انجام شده انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۰۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم اسلامی پزشک و ی تخصصی ژنتیک، فلوشیپ پزشکی بازساختی اظهار کرد: واکسن سرطان، میزان بقا را دو برابر می‌کند و امید جدیدی را برانگیخته می‌کند.

این واکسن سفارشی، امیدی برای درمان دارد و در مرحله نهایی آزمایشات در UCLH قرار دارد.

بیماران بریتانیایی در حال آزمایش واکسن بالقوه درمانی شخصی‌شده mRNA برای ملانوم هستند که نور امیدی را برای بیماران سرطان پوست ارائه می‌کند.

اینواکسن سفارشی ساخته شده توسط Moderna و MSD می‌تواند برای هر بیمار در عرض چند هفته ایجاد شود. به گفته Metro، آزمایشات اولیه کاهش قابل توجهی در عود ملانوم نشان داد.

این واکسن با دستور دادن به سیستم ایمنی بدن برای هدف قرار دادن و از بین بردن سلول‌های سرطانی عمل می‌کند.
این درمان نوآورانه در حال حاضر تحت آزمایشات مرحله نهایی به رهبری UCLH قرار دارد و بالقوه می‌تواند در برابر سرطان‌های ریه، مثانه و کلیه نیز موثر باشد.

Heather Shaw، سرپرست این کارآزمایی، نسبت به توانایی این دارو در درمان ملانوما ابراز خوش بینی کرد و در حال بررسی کاربرد آن در سایر سرطان‌ها است.

او گفت: اینیکی از هیجان‌انگیزترین چیز‌هایی است که در مدت زمان طولانی دیده‌ایم. اینیک ابزار واقعاً دقیق است. چیز‌ها بسیار فنی هستند و به خوبی برایبیمار ایجاد می‌شوند، بیماران واقعاً در مورد آنها هیجان زده هستند.
Steve Young، مردی ۵۲ ساله از استیونیج، که یکی از اولین شرکت کنندگان در UCLH است. برای تقریباً ده سال، Steve Young برآمدگی روی سر خود داشت که هیچ فکری برای آن نمی‌کرد. با این حال، معلوم شد که ملانوما است، تشخیصی که شوک بزرگی به همراه داشت.
پدرم در ۵۷ سالگی بر اثر آمفیزم درگذشت، و من در واقع فکر کردم: "من از پدرم کوچکتر خواهم مرد. "

او افزود: این واقعاً علاقه من را برانگیخت. به محض اینکه آنها به این فناوری mRNA که برای مبارزه با سرطان استفاده می‌شود اشاره کردند، من به نظرم جذاب می‌رسید و هنوز هم همان احساس را دارم. من واقعاً بسیار هیجان زده هستم. این بهترین شانس من برای جلوگیری از مسیر سرطان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا