Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری ونزوئلا گفته تا وقتی که ربوده شدن یکی از فرستاده‌های مهم دولت این کشور که به آمریکا مسترد شده، بی پاسخ بماند، گفتگوها با اپوزیسیون از سرگرفته نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت ونزوئلا از گفتگوها با اپوزیسیون که در اوت و در مکزیک آغاز شد، خارج شده چون "الکس صعب"، نماینده برجسته ونزوئلایی ربوده و در اکتبر سال جاری میلادی به آمریکا مسترد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صعب یک تاجر کلمبیایی است که از سوی واشنگتن به اتهام پولشویی در میامی تحت پیگرد قرار گرفت و دستگیر شد.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا پس از شرکت در انتخابات محلی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: هنوز شرایطی برای از سرگیری گفتگوها با اپوزیسیون در نظر گرفته نشده است. تا وفتی که به ربوده شدن الکس صعب پاسخی داده نشود، گفتگوها بار دیگر از سر گرفته نمی‌شود.

دادستان‌های آمریکایی می‌گویند، صعب حدود ۳۵۰ میلیون دلار را به عنوان بخشی از طرح رشوه خواری مرتبط با نرخ مبادله ارزی تحت کنترل دولت ونزوئلا از طریق ایالات متحده به خارج از این کشور آمریکای لاتین منتقل کرده است.

متحدان مادورو می‌گویند که این اتهامات علیه این تاجر کلمبیایی اقداماتی از سوی واشنگتن برای دامن زدن به جنگ اقتصادی علیه ونزوئلاست.

اپوزیسیون تحت حمایت واشنگتن که به مادورو تاکید کرده‌اند تا به گفتگوها برگردد گفته‌اند که الکس صعب از طریق توافق‌ها و قراردادهای مالی و تجاری با دولت کاراکاس به ثروت رسیده و برای کاستن از درد و رنج مردم ونزوئلا کاری نکرده است.

بر اساس اسناد دادگاه به تاریخ ۱۵ نوامبر سال جاری میلادی در دادگاه منطقه‌ای جنوب فلوریدا، این تاجر کلمبیایی اتهام پولشویی را نپذیرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مادورو ونزوئلا گفتگوها با اپوزیسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۳۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ است/ رسانه‌های غربی منافق‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رئیس پارلمان ونزوئلا، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به دلیل نسل‌کشی مردم فلسطین در نوار غزه، یکی از بدترین قاتلان تاریخ توصیف کرد.

خورخه رودریگز طی اظهاراتی در نشست عادی مجلس ملی ونزوئلا همچنین تجمع بزرگ دانشجویان دانشگاه‌های این کشور را در همبستگی با فلسطین تبریک گفت.

رئیس پارلمان ونزوئلا تاکید کرد که نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ بشریت است و رژیم صهیونیستی حاکم بر اسرائیل رژیمی قاتل است که «مجرمان و بیماران اجتماعی» زمامدار آن هستند.

رودریگز از ریاکاری دولت‌های غربی که سلاح تهیه می کنند و ارتش اسرائیل را برای ارتکاب قتل‌عام در فلسطین آموزش می دهند، علی رغم درخواست های مداوم برای پایان دادن به خشونت، انتقاد کرد.

وی موضع اتخاذ شده از سوی رسانه‌های غربی را «ریاکارانه» توصیف کرد و متولیان این رسانه ها را متهم کرد که در کشتار هر کودک، زن باردار و روزنامه نگار در غزه شریک هستند.

کد خبر 6093868

دیگر خبرها

  • نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ است/ رسانه‌های غربی منافق‌اند
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • شست و شوی مغزی کودکان روسیه و مهیا کردن آنها برای جنگ/آموزش و پرورش در خدمت اهداف حکومت
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • مادورو: سرکوب جوانان دانشجو در آمریکا را محکوم می‌کنیم
  • حضور ۲ هزار تاجر در نمایشگاه اکسپوی تهران/آزاداندیشان جهان، بیش از این تداوم جنایات در غزه را تحمل نمی‌کنند
  • فرصت انتقام برای گل‎گهر در حذفی مهیا شد
  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه