Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: کرونا، سیل، زلزله، محرومیت، اقدامات فرهنگی و بسیاری از مسائل دیگر را که پیش روی خودمان بگذاریم بی اغراق می‌توانیم بگوییم بسیجیان در همه آنان‌ها طرح و برنامه‌ای برای گره گشایی از کار هموطنان خود داشتند. آنان بی ادعا و بی حاشیه زخم‌ها را در ایام کرونا مرهم گذاشتند و در روستاها اقدامات عمرانی برای محرومیت زدایی انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته بسیج فرصتی برای مرور زیبایی‌هایی است که بسیجیان خراسان جنوبی با دستان پرتوان خود آفریدند.

حسین رضایی، فرمانده پایگاه بسیج مسجد امام هادی (ع) منطقه شعبانیه بیرجند در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب، ما در جلسات هیأت اندیشه‌ورز خود این نکته را بررسی کردیم که برای رسیدن به مفاهیم این بیانیه چه اقدامی می‌توانیم انجام دهیم.

وی بیان‌کرد: در نهایت به این نتیجه رسیدیم که پیرامون اصلاح سبک زندگی و امیدآفرینی مسئولیت‌ها و رسالت‌هایی داریم که باید انجام دهیم.

فرمانده پایگاه بسیج امام هادی (ع) بیرجند با اشاره به اینکه پایگاه بسیج آنان حدود ۵۰۰ بسیجی فعال دارد، ادامه‌داد: در نهایت همه فعالیت‌های ما به سمتی رفت که اصلاح سبک زندگی و امید آفرینی را مد نظر خود داشته باشد.

همدلی‌ها در ایام کرونا

رضایی با اشاره به اینکه از بیشترین فعالیت‌های پایگاه می‌توان به اقداماتی که در دوران شیوع کرونا انجام دادیم اشاره کرد، افزود: بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه ضرورت کمک در حوزه مقابله با کرونا در این راستا ورود پیدا کردیم.

وی گفت: به خاطر دارم که در ایام ابتدایی کرونا حدود ۵۰-۶۰ نفر از بسیجیان پایگاه ما در شب‌های متوالی و به صورت مستمر اقدام به ضد عفونی کردن معابر می‌کردند و از طرف دیگر در ۶ ماهه نخست سال ۹۹ توانستیم ۴۰۰ میلیون تومان از خیرین برای کمک به محرومین و آسیب دیدگان از کرونا جمع‌آوری و توزیع کنیم.

فرمانده پایگاه بسیج مسجد امام هادی (ع) بیرجند با تأکید بر اینکه همه فعالیت‌های آنان حول محور قرارگاه محله اسلامی صورت گرفته است، اظهار کرد: در مرحله اول طرح شهید سلیمانی با همکاری و هماهنگی سایر پایگاه‌های منطقه شمال شهر بیرجند در راستای غربالگری و شناسایی بیماران کرونایی فعالیت داشتیم.

رضایی ادامه‌داد: در این مرحله ۵۰ بیمار کرونایی را شناسایی و به تیم‌های پزشکی و مراکز درمانی ارجاع دادیم و با کمک خواهران بسیجی پایگاه خودمان دو شماره اعلام کردیم تا افرادی که علائمی دارند به این شماره‌ها تماس بگیرند و ما به کمک آن‌ها برویم.

وی بیان‌کرد: خواهران بسیجی ما به بیمار کرونایی شناسایی شده به طور مستمر تماس می‌گرفتند، به آنان روحیه می‌دادند و به واسطه آنکه در قرنطینه بودند در صورت نیاز به خرید و یا کمک دیگری به یاری آنان می‌رفتند که بسیار حائز اهمیت بود.

کمک به افراد آسیب دیده و درگیر کرونا

فرمانده پایگاه بسیج مسجد امام هادی (ع) بیرجند گفت: همچنین در مرحله اول طرح شهید سلیمانی کمک‌هایی با کمک خیرین کمک مؤمنانه به افراد آسیب دیده و درگیر کرونا داشتیم.

این بسیجی فعال شهرستان بیرجند گفت: اقداماتی چون توزیع ۳۲۰ بسته میوه به ارزش ۳۵ میلیون تومان در شب یلدا، توزیع ۱۷۰ کیلو گوشت گوسفند به ارزش ۱۷ میلیون تومان، توزیع ۶۰۰ بسته ضدعفونی و بهداشتی به ارزش ۶۰ میلیون تومان، پخت و توزیع ۳۰ هزار پرس غذای گرم و ۶۰۰ میلیون تومان کمک مؤمنانه که ۲۵۰ میلیون تومان از نهادهای حمایتی و ۳۵۰ میلیون تومان توسط خیرین و گروه‌ها جهادی جذب شده بود، داشتیم.

رضایی با اشاره به اینکه در مراحل بعدی طرح شهید سلیمانی نیز فعال بودیم، اظهار کرد: در این مرحله با کمک کلیه مساجد شمال شهر بیرجند و تماس با پنج هزار و ۲۰۰ خانواده، تعداد ۱۵۰ خانواده مشکوک و ۶۰ کرونا مثبت شناسایی شدند.

وی افزود: در آخرین مرحله نیز با شناسایی افرادی که واکسن دریافت نکرده بودند را شناسایی و آنان را دعوت به واکسیناسیون کردیم.

فرمانده پایگاه بسیج امام هادی (ع) بیرجند با تأکید بر اینکه در پایگاه بسیج، ما یک گروه جهادی به نام گروه جهادی شهید همدانی داریم، بیان‌کرد: این گروه جهادی در زمینه اقداماتی چون مرمت، تعمیر و بازسازی خانه‌های محرومین و اقداماتی شبیه به آن فعالیت می‌کند.

در ایام انتخابات نیز با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه حضور حداکثری مردم، جلسات بصیرتی در راستای تشویق به مشارکت و انتخاب اصلح برگزار کردیم تا در این زمینه نیز وظایف خود را انجام داده باشیم.

گام‌های فرهنگی در راستای اصلاح سبک زندگی

رضایی با اشاره به گفت: برنامه‌ها و فعالیت‌های ما محدود به اقدامات عمرانی گروه جهادی شهید همدانی و برنامه‌های مقابله با کرونا نبود بلکه فعالیت‌های فرهنگی در راستای سبک زندگی از جمله تشویق به فرزندآوری با دعوت از مبلغین و تجلیل از خانواده پرجمعیت محله انجام دادیم.

وی اظهار کرد: برپایی چندین نوبت میز خدمت در مسجد، معرفی تعدادی از جوانان جویای کار به کارآفرینان، معرفی بیماران کم بضاعت جهت مداوا، اجرای گروه سرود، گروه تئاتر، فضا سازی مسجد به مناسبت‌های مختلف و … نیز از دیگر اقدامات بسیجیان پایگاه بوده است.

فرمانده پایگاه بسیج امام هادی (ع) بیرجند با تأکید بر اینکه فعالیت‌های قرآنی نیز در برنامه‌های ما بسیار پررنگ است، گفت: محافل انس با قرآن با حضور اساتید برجسته، تشکیل حلقه‌های قرآنی، تفسیر آیاتی از قرآنی هر شب بعد از نماز، تجلیل از بسیجی فعال و حافظ ۲۰ جز قرآنی از جمله برنامه‌های قرآنی ما بوده است.

رضایی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در محرم دو سال کرونایی تأکید بر برگزاری محافل عزاداری سید الشهدا (ع) با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مردم داشتند و ما نیز این مهم را انجام دادیم و خود پایگاه ما متولی برگزاری مراسم ایام محرم بود.

وی با تأکید بر اینکه هر کجا رهبر معظم انقلاب اسلامی توصیه‌ای داشتند چه در بصیرت افزایی و چه در کمک مؤمنانه و دستگیری از محرومین در حد توان مجموعه برای آن طرح و برنامه‌ای ریختیم، اظهار کرد: یکی از علل موفقیت پایگاه ما این بوده که همه برنامه‌های پایگاه را با کمک سایر اجزا مسجد و حول محور امام جماعت محترم انجام دادیم تا از موازی‌کاری پرهیز شود.

وی یادآور شد: بی‌شک نتیجه کار جمعی و با مشورت و همراهی همدیگر می‌تواند نتایج و ثمرات بسیار خوبی برای همگان داشته باشد.

کد خبر 5357624

منبع: مهر

کلیدواژه: محرومیت زدایی هفته بسیج بسیج سپاه انصار الرضا ع خراسان جنوبی هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر بسیج آمار کرونا زلزله خطبه های نماز جمعه کتاب و کتابخوانی کرمانشاه عکس استانها آلودگی هوا لیگ برتر فوتبال ایران اردبیل رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمانده پایگاه بسیج میلیون تومان انجام دادیم گروه جهادی سبک زندگی برنامه ها امام هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۳۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های خراسان رضوی در نشست هم‌اندیشی مسوولان دانشگاه‌های استان خراسان رضوی با فرمانده سپاه امام رضا (ع) افزود: در هیچ دینی به اندازه اسلام، به جایگاه علم بها داده نشده و اسلام پرچمدار حرکت علمی در بین ادیان مختلف است‌.

حجت‌الاسلام جواد مهدوی‌نسب با بیان این که در ناآرامی‌های اجتماعی و همچنین بحران‌های طبیعی، بسیج اولین قشری است که اقدام به خدمت‌رسانی می‌کند اضافه کرد: اگر در ناآرامی‌های سال گذشته بسیج حضور نداشت اکنون شاهد وضعیت دیگری بودیم. نیروهای بسیج در این صحنه بسیار صبور بودند و البته نیروهای امنیتی و عزیزان سپاه نیز با یک نقش پدرانه وارد شدند.

وی ادامه داد: تعداد اندکی از اساتید دانشگاهی هستند که از بیت‌المال ارتزاق می‌کنند اما تیشه به ریشه اعتقادات جوانان می‌زنند و باید این اساتید شناسایی و با همگرایی میان بسیج، نهاد رهبری و مسوولان دانشگاه به آنان تذکر داده شود که در این صورت بیش از ۹۰ درصد اساتید تغییر مسیر خواهند داد. لذا نهی از منکر یکی از مهمترین اقداماتی است که باید در دانشگاه‌ها انجام شود.

مهدوی نسب با اشاره به فرمایش امام علی(ع) مبنی بر لزوم پرهیز مسلمانان از تفرقه عنوان کرد: متاسفانه در برخی از مراکز علمی، نوعی از اختلافات مسموم دیده می‌شود در حالی که بسیاری از نواقص و ضعف در عملکردها با یک تذکر برادرانه و امر به معروف حل می‌شود، اما گاهی می‌بینیم در قبال این موارد به جای تذکر برادرانه، اقدامات دیگری انجام می‌شود.

او با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: این عملیات باعث شد بعد از ماه‌ها بمباران، کودکان غزه چند شبی را راحت بخوابند و مردم کشورهای مقاومت و جهان نیز شاد شدند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) نیز در این نشست گفت: امروز اقتدار ما به برکت ولی فقیه است و تمام نعمات دیگر نیز در سایه این نعمت حاصل شده است. اگر ما امروز امنیت داریم، از فناوری هسته‌ای برخورداریم و استوار در مسیر انقلاب گام برمی‌داریم، همه به برکت وجود ولی فقیه است.

سردار سید هاشم غیاثی افزود:ما باید قدرتمند شویم و یا این که اراده دشمن را بپذیریم و در این ۴۵ سال نشان دادیم هیچ گاه تسلیم نشدیم و نخواهیم شد و باید در تمام حوزه‌ها نیز قدرتمند شویم و بر همین اساس قدرت علمی یکی از مهم‌ترین مولفه‌هاست و باید دانشگاهیان تلاش کنند در این حوزه قوی‌تر از همیشه مسیر را طی کنند.

وی با بیان این که باید برای تحقق مشارکت مردمی مورد تاکید رهبری تلاش کنیم اظهار کرد: ۲۱ بخش در حوزه بسیج اقشار فعال هستند که هر کدام مختص به یک قشر است و هدف از تاسیس چنین شاخه‌ای از بسیج ایجاد زمینه برای مشارکت اقشار مختلف است و برای تحقق این هدف می‌توانیم با نهادهای مختلف تعامل کنیم.

او با بیان این که ایران در حوزه‌های امنیتی سرآمد است اضافه کرد: بسیاری از کشورهای دیگر هم امنیت دارند اما آنها با تهدید مواجه نیستند اما ما با وجود تهدیدها، امنیت داریم و از اقتدار امنیتی برخورداریم و این به برکت وجود ولایت فقیه است.

دیگر خبرها

  • افزایش آمادگی استان یزد برای آمادگی در سامانه جدید بارشی
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد
  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی استان قم اعلام شد
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • ۴۰ برنامه هفته بسیج کارگری در چالوس برگزار می‌شود
  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد