Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای ملی انتخابات ونزوئلا امروز دوشنبه در بیانیه‌ای به منظور اعلام اولیه نتایج انتخابات محلی و منطقه‌ای این کشور، تصریح کرد که حزب سوسیالیست حاکم در این انتخابات توانسته فرمانداری ۲۰ منطقه را به خود اختصاص دهد و سیاستمداران مخالف دولت نیز فرمانداری سه منطقه را کسب کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیکولاس مادورو، رئیس جمهور چپگرای ونزوئلا مدت کوتاهی بعد از اعلام نتایج اولیه این اتخابات به تحسین از پیروزی دولتش پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مادورو در حالی که در احاطه حامیانش بود، گفت: این پیروزی تاثیرگذار بود. باید پیروزی‌های خوب را جشن گرفت.

رهبران مخالفان دولت مادورو پیشتر انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۸ و انتخابات کنگره در سال ۲۰۲۰ را با طرح این ادعا که برگزاری انتخابات عادلانه در ونزوئلا به سبب اعمال تقلب و ارعاب گروه‌های خشونت طلب وفادار به مادورو امکان پذیر نیست تحریم کرده بودند، اما دوباره قدم به رقابت انتخاباتی گذاشتند و نتایج اخیر یک عقبگرد برای این رهبران محسوب می‌شود.

امسال رهبران مخالفان دولت ونزوئلا به دنبال سرخوردگی از ناکامی تحریم‌های آمریکا علیه این کشور در کنار زدن مادورو از قدرت، و همچنین با مشاهده حضور ناظران انتخاباتی اعزامی از اتحادیه اروپا تصمیم به شرکت در رقابت انتخاباتی گرفتند.

نهاد انتخاباتی اصلی این کشور آمریکای جنوبی گفت: تنها ۴۱.۸ درصد از رای دهندگان واجد شرایط معادل ۸.۱ میلیون نفر در این انتخابات که روز یکشنبه برگزار شد، شرکت کردند.

شورای ملی انتخابات ونزوئلا اوایل امروز اعلام داشت: یک سری" مشکلات جزئی و مجزا" در جریان برگزاری رای گیری ثبت شدند.

در جریان انتخابات منطقه‌ای سال ۲۰۱۷ حزب حاکم ونزوئلا توانست فرمانداری ۱۹ منطقه را به خود اختصاص دهد در حالی که سیاستمداران مخالف دولت فرمانداری چهار منطقه را به دست آوردند.

همچنین تنها نتیجه مربوط به انتخابات شهرداری ها در این بولتن اولیه شورای ملی انتخابات ونزوئلا مربوط به شهر کاراکاس پایتخت این کشور بود که در آن هم حزب حاکم به عنوان پیروز اعلام شد.

در جریان این انتخابات شهروندان ونزوئلا برای تعیین ۳۰۰۰ فرماندار، شهردار و عضو شورای شهر در سراسر این کشور شرکت کردند و طبق آمار ۲۱ میلیون ونزوئلایی واجد شرایط رای دادن در این انتخابات بودند.

عملکرد ضعیف مخالفان دولت ونزوئلا در این انتخابات می تواند به شانس آنها در رقابت مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آسیب بزند.

لوئیس ویچنته لئون، مدیر شرکت مشاوره ای Datanalisis در توئیتر نوشت: چنین نتیجه ای برای مخالفان دولت تاسف برانگیز است.

هنریکه کاپریلس، رهبر مخالفان و یک کاندیدای ریاست جمهوری سابق در ونزوئلا که رهبری کمپین انتخاباتی مخالفان را بر عهده داشت از طریق توئیتر گفت، به هنگام اعلام همه نتایج یک ارزیابی صورت خواهد گرفت هر چند او به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

توماس گوانیپا، کانیدای مخالفان دولت ونزوئلا برای شهرداری شهر کاراکاس گفت:‌ پیامد این نتایج این است که ما باید در استراتژی که تا کنون اتخاذ کرده‌ایم تجدید نظر کنیم. مساله انکار ناپذیر این است که اکثریت عمده ای در این کشور خواستار تغییر هستند و به همین دلیل است که ما باید مبارزه کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دولت ونزوئلا ونزوئلا دولت مادورو نیکولاس مادورو مخالفان دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۶۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود

به گزارش جماران؛ علی ربیعی، وزیر اسبق کار نوشت:

آینه، چون نقش تو بنمود راست/ خود شکن، آیینه شکستن خطاست

امروز، رسانه دولت و تعدادی از نمایندگان، هجمه سنگینی به همراه موجی از اتهامات، به مرکز پژوهش‌های مجلس اصولگرا وارد کردند.

فارغ از نزاع‌های بر سر قدرت بین رؤسای دو قوه یک‌دست شده، یکی از مصایبی که نتایج آن، این‌روزها به طور ملموس در جامعه مشاهده می‌شود، از بحران آب و خاک تا تغییرات ارزشی، فضای مجازی  و... بی‌اعتنایی به علوم اجتماعی خصوصا جامعه‌شناسی بوده است.

ستیز با اندیشمندان ساحت علوم انسانی، اخراج‌ اساتید و بورسیه سازی‌ها برای ندیدن و نشنیدن حقایق، بی‌تردید نتایج تلخی در پی خواهد داشت. 

با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود.

نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!

دیگر خبرها

  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها