Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-05-01@17:26:01 GMT

روند تأمین مالی پتروشیمی دهلران شتاب می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۶۰۰۴

روند تأمین مالی پتروشیمی دهلران شتاب می‌گیرد

رئیس هیئت‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت تأکید کرد: روند تأمین مالی طرح پتروشیمی دهلران باید شتاب بگیرد تا این پروژه به نسبت طرح بالادستی (NGL3100) در زمان معقول به بهره‌برداری برسد.

به گزارش شانا به نقل از صندوق بازنشستگی صنعت نفت، عبدالحسین بیات در نشست با مدیران پتروشیمی دهلران اظهار کرد: پروژه پتروشیمی دهلران و کارخانه استحصال اتان NGL3100 باید در فاصله زمانی منطقی نسبت به یکدیگر به بهره‌برداری برسند زیرا از نظر محصول و خوراک این دو طرح به یکدیگر وابستگی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گزارش طرح نشان می‌دهد پتروشیمی دهلران نسبت به پروژه بالادستی از برنامه پیشرفت عقب است، تصریح کرد: موانع تأمین مالی این طرح باید برطرف شود تا شاهد شتاب‌بخشی به آن باشیم.

رئیس هیئت‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت افزود: پتروشیمی دهلران پس از بهره‌برداری، سالانه ۶۵۰ هزار تن اتیلن، پروپیلن، بنزین پیرولیز و... تولید خواهد کرد که بخشی از این محصول امکان صادرات خواهد داشت.

بیات با اشاره به اینکه حدود دوسوم منابع مورد نیاز برای پرداخت مستمری و مقرری ماهانه از محل سود طرح‌های اقتصادی صندوق تأمین می‌شود، تصریح کرد: حساسیت صندوق بر روند پیشرفت پروژه‌ها در حقیقت اهتمام برای تأمین و تقویت جریان منابع پرداختی‌هاست.

وی افزود: پروژه‌های صندوق که در سال‌های آینده به بهره‌برداری خواهند رسید درآمد پایدار برای این بنگاه اقتصادی ایجاد خواهد کرد.

مجتمع پتروشیمی دهلران از مهم‌ترین پروژه‌های در حال اجرای صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در شهر دهلران است. خوراک پروژه با یک خط لوله به طول ۵۸ کیلومتر از کارخانه NGL3100 واقع در منطقه چشمه‌خوش برای این مجتمع ارسال می‌شود.

منبع: شانا

کلیدواژه: صندوق بازنشستگی صنعت نفت عبدالحسین بیات دهلران بازنشستگی صنعت نفت پتروشیمی دهلران بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۶۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد

به گزارش خبرنگار اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، جواد اوجی وزیر نفت در مراسم امضای تفاهم نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی ضمن تبریک روز کارگر گفت: خداراشاکرم که امروز این اتفاق خوب رقم خورده است. به لطف پروردگار و توسل به ائمه اطهار و اقدامات جهادی کارکنان وزارت نفت پروژه‌های بسیاری به بهره برداری رسید که از توان آنها رشد تولید و صادرات را بدست آوردیم.

وی تاکید کرد: هر دو دستگاه که متولی ارائه آمار رشد اقتصادی بودند هر سه ماه آمار رشد اقتصادی در تمام بخش‌های اقتصاد را گزارش دادند و فصلی داشتیم که رشد صنعت نفت و گاز به بیش از ۲۵ درصد در این امار رسید. این شرایط تا جایی پیش رفت که حدود نینی از رشد اقتصادی ۶ درصدی سال گذشته کشور مربوط به بخش صنعت نفت و گاز بود.

اوجی گفت: محدودیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنایع بالادستی برداشته شد و هلدینگ‌ها نیز به خصوص در بحث جمع آوری گاز‌های مشعل توانایی خود را نشان داده اند. تجارب من در بخش خصوصی مرا به این درک رساند که باید سد مقابل ورود بخش خصوصی به صنایع بالادستی شکسته شود. امروز این فضا باز است و وزارت نفت از هر شرکتی برای توسعه کشور و جهش تولید استقبال می‌کند. امسال بیش از ۵۰ پروژه با ارزش بیش از ۲۵ میلیارد دلار را شروع می‌کنیم.

وزیر نفت تصریح کرد: وزارت نفت برای تحقق شعار سال برنامه دارد و به امید خدا بیش از ۷۰ پروژه به بهره برداری میرسد. تولید نفت ما امسال جهش خواهد داشت و همچنین توان پالایش نفت ما نیز شاهد افزایش خوبی خواهد بود. با جلوگیری از خام فروشی درآمد و ارزش افزوده مال ۲.۵ برابر افزایش خواهد یافت.

وی گفت: در بحث پتروشیمی‌ها سال گذشته ما به پتروشیمی‌ها ۸ درصد گاز بیشتری دادیم و رکورد تولید ۷۵ میلیون تنی توسط پتروشیمی رقم خورد و امیدواریم که امسال این رکورد نیز شکسته شود.  

اوجی تاکید کرد: ناترازی انرژی ناشی از بی توجهی به امر سرمایه گذاری در تولید بوده و صرفه جویی بوده است. به تمام نیروگاه‌ها و صنایعی که در بهینه سازی مصرف انرژی کوشا نیستند اخطار می‌دهیم. نمی‌شود که تولید به دنبال مصرف بدود؛ این نفت و گاز سرمایه مردم است؛ به همین جهت ما باید در بهینه سازی مصرف کوشا باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسکن مهر چاله‌ های بزرگ دارد
  • لزوم شتاب بخشی به تکمیل زنجیره ارزش/ نباید به خارج وابسته باشیم
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • یک بانک برای ۵۷ کشور | ایران وام جدید می گیرد؟
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی