Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره بیمه سلامت خواف گفت: اجرای طرح نظام ارجاع پزشک خانواده در صندوق بیمه سلامت همگانی رایگان، از ابتدای آذرماه سال جاری در سطح خراسان رضوی به صورت آزمایشی از شهرستان خواف آغاز می‌شود.

محبوبه جباری جاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح، خرید خدمات سلامت از طریق نظام سطح بندی خدمات و نیز الزام به رعایت نظام ارجاع در صندوق بیمه سلامت همگانی و ایجاد دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی درمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بیمه شدگان صندوق سلامت همگانی آن دسته از بیمه شدگانی هستند که به صورت رایگان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گرفته‌اند و برای دریافت خدمات درمانی صرفا مجاز به مراجعه به مراکز دولتی دانشگاهی هستند. این بیمه‌شدگان از ابتدای آذر ماه و با اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در صندوق بیمه سلامت همگانی می‌توانند برای دریافت خدمات تخصصی به پزشک خانواده خود مراجعه نمایند.

وی اضافه کرد: پزشک خانواده نیز با تشکیل پرونده سلامت برای این بیمه شدگان در صورت نیاز آن‌ها را برای دریافت خدمات سطح ۲ به متخصص مربوطه ارجاع می‌دهد.

جباری افزود: پزشکان واجد شرایط در این طرح شامل پنج پزشک عمومی و ۲ پزشک متخصص اطفال است و بیمه شدگان این صندوق می‌توانند از طریق کد دستوری #۱۶۶۶* از پزشک  خانواده خود مطلع شوند.

وی اجرای مفید و موثر این طرح در شهرستان  خواف را نشان از تلاش و توانایی همکاران بیمه سلامت در شهرستان خواف دانست و ادامه داد: اجرای نظام ارجاع در صندوق بیمه سلامت همگانی هزینه‌های درمانی بیمه شدگان و سازمان را کاهش می‌دهد و سبب عملکرد بهتر فرایندهای درمانی بیمه شدگان خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری مسئولان و نهادهای ذی‌ربط در اجرای این طرح، بیمه شدگان سازمان خدمات مطلوب‌تری دریافت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها نظام ارجاع و پزشک خانواده خواف صندوق بیمه سلامت همگانی پزشک خانواده نظام ارجاع بیمه شدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۱۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار بیمار خاص مشمول حمایت های بیمه سلامت ایلام هستند

نورالدین رحیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر در تشریح روز بیماری‌های خاص از افزایش بودجه اختصاصی به صندوق بیماران خاص، صعب العلاج و نادر در سال ۱۴۰۳ از ۷ هزار میلیارد تومان به مبلغ ۹ هزار میلیارد تومان خبر داد.

وی اظهار داشت: ۱۰ هزار بیمار خاص و صعب العلاج در استان ایلام مشمول حمایت این صندوق و اداره کل بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با بیان اینکه بار مراجعه بیماران خاص در ایلام به مراکز درمانی ۶۱ هزار بار بوده است، گفت: از ابتدای آغاز طرح تاکنون بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان بابت حمایت از بیماران خاص توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

رحیمی افزود: ۱۰۷ بیماری خاص مشمول حمایت‌های این صندوق هستند.

کد خبر 6100083

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار بیمار خاص ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند
  • ارائه رایگان ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • ارائه رایگان ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی
  • ۸۰ درصد بیمه شدگان سلامت همدان رایگان زیر پوشش هستند
  • ارائه ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان تامین‌ اجتماعی
  • بیش از۶۰ درصد جمعیت آذربایجان غربی زیر پوشش بیمه سلامت
  • ۱۰ هزار بیمار خاص مشمول حمایت های بیمه سلامت ایلام هستند
  • آغاز ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی صندوق تامین خسارت های بدنی
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص