Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا رستگار در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: معمولا در این فصل بازار با کمبود آهن مواجه نیست؛ روال بازار به این صورت است که به دلیل بارندگی و وضعیت جوی، مصرف آهن معمولی است و پروژه هایی که به صورت جزئی کم و کسر دارند، از بازار جنس می خرند. رکود کنونی نیز مربوط به وضعیت فصل است.

آرامش نسبی بر بازار حاکم است

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران با بیان اینکه تولید آهن و فولاد در کشور به اندازه مکفی انجام می‌شود و نیازی به واردات نداریم، افزود: قیمت ها نیز روال عادی دارد و نوسانات به صورت جرئی است و تغییرات چندانی در قیمت ها نداشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا پایان سال هم احتمالا همین روال خواهد بود.

وی ادامه داد: البته باید توجه داشت که تصمیمات اقتصادی که دولت میگیرد در قیمت تمام شده محصولات به ویژه آهن و فولاد اثر می گذارد؛ بنابراین اگر قیمت حامل های انرژی تغییری نکند، روال قیمت ها در بازار آهن و فولاد عادی خواهد بود؛ البته بعضا نوساناتی در قیمت آهن و فولاد می بینیم ولی رویداد خاصی نبوده و امیدواریم به تعادل برسد.

رستگار گفت: این نوسانات در قیمت آهن و فولاد نیز ناشی از نوسانات نرخ ارز است از این رو اگر دولت بتواند نرخ ارز را به تعادل برساند، نوسانات قیمتی در بازار آهن و فولاد نیز به حداقل می رسد.

وی تصریح کرد: گاهی اوقات که نرخ ارز افزایشی می یابد، قیمت ها در بازار آهن و فولاد دچار نوسانات جهشی می شوند؛ این در حالیست که آهن و فولاد تولید داخلی است و نباید از نرخ ارز اثرپذیری خاصی داشته باشدو نباید نرخ تولید فولاد داخلی را به نرخ جهانی گره بزنیم. در داخل با ریال هزینه و بعد قیمت را بر اساس نرخ جهانی تعیین می کنیم.

شرط تحقق وعده ساخت یک میلیون مسکن

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران در مورد برنامه دولت برای ساخت یک میلیون مسکن در سال، اظهار کرد: اگر این برنامه دولت عملیاتی شود، بازار آهن و فولاد متحول می شود و به تولید کمک می کند و این بخش رونق می گیرد.

وی تصریح کرد: اینکه بگوییم در حال حاضر به صورت صد در صدی ظرفیت تولید یک میلیون مسکن را داریم درست نیست، اما اگر حمایت شود و وزارتخانه ها وارد عمل شوند، امکانش وجود دارد و بازار آهن و فولاد نیز رونق خوبی می گیرند. بنابراین در صورت حمایت دولت و ارگان های دولتی، تولید داخل رونق می گیرد و هدف دولت برای ساخت یک میلیون مسکن محقق می شود.

کد خبر 5357844 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: بازار آهن قیمت آهن گمرک ایران وزارت جهاد کشاورزی قیمت دلار وزارت صنعت معدن و تجارت تجارت خارجی وزارت امور اقتصادی و دارایی مهرداد جمال ارونقی لایحه بودجه 1401 نهضت ملی مسکن مرکز مدیریت راه های کشور شرکت هواپیمایی ماهان بانک مرکزی ایران قیمت سکه بهار آزادی رستم قاسمی ساخت یک میلیون مسکن بازار آهن و فولاد بازار آهن نرخ ارز قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۵۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحدمسکونی به همت قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) در زمینی به مساحت  ۳۶هکتار در مراغه آغاز شد.

 دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: ساخت دومیلیون واحد مسکونی در قالب طرح‌های نهضت ملی مسکن در کشور آغاز و ۵۰۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

 اکبری افزود: دولت با تمام مشکلات مصمم به ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور است و تاپایان دولت به ۴ میلیون خواهد رسید.

وی اضافه کرد: همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی در آذربایجان شرقی ساخت ۱۰ هزار واحد از امروز در استان آغاز شده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهر سازی بر سرعت بخشیدن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مراغه تاکید کرد و افزود: امسال سال ساخت و بهره برداری از واحد‌های نهضت ملی مسکن در کشور است.

امام جمعه مراغه در این مراسم گفت: مسکن نیاز اساسی جوان برای ازدواج است.

حجت الاسلام والمسلیمن پورمحمدی افزود: اقدام دولت برای تامین مسکن بویژه برای جوانان جای قدردانی دارد.

وی اضافه کرد: مسکن مهمترین وسیله برای ترویج ازدواج برای جوانان است.

فرماندار مراغه گفت: چهار طرح ملی مسکن در سه نقطه شهر مراغه برای تامین مسکن جوانان در حال ساخت است.

مینویی افزود: تامین مسکن برای جوانان در الویت برنامه‌های دولت است.

گفتنی است ۲۰ هزار نفر در مراغه برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

دیگر خبرها

  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • ویسی، در و پنجره‌های فولاد را بست!
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • اقبال بازارهای جهانی به محصولات دانش‌بنیان ایران
  • تحقق ۱۱۸ درصدی سهمیه اشتغال استان همدان در سال گذشته