Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، امیر ترکاشوند، مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان و دبیر چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری" حبیب حرم" با بیان اینکه حدود ۴۰۰ اثر از استان‌های مختلف کشور در این جشنواره به آستانه رقابت رسیدند، گفت: هنرمندان متعددی از استان‌های همدان، تهران البرز، سمنان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، هرمزگان، فارس، گلستان، لرستان، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، زنجان، یزد، اصفهان، قزوین، مازندران، گیلان، قم و مرکزی به دبیرخانه جشنواره آثار ارزشمند خود را ارسال کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری "حبیب حرم" در استان همدان با ورود گروه‌های نمایش محیطیِ راه یافته به مرحله نهایی از ۲ آذرماه آغاز به کار و داوران، نمایش‌ها را داوری می‌کنند، همچنین در روز پنجشنبه ۴ آذر ماه ۱۴۰۰ مراسم پایانی و قدردانی از برگزیدگان برگزار خواهد شد.

ترکاشوند با بیان اینکه، ادوار گذشته این جشنواره‌ دو سالانه با استقبال فراوانی مواجه شده است، افزود: چهارمین جشنواره هم باهمت سازمان بسیج هنرمندان و همکاری دستگاه‌های متولی فرهنگ و هنر در محل مجتمع بوعلی‌سینا همدان با حضور جمع زیادی از هنرمندان و شیفتگان مکتب سرلشکر شهید حاج حسین همدانی برگزار خواهد شد.

او بیان کرد: این دوره از جشنواره با موضوعات سیره سرلشکر پاسدار شهید حاج حسین همدانی، خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم، جبهه مقاومت، استکبارستیزی، فرهنگ ایثار و شهادت و در بخش ویژه به نقش شهید همدانی در کنار سپهبد پاسدار شهید قاسم سلیمانی و همچنین شهید بهروز مرادی شهید شاخص بسیج هنرمندان کشور برگزار می‌شود.

ترکاشوند در ادامه بیان کرد: در مجموع حدود ۴۰۰ اثر از ۲۳ استان مختلف کشور در ۴ بخش شعر، ادبیات داستانی، عکس و نمایش محیطی در این دور از جشنواره شرکت کرده‌اند.

دبیر این جشنواره اضافه کرد: در چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری حبیب حرم در بخش شعر ۲۶۰ اثر به دبیرخانه جشنواره اسال شد که از این تعداد ۲۳۷ اثر حائز شرایط و قوانین جشنواره بودند و وارد مراحل داوری شدند که در پایان ۸ اثر در دو سطح کلاسیک و سپید به عنوان برگزیدگان جشنواره معرفی می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان همدان ادامه داد: در بخش داستان، ۳۷ اثر به مرحله داوری راه یافتند که در نهایت از سه اثر حائز رتبه‌های اول تا سوم و یک نفر شایسته تقدیر شناخته شده و همچنین از دو نفر تقدیر ویژه به عمل خواهد آمد.

او سپس با بیان اینکه در بخش نمایش محیطی ۲۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، گفت: از این تعداد ۵ اثر شرایط شرکت در جشنواره را نداشته و ۲۰ اثر برای بازبینی توسط داوران ارسال که در نهایت پنج اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

ترکاشوند افزود: آثار راه یافته به چهارمین جشنواره سراسری حبیب حرم در بخش نمایش محیطی بدین شرح است اثر تندیس به نویسندگی و کارگردانی هومن میرمعنوی از استان گیلان، معبر به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی ابوذر ذاکری از استان هرمزگان، حُر به نویسندگی فرزانه ملکی و به کارگردانی بهزاد نجفی از همدان، شهید گمنام به نویسندگی سعید ذبیحی و کارگردانی علی زیستی از استان کرمانشاه، کربلا تا حرم به نویسندگی هادی عزیزی و به کارگردانی وحید قمری خرداد از استان همدان.

مسئول بسیج هنرمندان استان همدان همچنین تاکید کرد: در بخش عکس ۸۸ اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۷۷ اثر مطابق موضوعات و شرایط داوری شد و در پایان ۳ رتبه اول و دوم و سوم به عنوان برگزیدگان نهایی جایزه معرفی خواهد شد.

میهمان و سخنران ویژه اختتامیه جشنواره سرلشگر پاسدار محمدعلی جعفری، مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عج) هستند. همچنین محل برگزاری آئین اختتامیه جشنواره حبیب حرم سالن همایش‌های مجتمع ابن‌سینا واقع در بلوار شهید مفتح (ارشاد شهرستان همدان) در تاریخ پنجشنبه چهارم آذر از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهرخواهد بود.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حبیب حرم حاج حسین همدانی چهارمین جشنواره سراسری بسیج هنرمندان نمایش محیطی استان همدان حبیب حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۳۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان چهارمین گروه هنرمندان واجد شرایط مسکن هنرمندان ساکن استان تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در ادامه مراحل قبلی، صندوق اعتباری هنر با ارسال پیامک، از ۱۳۵ نفر دیگر از هنرمندان واجد شرایط دعوت کرد تا روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، برای ارائه مدارک و تکمیل پرونده مسکن در شهرک هنرمندان پرند، به صندوق هنر مراجعه نمایند.   در راستای کمک به تأمین مسکن اصحاب فرهنگ و هنر، صندوق اعتباری هنر در سال ۱۴۰۲ طی سه مرحله از ۹۰۰ هنرمند متقاضی مسکن استان تهران برای ارائه مدارک و تکمیل پرونده دعوت و براي ۷۰۰ نفر از آنها که به صندوق مراجعه نمودند پرونده مسکن تشکیل شده است.    در مرحله چهارم نیز از ۱۳۵ نفر از هنرمندان ساکن استان تهران با اولویت اعضای متأهل بالای ۴۰ سال (بدون فرزند) با ارسال پیامک برای ارائه مدارک و تکمیل پرونده دعوت بعمل آمده است.   گفتنی است؛ طی توافق صندوق با وزارت راه و شهرسازی، امکان ثبت نام اعضای صندوق اعتباری هنر در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن فراهم و ۵ هزار نفر بر اساس شاخص‌های وزارت راه واجد شرایط شناخته شدند. از این تعداد هزار و ۷۰۰ را هنرمندان ساکن استان تهران تشکیل می دهند که تاکنون برای ۱۰۳۵ نفر با ارسال پیامک برای تشکیل پرونده دعوت شده است.   صندوق اعتباری هنر در تلاش است به موازات انجام وظایف تکلیفی، اقدامات نوینی برای ارائه خدمات و اعطای تسهیلات بیشتر به جامعه فرهنگ و هنر انجام دهد. این اقدام نیز با هدف تأمین مسکن اصحاب فرهنگ و هنر که همواره مورد تأکید دولت مردمی است انجام گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • فراخوان چهارمین گروه هنرمندان واجد شرایط مسکن هنرمندان ساکن استان تهران
  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • همدان میزبان چهارمین اردوی تیم ملی هاکی سالنی آقایان