Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شهر جده عربستان میزبان نشست گروه چشم انداز راهبردی «روسیه - جهان اسلام» در ۲۴ نوامبر (۳ آذر) خواهد بود. موضوع رویداد امسال «گفت‌وگو و چشم انداز همکاری‌ها» است.

در این نشست مقامات، علما و متفکران روسیه و جهان اسلام گرد هم می‌آیند تا درباره منافع دو طرف و مواجهه با چالش‌های موجود گفت‌وگو کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری این نشست در چارچوب تلاش‌های روسیه برای تقویت روابط خود با جهان اسلام و به عنوان بخشی از ابتکار عربستان برای تقویت گفت‌وگو با فرهنگ‌های مختلف و پیشینه‌های مذهبی متفاوت است.

گروه چشم انداز راهبردی «روسیه - جهان اسلام» در سال ۲۰۰۶ به رهبری یوگنی پریماکوف، وزیر امور خارجه سابق روسیه و مینتیمر شایمیف، رئیس جمهور سابق جمهوری تاتارستان پس از پیوستن روسیه به سازمان همکاری اسلامی (OIC) ایجاد شد.

این گروه جلساتی را در مسکو، کازان، استانبول، جده و کویت برگزار و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز در جلسات گروه چشم انداز راهبردی سخنرانی کرده است.

این گروه متشکل از ۳۳ دولتمرد و شخصیت مشهور از ۲۷ کشور مسلمان، از جمله نخست وزیران سابق، وزیران خارجه، تعدادی از برجسته‌ترین عالمان دینی از اندونزی، مراکش، عربستان، ایران، کویت و کشور‌های دیگر است. این گروه در حال حاضر بر توسعه اقدامات برای تقویت همکاری‌های بلندمدت بین روسیه و کشور‌های اسلامی، هماهنگی اقدامات مشترک برای مبارزه با تروریسم بین المللی و اجرای عملی مشارکت راهبردی بین روسیه و جهان اسلام متمرکز است.

در تاریخ ۲۸ تا ۳۰ نوامبر ۲۰۱۹، اوفا، بزرگترین شهر جمهوری باشقیرستان در روسیه، میزبان آخرین نشست سالانه گروه چشم انداز راهبردی «روسیه-جهان اسلام» بود که  با موضوع «هماهنگی بین ادیان: تجربه روسیه و کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی» برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نشست مشترک جهان اسلام مبارزه با تروریسم جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۶۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبی میزبان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان می‌شود

دبی از آغاز پروژه گسترش فرودگاه آل مکتوم خود خبر داد که آن را به بزرگ‌ترین فرودگاه جهانی تبدیل خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دبی در حال اجرای یک پروژه جدید است که توسعه مستمر و پایدار این شهر را تضمین می‌کند و دبی را به فرودگاه، بندر، کلان‌شهر و مرکز فرهنگی جدید جهان تبدیل می‌کند. در این راستا ساخت ترمینال مسافربری جدید در فرودگاه بین‌المللی آل‌مکتوم این شهر آغاز شده است.

حاکم دبی اعلام کرد تمام عملیات فرودگاه بین‌المللی دبی (DXB) که در حال حاضر شلوغ‌ترین فرودگاه جهان از نظر ترافیک بین‌المللی مسافران است، طی ۱۰ سال آینده به آل‌مکتوم منتقل خواهد شد. فرودگاه ۷۰ کیلومتر مربعی جدید دارای ۴۰۰ گیت هواپیمایی و پنج باند موازی خواهد بود و در زمان تکمیل پنج برابر DXB وسعت خواهد داشت. DXB که به‌طور کامل توسط محله‌های مسکونی و دو بزرگراه اصلی احاطه شده، به اندازه فعلی خود محدود است و امکان رشد ندارد.

آل مکتوم که در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد، در حدود ۴۵ کیلومتری DXB قرار دارد و می‌توان آن را به صحرای خالی اطراف آن گسترش داد. خبر این پروژه ۳۵ میلیارد دلاری در حالی منتشر شد که دبی از سنگین‌ترین بارندگی ثبت‌شده در امارات متحده عربی عبور کرد که هواپیماها را در آب شناور و پروازها را تا چند روز مختل کرد.

فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم بزرگ‌ترین فرودگاه جهان با ظرفیت نهایی تا ۲۶۰ میلیون مسافر خواهد بود و طراحی‌های کامپیوتری برای آن نشان‌دهنده فضاهای سفید وسیع با سقف‌های بلند و فضای سبز فراوان است.

دبی در حال آماده شدن برای مرحله جدیدی در رشد بخش هوانوردی جهانی است و قصد دارد طی چهل سال آینده رهبری بخش هوانوردی بین‌المللی را در اختیار خود بگیرد، بنابراین فن‌آوری‌های جدیدی که پیش از این در بخش هوانوردی استفاده نشده بود نیز در آل مکتوم مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در حال حاضر طرح‌هایی برای ایجاد «شهر فرودگاهی» در جنوب دبی طراحی شده است که میزبان یک میلیون ساکن و شرکت‌های پیشرو جهان در بخش‌های لجستیک و حمل‌ونقل هوایی باشد.

دبی و خطوط هوایی امارات، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی خاورمیانه و چهارمین شرکت هواپیمایی بزرگ در جهان، پس از همه‌گیری کووید -۱۹ با سرعت و قدرت به صحنه رقابت بازگشتند، تا آنجا که DXB سال گذشته حدود ۸۶.۹ میلیون مسافر را جابه‌جا کرد. این رقم در سال ۲۰۱۹ برابر با ۸۶.۳ میلیون و در سال ۲۰۱۸، که شلوغ‌ترین سال آن بود، ۸۹.۱ میلیون نفر بود.

دبی اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۳ میزبان ۱۷.۱۵ میلیون بازدیدکننده بین‌المللی شبانه بوده است که میانگین پر بودن هتل‌ها در این شهر را به حدود ۷۷ درصد رسانده است.

کد خبر 749081

دیگر خبرها

  • بازنمایی رسانه‌ای ایران در جهان بعد از حملات موشکی به رژیم صهیونیستی
  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • ورود مارگارین به تولید محصولات پرتقاضا و پرمصرف
  • دبی میزبان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان می‌شود
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه