Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ همنوایی مردم قره‌پشتلو سبب شد تا برای یکبار هم که شده مشکلات محور روستایی قره‌پشتلو که از آن به عنوان قتلگاه نیز یاد می‌شود بدون واسطه به گوش رئیس جمهور برسد و آیت‌الله رئیسی هم این موضوع را در جلسه شورای اداری استان مطرح کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، محور 70 کیلومتری زنجان - قره‌پشتلو که یک شهر و بیش از 65 روستا را به مرکز استان زنجان متصل می‌کند، در سال‌های گذشته با افزایش تردد مواجه شده با اینکه یک جاده روستایی محسوب می‌شود اما در عمل به دلیل حجم تردد‌های بالا دیگر محور روستایی نیست و باید به محور‌ اصلی ارتقا یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در طول سالیان گذشته مسئولان استانی اعتقادی به بهبود وضعیت این جاده نداشته‌اند و با اتکا به کلمه "نبود و یا کمبود اعتبار" پیگیری جذب اعتبار برای ارتقا این مسیر را با کم‌کاری‌های خود توجیه کرده‌اند.

با این وجود با اینکه روزانه بیش از 5 هزار خودرو از این مسیر عبور می‌کند اما این مسیر در عدم رعایت حداقل استاندارد‌ها حرفی برای گفتن ندارد و هر هفته شاهد تصادفات فوتی و جرحی است و این محور به جای جاده مواصلاتی و رسیدن عبورکنندگان به مقصد، تبدیل به یک قتلگاه شده است. 

طبق گزارش‌های پلیس راه استان زنجان محور زنجان - قره‌پشتلو جزء محورهای مواصلاتی حادثه‌خیز استان زنجان محسوب می‌شود و این در حالی است که رئیس پلیس راه زنجان - میانه نیز بر این موضوع تاکید دارد که 60 درصد تصادفات در 30 کیلومتری تا 40 کیلومتری محور ارمغانخانه رخ می‌دهد و حجم تصادفات بالا در این محور نیز به دلیل ترافیک بالایی است که رخ می‌هد. 

این مسیر روستایی که امروزه اهالی منطقه از آن به عنوان قتلگاه یاد می‌کنند می‌تواند با ارتقا محور راه میانبر زنجان به اردبیل شود که در این صورت 60 کیلومتر راه زنجان به استان اردبیل نیز کاهش می‌یابد.

در این راستا جواد یوسفی، معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: دو راهکار برای بهبود وضعیت مسیر قره‌پشتلو وجود دارد، این محور از لحاظ هندسی و سطح سرویس‌دهی در سطح پایینی قرار دارد و با اینکه یک راه روستایی است اما با ترافیک یک راه فرعی و بالاتر مواجه است.

جاده مرگ "زنجان - قره‌پشتلو" همچنان کشته می‌گیردمسئولان دوباره غافلگیر شدند/ سیل به‌خانه‌های روستایی منطقه "قره‌پشتلو" زنجان خسارت زد

وی با بیان اینکه دو راهکار اساسی برای رفع مشکل و ارتقا راه وجود دارد گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان قریب به سه سال است که پیگیر بحث مجوز ماده 23 برای تامین ردیف بودجه و تصویب پروژه برای ارتقا راه به شکل راه اصلی هستند که تاکنون این امر محقق نشده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه در حالت دوم این اداره‌کل متولی نگهداری راه است و شش مقطع را به عنوان نقاط حادثه خیز شناسایی کرده است، گفت: اگر دو امر مذکور انجام شود قطعا مشکلات این مسیر حل می‌شود اما متاسفانه اقدامی عملی انجام نمی‌گیرد و این امر وابسته به اختصاص بودجه خاصی است.

وی با بیان اینکه در روش نخست برای بهسازی اساسی باید در حدود 200 میلیارد تومان به پروژه اعتبار اختصاص یابد، عنوان کرد: در روش دوم نیز اصلاح شش مقطع ذکر شده نیازمند اعتبار مختص خود است. 

با تمام این‌ها به خوبی مشخص است که اگر هم عزمی برای حل مشکل این محور وجود داشته باشد اما موانع برای به سرانجام رسیدن این معضل همچنان پیشتاز عرصه است.

با این حال زمانی که خبر سفر رئیس جمهور به استان زنجان از طریق رسانه‌ها پیچید شمع امیدی در دل مردم و خصوصا اهالی منطقه قره‌پشتلو برای رساندن مطالبات به حقشان به گوش رئیس جمهور روشن شد.

در نهایت با ورود رئیس جمهور به استان زنجان در 27 آبان ماه سال جاری، مردم منطقه قره‌پشتلو نیز خود را به شهر زنجان رساندند تا خودشان مطالبه اصلیشان که ارتقا مسیر قره‌پشتلو بود را برای یکبار هم که شده بدون مانع و واسطه به رئیس جمهورشان بگویند.

بنابراین مردم این منطقه نیز در جمع افرادی بودند که خود جوش مسیر رئیس جمهور را بستند و از ایشان استقبال و مطالباتشان را بیان کردند بالاخره صدایی که سال‌ها با فریاد هم شنیده نشده بود با همنوایی مردم قره‌پشتلو به رئیس جمهور رسید.

همین طور در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس جمهور، وزرا، معاونان برگزار شد یکی از موضوعاتی که توسط نمایندگان مردم زنجان مطرح شد همان ارتقا محور روستایی قره‌پشتلو به محور اصلی بود. 

در نهایت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در جلسه شورای اداری در استان زنجان گفت: بخشی از مردمی که حضور داشتند و مسیر را بستند تا به بیان درخواست و مطالباتشان بپردازند، رسیدگی به جاده قره‌پشتلو بود که احتمالا یک مسیر روستایی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه بخشی از مردم می‌گفتند در این جاده تلفات بالا است، گفت: اگر این جاده جزو مصوبات سفر است که قطعا پیگیری می‌شود اما اگر جزو مصوبات سفر نیست سریعا باید وزیر راه و شهرسازی به بررسی آن بپردازد.

با این‌ اوصاف باید گفت محور زنجان - قره پشتلو تنها مسیر پر تصادف این استان نیست که نیاز به رسیدگی سریع و ارتقا داشته باشد چرا که جاده زنجان میانه که محل تردد چندین شهر و استان‌ است نیز روزانه شاهد حجم بالایی از ترافیک عبوری از چندین استان و تصادفات مرگبار است. 

با این حال با اینکه همنوایی مردم قره‌پشتلو سبب شد تا مشکلات محور بدون واسطه به رئیس جمهور برسد، امید می‌رود با سفر پر خیر و برکتی که آیت‌الله رئیسی به استان زنجان داشت این محور نیز بتواند ردیف اعتباری به خود جذب کرده و شرایط بهبود یابد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری زنجان آیت الله سیدابراهیم رئیسی استانداری زنجان آیت الله سیدابراهیم رئیسی استان زنجان رئیس جمهور قره پشتلو اداره کل کل راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۳۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • عکس یادگاری کارگران با رئیسی
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • پخش زنده| جشنواره ملی امتنان از کارگران با حضور رئیس‌جمهور
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد
  • فریاد خوان کوادرادو در جشن قهرمانی اینتر: هرکس نَپرد، یوونتوسی است! + فیلم
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین