Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:06:25 GMT

فعال سازی ۴۱ واحد صنعتی راکد در استان سمنان

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۵۷۲۰

فعال سازی ۴۱ واحد صنعتی راکد در استان سمنان

ایسنا/سمنان ‍ رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۴۱ واحد تولیدی راکد و غیر فعال استان از ابتدای سالجاری تاکنون با رفع موانع و مشکلات، به چرخه فعالیت و تولید بازگشتند.

علی تشنه دل با اعلام این خبر ، افزود: در هشت ماهه امسال ، ۴۱ واحد تولیدی که به دلایل مختلف تعطیل و از چرخه تولید حذف شده بودند، احیا و به عرصه تولید و اشتغال بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سیاست های سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان در تحقق شعار سال و بهبود فضای کسب و کار تصریح کرد: اولویت های اصلی سازمان بر محورهای تاکید بر ساخت داخل و پشتیبانی و مانع زدایی در واحدهای تولیدی استان بمنظور تحقق رونق و جهش تولید ، اجرای طرح های نیمه تمام ، افزایش صادرات و مدیریت واردات و تنظیم بازار است که باید بر اجرای این سیاست ها هم فکری و همکاری از سوی سایر دستگاه های اجرایی واقتصادی استان صورت پذیرد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه چالش های بسیاری در بخش صنعت ، معدن و تجارت استان وجود دارد اظهار کرد: در تمامی بخش ها باید آسیب شناسی انجام شود و در جهت پیگیری امور و رفع چالش ها و موانع راهکارهای موثر ارائه شود.

وی اظهار کرد: راه اندازی طرح های مهم و نیمه تمام یکی از اولویت های کاری این سازمان می باشد و در این راستا در هشت ماهه امسال ، ۸۷ طرح سرمایه گذاری نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان راه اندازی و به چرخه تولید استان اضافه شدند.

تشنه دل ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مهمی که در این مدت توسط سازمان صمت پیگیری شده است افزایش تولید در واحدهایی می باشد که کمتر از ظرفیت فعالیت می کنند که در اینخصوص طی این مدت با رفع موانع و انجام پشتیبانی های مالی و بانکی در ۱۰۴ واحد تولیدی استان افزایش تولید انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: تعطیلی فعالیت بنگاه های تولیدی و یا توقف روند تکمیل طرح های سرمایه گذاری، به دلیل مانع تراشی ها، مداخلات غیرضرور و یا ایجاد موانع توسط دستگاه های اجرایی و بانک های عامل به هیچ عنوان قابل پذیرش نبوده و دراین رابطه، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مسئولیت مستقیم دارد تا با استفاده از ظرفیت مرکز فوریت های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و طرح های سرمایه گذاری در استان و همکاری دستگاه های عضو کارگروه از بروز این رخداد درسطح استان به جد جلوگیری کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سمنان تجارت استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۵۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به ظرفیت دستگاه قضا در حمایت از تولید و پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: بخشی از مشکلات و موانع در مسیر سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در بخش‌هایی، چون صنعت، گردشگری، کشاورزی و ... قابل شناسایی است و برنامه‌ریزی برای رفع آن امکان پذیر است.
حجت الاسلام اسداله جعفری از رسیدگی مساله محور به مشکلات تولید و اقتصاد در این ستاد خبر داد و افزود: پیش از این در بیشتر مواقع، رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و فعالان اقتصادی در ستاد اقتصاد مقاومتی به شکل موردی و مصداقی بود، اما مصوبه جدید اعضای ستاد به این نحو است که مشکلات و موانع به صورت مسأله محور بررسی شود چرا که با برطرف شدن یک مانع به شکل ریشه‌ای و کامل، ممکن است مشکلات چند واحد تولیدی در این خصوص، همزمان برطرف شود.

دیگر خبرها

  • کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی کار د‌ر واحد‌های تولیدی و صنعتی قم
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور