Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- آیین اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری "حبیب حرم " با سخنرانی مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری "حبیب حرم " با سخنرانی سرلشگر پاسدار محمدعلی جعفری مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه پنجشنبه چهارم آذرماه  از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر در سالن همایش‌های مجتمع ابن سینا واقع در بلوار شهید مفتح همدان با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

مسئول بسیج هنرمندان استان همدان درباره دیگر جزییات این برنامه با اعلام اینکه  نزدیک به 400 اثر از استان‌های مختلف کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است گفت: هنرمندان متعددی از استان‌های همدان، تهران، البرز، سمنان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، هرمزگان، فارس، گلستان، لرستان، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، زنجان، یزد، اصفهان، قزوین، مازندران، گیلان، قم و مرکزی به دبیرخانه جشنواره آثار خود را ارسال کرده‌اند.

وی با این توضیح که اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری حبیب حرم در استان همدان با ورود گروه‌های نمایش محیطیِ راه یافته به مرحله نهایی از 2 آذرماه آغاز به‌کار می‌کند ادامه داد: داوران نمایش‌ها را داوری و در روز پنجشنبه 4 آذرماه 1400 مراسم پایانی و تقدیر از برگزیدگان برگزار خواهد شد.

ترکاشوند افزود: در این دوره از جشنواره موضوعات ارسالی پیرامون سیره سرلشکر پاسدار شهید حاج حسین همدانی، خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم، جبهه مقاومت، استکبارستیزی، فرهنگ ایثار و شهادت و در بخش ویژه به نقش شهید همدانی در کنار سپهبد پاسدار شهید قاسم سلیمانی و همچنین شهید بهروز مرادی شهید شاخص بسیج هنرمندان کشور مورد ارزیابی و رقابت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در مجموع نزدیک به 400 اثر از 23 استان مختلف کشور در 4 بخش شعر، ادبیات داستانی، عکس و نمایش محیطی در این دور از جشنواره شرکت کرده‌اند اظهار داشت: در چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری حبیب حرم در بخش شعر 260 به دبیرخانه جشنواره اسال شد که از این تعداد 237 اثر حائز شرایط و قوانین جشنواره بودند و وارد مراحل داوری شدند که در آخر 8 اثر در دو سطح کلاسیک و سپید به عنوان برگزیدگان جشنواره معرفی می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان همدان ادامه داد: در بخش داستان 37 اثر  به مرحله داوری راه یافتند که در آخر از 3 اثر حائز رتبه‌های اول تا سوم و یک نفرشایسته تقدیر شناخته شده و همچنین 2 نفر تقدیر ویژه به عمل خواهد آمد.

وی درباره آثار بخش نمایش محیطی نیز با اعلام اینکه 25 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد عنوان کرد: از این تعداد 5 اثر شرایط شرکت در جشنواره را نداشته و 20 اثر برای بازبینی توسط داوران ارسال که در نهایت 5 اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

ترکاشوند ادامه داد: در بخش نمایش محیطی اثر تندیس به نویسندگی و کارگردانی هومن میرمعنوی از استان گیلان، اثر معبر به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی ابوذر ذاکری از استان هرمزگان، اثر حُر به نویسندگی فرزانه ملکی و به کارگردانی بهزاد نجفی از همدان، اثر شهید گمنام به نویسندگی سعید ذبیحی و کارگردانی علی زیستی از استان کرمانشاه، اثر کربلا تا حرم به نویسندگی هادی عزیزی و به کارگردانی وحید قمری خرداد از استان همدان اجرا خواهند شد.

«شهید همدانی»؛ از شهادت در غربت تا بصیرت در قدرتشباهت رزمندگان دفاع مقدس با یاران امام حسین(ع) از لسان شهید همدانی+ فیلمشهید همدانی: برای سپاه و شهر نمی‌جنگیم + فیلم

وی توضیح داد: در بخش عکس 88 اثر به دبیرخانه ارسال که 77 اثر مطابق موضوعات و شرایط داوری شد که در آخر به 3 رتبه اول و دوم و سوم به عنوان برگزیدگان نهایی جایزه خواهد شد.

انتهای پیام/742/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برگزار می شود استان همدان شهید همدانی نمایش محیطی حبیب حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۵۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ سیدجواد جعفری، مدیرعامل مؤسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی در نشست منطقه‌ای برنامه‌ریزی چهارمین دوره جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت در مشهد با تأکید بر نگاه آسمانی به این جشنواره اظهار کرد: کاری که برای اهل‌بیت انجام می‌گیرد باید نگاه آسمانی داشته باشد. تقوا زمینه گشایش، بالندگی و رشد است؛ بنابراین نمی‌شود گفت به دلیل اینکه پول و امکانات نداریم کار فرهنگی انجام ندهیم. اگر کار برای خدا و اهل‌بیت باشد گشایش‌ها و برکات حاصل خواهد شد.

وی افزود: ماه‌های مبارک رجب و شعبان ذاتاً ماه‌های با برکتی بوده به فرمایش مقام معظم رهبری ماه‌های رجب و شعبان بهار معنویت است. صرف‌نظر از عظمت این ماه‌ها، میلاد برگزیدگان الهی نیز در این ماه‌ها قرار گرفته؛ بنابراین ماه رجب و شعبان برای برگزاری جشنواره امامت و مهدویت به‌صورت هوشمندانه انتخاب شده است.

مدیرعامل مؤسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: میلاد امام زمان چهار پیام دارد. نخست اینکه امام زمان داعیه بوده؛ یعنی دعوت‌کننده به خدا، دوم توجه به امام زمان ایجاد امید به آینده است یعنی باور داشته باشیم که این خورشید روزی طلوع خواهد کرد، سوم باید بدانیم که منتظر و مترصد هستیم و انتظار یعنی حرکت نه سکون و ایستایی و چهارم اینکه این انتظار به عمل ما بستگی دارد.

جعفری عنوان کرد: تاکنون سه دوره از جشنواره امامت و مهدویت به دست با کفایت استادان و کارکنان برگزار شده و در آستانه ورود به چهارمین دوره قرار داریم؛ بنابراین آنچه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در چهارمین دوره این جشنواره از ما انتظار دارد اولاً جامعه هدف این دوره از جشنواره با ۱۵۰ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته و دوم شعار امسال زیارت جامعه کبیره باشد یعنی همه فعالیت‌های جشنواره حول محور و مفاهیم زیارت جامعه کبیره قرار گیرد.

وی تأکید کرد: امسال در کنار شورای سیاست‌گذاری جشنواره‌ها، کمیته‌های تخصصی با حضور علمای حوزه علمیه و استادان گروه معارف تشکیل شود تا مفاهیم زیارت جامعه کبیره را بازآفرینی کنند و به دست شعرا و گروه‌های سرود بسپارند. همچنین از شعرا بخواهیم درباره زیارت جامعه کبیره شعر تولید کرده تا این اشعار تبدیل به نجوای مردم بشود.

جشنواره امامت و مهدویت، شاه‌بیت فعالیت‌های هدفمند فرهنگی دانشگاه آزاد

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز با بیان اینکه سه دوره از جشنواره امامت و مهدویت بر اساس سند تحول و توسعه دانشگاه آزاد با موفقیت پشت سر گذاشته شد،‌ گفت: دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دو اتفاق را به‌عنوان شاه‌بیت فعالیت‌های هدفمند فرهنگی دانشگاه آزاد به‌خوبی تبیین کرده‌اند. جریان امامت و مهدویت و مسئله تقریب مذاهب.

احمد ناطق گلستان بیان کرد: جشنواره امامت و مهدویت همه ساله از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان در اتمسفر فضای فرهنگی در کل کشور توسط دانشگاه آزاد اجرا می‌شود که این کار ویژه و نو در کشور بوده و مورد تحسین داخل و خارج کشور قرار گرفته، پس معلوم می‌شود خلأ جدی در این حوزه داشتیم. در آسیب‌شناسی تربیتی تشیع، رویکرد شادی و سرور اهل‌بیت نگاهی بوده که دانشگاه آزاد در این زمینه داشته است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر تقریب مذاهب را داریم که یکی از حوزه‌های جدی در دانشگاه آزاد بوده که توسط قریب به ۳۰ دفتر تقریب مذاهب در کشور با نگاه تقریبی و وحدتی صورت می‌گیرد و به فرمایش دکتر طهرانچی این دو اتفاق در کنار هم جریان اسلام را به معنای واقعی نشان می‌دهند و یک اتفاق میمون و مبارک است.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی مطرح کرد: به جشنواره امامت و مهدویت به‌عنوان کار فرهنگی فاخر نگاه کنیم و به آن ملزم باشیم. برکتی که انجام این برنامه‌های فاخر فرهنگی به همراه دارد می‌تواند چشمه‌های ویژه‌ای را برای دانشگاه در زمینه‌های اقتصادی باز کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • همدان میزبان چهارمین اردوی تیم ملی هاکی سالنی آقایان 
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود