Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت داروسازی نصر فریمان با هدف تولید داروهای تزریقی و دامی در سال ۷۵ شروع به کار کرد و هم‌اکنون به ‌عنوان بزرگ‌ترین کارخانه داروسازی تزریقی کشور حدود ۸۰ محصول را در تمامی گروه‌های دارویی تولید و روانه بازار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مدیر این شرکت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مجموعه در سال ۹۴ به ‌عنوان شرکت دانش ‌بنیان ثبت شد و جزو تولیدکننده‌هایی هستیم که گواهی GMP (شرایط بهینه تولید) را داراست و در سال های ۸۹ ، ۹۱ و ۹۷ به عنوان واحد صنعتی نمونه انتخاب شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالرحیم مطهری با اشاره به این که در طرح توسعه کارخانه قرار است تمامی اشکال دارویی شامل قرص و پودرهای خوراکی، اسپری ، سرم ،محلول های خوراکی سوسپانسیون تزریقی ، پمادهای پستانی و… تولید و روانه بازار شود، اظهار کرد: اگر بیشتر از این سنگ اندازی نشود شهرستان فریمان به قطب تولید داروهای دام پزشکی کشور و این شرکت به بزرگ ترین تولید کننده داروهای دامی کشور و حتی منطقه تبدیل خواهد شد.وی با اشاره به این که هم اکنون تجهیزات و ماشین‌آلات طرح توسعه کارخانه خریداری و بخشی در گمرک ، بخشی در مسیر ارسال و بخشی به کارخانه منتقل ‌شده است، گفت:اکنون عملیات ساختمانی و عمرانی کارخانه پیشرفت خوبی دارد و رو به اتمام است.

درگیری ۲ ساله برای اخذ تسهیلات

وی در ادامه با اشاره به این ‌که با هدف کمک به اقتصاد کشور و در شرایط تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان ، طرح توسعه شرکت را کلید زدیم ،افزود: در سال ۹۸ برای دریافت تسهیلات ۷۲۰ میلیارد ریالی طرح توسعه بازسازی و نوسازی تجهیزات و تأسیسات شرکت دانش ‌بنیان داروسازی نصر فریمان از محل صندوق توسعه ملی که مخصوص شرکت‌های دانش ‌بنیان است از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری به بانک صادرات معرفی شدیم اما مدت دو سال است که در کش‌وقوس دریافت تسهیلات هستیم. وی با بیان این‌ که با وجود تأکیدات فراوان مسئولان استانی بر تسریع در پرداخت تسهیلات ، بانک صادرات ایران درخواست وثیقه ملکی و ۲۰درصد سپرده نقدی کرده است، گفت:بانک صادرات با وجود سپردن وثیقه ملکی بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور و مشکلات کارآفرینان پافشاری زیادی برای دریافت سپرده نقدی سنگین دارد که دور از انصاف است چرا که با این شرایط عملاً باید از خیر دریافت تسهیلات بگذریم.

مطهری با اشاره به این‌ که تسهیلات بانکی یکی از راه‌های تأمین منابع مالی واحدهای صنعتی و تولیدی به ‌خصوص در شرایط تحریم است،گفت: در این شرایط تولیدکننده‌ای که به‌ زحمت مواد اولیه خود را تهیه می‌کند و با وجود فشارهای اقتصادی چرخ‌های صنعت را می‌چرخاند توقع همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف را دارد و همکاری بانک‌ها با تولیدکنندگان نیز اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند چرا که تورم، افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی، قدرت مالی و… شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی را تضعیف می‌کند که در این میان پرداخت تسهیلات و تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی که از وظایف ذاتی بانک‌هاست باید با سرعت و دقت انجام شود.وی با اشاره به این‌ که امسال توسط مقام معظم رهبری سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی نام‌ گذاری شده است ،گفت: متأسفانه بانک‌ها آن طور که شایسته است به تولید داخل بها نمی دهند و به ‌جای حمایت از تولید و تولید کننده و مانع زدایی با اشکال تراشی و بهانه‌های واهی مانع ایجاد می‌کنند.مطهری خاطرنشان کرد: از دستگاه‌های مرتبط خواهشمندیم از شرکتی که هم اکنون ۳۰۰ نفر نیرو دارد و آنان را ثابت نگه داشته و مشکل مالی در خصوص نیروهایش ندارد و حتی ارزآوری قابل توجهی برای کشور داشته است اگر حداقل حمایت نمی‌کنند به عناوین مختلف بانک برایش مشکلات ایجاد نکند.

وی گفت: در شرایطی که در شرکت به دنبال تامین مواد اولیه و حقوق نیروها و… هستیم و از طرفی طرح توسعه شرکت را نیز از محل سرمایه درگردش شرکت تا حد قابل قبولی پیش برده ایم اما کارشناسان بانک به دنبال سپرده‌های سنگین نقدی و وثیقه ملکی خارج از طرح هستند که البته ما در این شرایط سخت اقتصادی با مشقت فراوان وثیقه ملکی را به بانک ارائه کردیم و حتی مراحل ترهین را حدود ۱۴ ماه پیش با هزینه نزدیک به ۵ میلیارد ریال انجام دادیم ولی گویا بانک به بهانه های مختلف علاقه ای به پرداخت تسهیلات به  طرح های ایجادی ندارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بانک بانک صادرات وثیقه ملکی طرح توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۴۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد روستا ظهر پنجشنبه در نشست با بانک‌های استان در راستای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی، افزود: نظارت بر اعطای تسهیلات بانکی ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه تسهیلات اگر در جای درست خود هزینه شود، دغدغه‌ها و نگرانی‌ها از بین می‌رود، گفت: انتظار می‌رود بانک‌ها پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی به این تعداد واحد را تسریع کنند.

روستا اظهار داشت: میانگین پرداخت تسهیلات بانکی مقاوم سازی واحدهای روستایی در سطح کشور، ۵۵ درصد و در استان ۶۲ درصد است که این امر نشان دهنده همکاری خوب و مطلوب شبکه بانکی در این حوزه است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن به متقاضیان باید در زمان کمتری انجام شود و بانک‌های استان زمان طولانی پرداخت تسهیلات مسکن را کمتر کنند.

روستا یادآور شد: از مجموع یکهزار و ۴۰۰ واحدی که در زلزله سی سخت، دچار خسارت شدند، ۲۷۰ واحد نیمه تمام مانده است و پیگیری برای اختصاص اعتبار به این واحدها انجام شده است.

کد خبر 6095034

دیگر خبرها

  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • ارائه تسهیلات کم بهره برای جهش تولیدات شیلاتی در استان بوشهر
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی
  • مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود