Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-06@03:13:56 GMT

واریز یارانه جدید

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۳۱۵۶

در جدیدترین طرح دولت شرایط خانوارها برای افزایش یارانه اعلام شد.

دولت طرح جدیدی برای خانوارهای ایرانی در نظر گرفته است. این طرح در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ایران است. در این طرح یارانه فرزندان خانواده‌های ۴ دهک اول جامعه غیرشاغل در دستگاه‌های دولتی که حداقل ۳ فرزند دارند، سه برابر افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یارانه چه افرادی سه برابر خواهد شد؟

امیر حسین بانکی‌پور رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در نشست خبری اظهار کرد: طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با انجام اصلاحاتی در شورای نگهبان تایید و گزارش آن در مجلس ارائه شد و  از سوی رییس مجلس به دولت جهت اجرا ابلاغ می‌شود.نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم ما در سه دهه گذشته نتیجه سیاست تک فرزندی، تفکرهای فردگرایانه نئولیبرالیسم و تکنوکرات‌ها که در مدیریت رخنه کرده بود را دیدند. سن ازدواج در کشور بالا رفته و شرایط ازدواج سخت و مشکلات خانواده ها زیاد شد و نگاه خانواده محور در کشور مورد غفلت قرار گرفته است.

بانکی پور افزود: مجلس با هدف حمایت از نهاد خانواده جلسات متعددی را در قالب کمیسیون مشترک اصل ۸۵ با حضور متخصصان برگزار کرد و نتیجه این جلسات تدوین قانونی با ۷۴ ماده و ۲۴۰ حکم در رابطه با حمایت از خانواده‌ها در رابطه با موضوعات ازدواج، زوج های ناباور، فرزندآوری، تسهیلات اقتصادی، معافیت های مالیاتی بیمه، مسکن، در ابعاد مختلف به حمایت از خانواده پرداخت و ماحصل آن قانون حمایت از خانواده شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: ما نمی‌توانستیم نسبت به شرایط سخت ازدواج و فرزندآوری جامعه سکوت کنیم. در چند سال گذشته حدود ۴۰درصد  از ازدواج‌های کشور کم شده و ۳۰ درصد فرزندآوری در کشور کاهش یافته است  و نرخ باروری به کمترین میزان خود در سال‌های اخیر به ۱/۶ رسیده است.

رییس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وضعیت خطرناکی برای آینده کشور ایجاد شده، غفلت از خانواده نه تنها خانواده‌ها را دچار مشکل می‌کند بلکه ادامه حیات جامعه را دچار مشکل می‌کند.

نماینده مردم اصفهان گفت: با توجه به این مساله مجلس این قانون را بر اساس مساله محوری و برای حل مسائل خانواده دنبال کرد. ما در این زمینه ۲۱ مانع را شناسایی کردیم و براساس هر کدام از این موانع موادی را پیش بینی کردیم.

بانکی پور اضافه کرد: در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت موانع ازدواج و فرزندآوری را احصا کردیم و موادی را در جهت رفع این موانع به تصویب رساندیم. علاوه براین سعی کردیم مشوق‌های در نظر گرفته شده برای خانوارها به گونه‌ای باشد که برای دولت بار مالی نداشته باشد.

بانکی‌پور در پاسخ به این سوال که آیا تسهیلات زمین برای خانواده‌ها موجب نمی‌شود که نگاه سرمایه‌ای به آن شکل بگیرد، افزود: قرار است زمین در قالب فروش اقساطی باشد نه هدیه. ضمن اینکه در الگوی فعلی مسکن شرایط فرزند کمتر برای امتیاز این بخش لحاظ شده کما اینکه اگر فرد اجاره‌نشین باشد از تعداد فرزندانش می‌پرسند. از سوی دیگر مسکن ۹۰ متری برای خانواده‌های دارای دو فرزند مناسب است و مناسب خانواده‌های دارای ۳ فرزند نیست.

پرداخت وام ۱۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن 

او ادامه داد: برای جلوگیری از پیر شدن جمعیت باید وارد الگوی ۳ فرزندی شویم بنابراین برای رفع مشکل مسکن، دولت در طرح جهش مسکن اولویت ویژه‌ای برای خانواده‌های دارای ۳ فرزند در نظر گرفته به این صورت که با فروش اقساطی و قیمت تمام شده به آنها واگذار شود، همچنین تسهیلات وام ۱۵۰ میلیون تومانی برای ساخت این زمین‌ها به خانواده‌های دارای ۳ فرزند تعلق خواهد گرفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه دپوی چند هزار تن شیرخشک یا افزایش هزینه تربیت و تحصیل فرزندان از جمله موانع فرزندآوری خانواده‌هاست و در این بخش چه تدابیری اندیشیده شده است، گفت: در این زمینه و برای کمک به خانواده‌ها مواردی را پیش‌بینی کردیم. حق اولاد بعد از تولد فرزند هر سال دو برابر نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد طوری که در ۵ سال آینده مبلغ قابل توجهی شده و حقوق این افراد را به طور معناداری تغییر می‌دهد.

وام ۱۰ میلیون تومانی برای تولد هر نوزاد

وی افزود: قرار است یارانه فرزندان خانواده‌های ۴ دهک اول جامعه غیرشاغل در دستگاه‌های دولتی که حداقل ۳ فرزند دارند، سه برابر افزایش یابد، همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه برای فرزند اول ۱۰ میلیون و تا فرزند پنجم ۵۰ میلیون در نظر گرفته شده است.

رییس کمیسیون مشترک حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: علاوه بر این زایمان طبیعی رایگان شده و بر اساس برگزاری آزمون وسع این خانواده‌ها از ابتدای تولد فرزند تا ۵ سالگی آن از پوشش بیمه بهره‌مند می‌شوند ضمن اینکه هر ماه بسته‌های مناسب تغذیه و بهداشت در اختیار مادر و کودک قرار می‌گیرد.

بانکی پور تصریح کرد: از سوی دیگر کارت مادرانه برای خانواده‌های دارای ۳ فرزند طراحی کردیم که بر اساس آن مادران و کودکانشان می‌توانند از مزایای اماکن عمومی همچون سینما از تخفیف ۵۰ درصدی بهره‌مند شده و برای استفاده فرزندان از آموزش‌های کانون فکری کودکان و نوجوانان تخفیف ۲۰ درصدی در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه ساز و کاری برای اعطای تسهیلات به خانواده‌ها پیش بینی شده است، اظهار داشت: در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بانک مرکزی مورد خطاب است و این مساله در بودجه‌های سنواتی هم لحاظ می‌شود و از آنجا که بودجه لازم برای اجرای این طرح تخصیص داده می‌شود بانک‌ها نباید بهانه‌ای برای عدم پرداخت تسهیلات به خانواده‌ها داشته باشند.

پیشنهاد ویژه/

برچسب ها: واریز یارانه ، یارانه ، معیشتی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Pjn

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: واریز یارانه یارانه معیشتی طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خانواده های دارای ۳ فرزند نماینده مردم اصفهان برای خانواده ها کمیسیون مشترک خانواده ها بانکی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۳۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: ۱۳ هزار و ۴۹۳ دانش‌آموز زیرپوشش حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی هستند. - اخبار استانها -

مجید الهی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، اظهار داشت: چهار هزار و 135 معلم و فرهنگی نیک‌اندیش استان، حمایت‌های مادی و معنوی از پنج هزار و 752 فرزند یتیم و محسنین را در قالب طرح اکرام برعهده دارند. 

وی افزود: این حامیان شامل اساتید، معلمان، بسیجیان اساتید، فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش خراسان شمالی هستند که همواره در اقدامات خداپسندانه پیشرو بوده‌اند.  بیش از 27 هزار حامی از سه هزار و 301 فرزند یتیم و پنج هزار و 46 فرزند محسنین خراسان شمالی در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین حمایت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی با بیان اینکه 13 هزار و 493 دانش آموز زیرپوشش حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی هستند گفت: در کانون ولایت کمیته امداد بیش از 25 مربی کلاس‌های مختلف فرهنگی، تربیتی و تحصیلی را برای دانش آموزان برگزار می‌کنند و  اکثر این مربیان به صورت افتخاری با این نهاد همکاری دارند. 

وی تصریح کرد: کانون ولایت کمیته امداد خراسان شمالی کلاس‌های آموزش خیاطی، نقاشی، قرآن و غیره با سرفصل های توانمند سازی مددجویان را به صورت رایگان به آن‌ها ارائه می‌کند. سال گذشته 6 هزار و 883 نفر در خراسان شمالی در جشنواره قرآنی باران وحی شرکت کردند که نسبت به سال گذشته از رشد 9 برابری برخوردار بود و 540 نفر برگزیده استانی و 250  نیز به مرحله کشوری راه یافتند.

الهی‌راد در ادامه با اشاره  به این نکته که مددجویان تحت پوشش این نهاد در سال 1402، 2 هزار و 600 متر مربع فرش به ارزش 105 میلیارد ریال بافتند، گفت:  450 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد در حوزه صنایع دستی از جمله بافت فرش فعالیت دارند. 

وی افزود: بیشترین فعالان این صنعت مربوط به شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، شیروان،  جرگلان، گرمه ، فاروج است. هم اکنون 6 راهبر شغلی در حوزه فرش و صنایع دستی با این نهاد همکاری دارند.  راهبران شغلی وظیفه آموزش، راه اندازی کارگاه های فرش، تأمین مواد اولیه مرغوب، نظارت و کنترل کیفی بر تولیدات بافندگان و بازاریابی و فرش محصولات بافندگان از جمله اقداماتی است که توسط این راهبران انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختصاص زمین به خانوار‌های حائز شرایط جوانی جمعیت
  • تخصیص زمین به خانواده ۳ فرزند به بالا در استان همدان
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • زمان واریز یارانه اردیبهشت ۱۴۰۳؛ تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک؟
  • زمان واریز یارانه اردیبهشت 1403 / طرح فجرانه کالابرگ تمدید می شود ؟
  • زمان واریز یارانه جدید دولت اعلام شد
  • زمان واریز یارانه اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد
  • کاهش نرخ باروری در ایران از چه وقت شروع شد؟
  • شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه چهل برمی‌گردد
  • عکسی قدیمی از سیدمحمد خاتمی در کنار همسر و فرزند عطاء الله مهاجرانی