Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، بیش از یک هزار و ۱۰۹ نفر از کاربران سامانه فارس من خواستار « لغو  پایان‌نامه دانشگاه پیام‌ نور برای متقاضیان آموزش محور ورودی ۹۷ شدند»، این کاربران در سامانه فارس من اعلام کردند:« به جز دانشگاه پیام نور، هیچ کدام از دانشگاه‌های سراسر کشور، به دانشجوی متقاضی شیوه بدون پایان نامه، بالاجبار تحمیل نمی‌کنند که درس پایا‌ن‌نامه را اخذ کند!

اما دانشگاه پیام نور با تدوین این قانون که دانشجویان ورودی سال ۹۷ متقاضی شیوه آموزش محور یعنی بدون پایان نامه، ملزم به اخذ درس پایان نامه هستند، باعث شده تا دست‌کم دو ترم به طول تحصیل همه دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی سال ۹۷ اضافه گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دانشگاه پیام نور برای چنین اقدام غیرقانونی که پشتوانه عقلی و منطقی هم ندارد، تاکنون به دانشجویان منتقد هیچ‌گونه توضیحی ارائه نکرده و مسئولین ذیربط به جای پاسخگویی، تنها به این جمله خلاف واقع بسنده می‌کنند که وزارت علوم چنین تصمیمی گرفته است! این در حالی‌است که حتی یک دانشگاه دیگر هم نمی‌توان در کشورمان یافت که قانون و ادعایی این چنینی داشته باشد.
ما دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی سال ۹۷ متقاضی شیوه بدون پایان نامه، خواستار لغو قانون اخذ پایان نامه هستیم چراکه اتلاف وقت حاصل از آن، موجب اختلال ناخواسته در برنامه زندگی‌مان شده و آینده تحصیلی و شغلی‌مان را با مخاطره‌ای جدی روبرو کرده است.»

جمعی دیگر هم مشابه همین سوژه را در فارس من اعلام و تاکید کردند: « طبق بخشنامه جدید دانشگاه پیام نور که سال گذشته اطلاع‌رسانی شد، کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی سال ۹۷ که متقاضی شیوه بدون پایان نامه هستند، باید شهریه ثابت و متغیر درس پایان نامه را به صورت تمام و کمال بپردازند! اما به دانشجویان ورودی سال ۹۶ و ماقبل که تمایل دارند شیوه بدون پایان نامه را انتخاب کنند، شهریه اضافی تحمیل نمی‌شود.
دانشگاه پیام نور باید هر چه سریعتر به این تبعیض و بی‌عدالتی پایان دهد و از دانشجویان ورودی سال ۹۷ که متقاضی شیوه بدون پایان نامه هستند هم شهریه‌ای بابت پایان‌نامه طلب نکند.
لذا از خبرگزاری محترم فارس خواهشمندیم با انتقاد از درآمدزایی دانشگاه پیام‌نور از متقاضیان شیوه بدون پایان نامه ورودی سال ۹۷، مانع از اخذ شهریه پایان نامه از دانشجویان مذکور گردد.»

* الزام گذراندن واحد پایان‌نامه ۲ ترم طول تحصیل ما را افزایش می‌دهد

با توجه به درخواست بالای مخاطبان سامانه فارس من، خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با مدیر این پویش گفت‌وگو کرد، وی که دانشجوی دانشگاه پیام نور است، گفت: تا پیش از ما هر دانشجویی که می‌خواست به آموزش محور تغییر شیوه بدهد هیچ هزینه ای را پرداخت نمی‌کرد، اما شهریورماه بخشنامه ای صادر شد که طی آن ۲ الزام پاس شدن تمام واحدها و پرداخت  تمام شهریه پایان نامه ابلاغ شده بود. 

وی افزود: امروز موضوع آن است که ما باید حداقل ۸ میلیون تومان شهریه بیشتری نسبت به ورودی‌های سال‌های گذشته پرداخت کنیم، ضمن اینکه عملاً دو ترم به ترم‌های تحصیلی ما  نیز اضافه می‌شود. در حقیقت این قانون مختص به دانشگاه پیام نور است و در هیچ جای دیگری اجرا نمی‌شود و این به طور قطع به نفع دانشجویان نیست چرا که در ایام کرونا نمی‌توانند به درستی پایان‌نامه مناسبی را تدوین کنند.

* تغییر شیوه تحصیل مستلزم اخد واحد پایان نامه‌ است

خبرنگار فارس این موضوع را با مسئولان دانشگاه پیام نور در میان گذاشت و در نهایت موفق به گفت‌وگو با علیرضا دل‌افکار معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه شد. دل‌افکار با تاکید بر اینکه بر اساس آیین نامه آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تغییر شیوه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد از پژوهش محور به آموزش محور، صرفاً زمانی امکان‌پذیر است که دانشجو درس پایان نامه را اخذ کرده باشد، گفت: در موارد خاص دانشجو می‌تواند با تایید استاد راهنما در گروه مربوطه قبل از تاریخ دفاع درخواست خود را مبنی بر عدم امکان استمرار فعالیت پژوهشی خود ارائه دهد تا پیرامون درخواست وی در مراجع ذیربط در  دانشگاه تصمیم اتخاذ و به دانشجو اعلام شود.

وی تاکید کرد که آیین نامه آموزشی مذکور، آیین‌نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

خبرنگار فارس این موضوع را در ادامه روند بررسی از مسئولان وزارت علوم هم پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پایان نامه دانشگاه پیام نور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور دانشگاه پیام نور کارشناسی ارشد ورودی سال ۹۷ آموزش محور وزارت علوم فارس من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۶۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جشنواره شهید مطهری به صورت متمرکز، ۱۲ اردیبهشت ماه در تهران و پس از آن در قطب‌های کلان منطقه ۹ آموزشی برگزار می‌شود و مشارکت دانشجویان در حوزه اجرایی و پنل‌های آموزشی، یکی از رویداد‌های جدید آموزشی در این دوره از جشنواره شهید مطهری است.   دکتر حمیدرضا کیانی فر افزود: هفت پنل و رویداد آموزشی توسط دانشجویان اجرایی می‌شود که محوریت آنها بر مبنای حضور دانشجو در حوزه آموزش به عنوان دستیار یا کمک کننده آموزش است.   وی با بیان اینکه توانمندی دانشجویان در حوزه هوش مصنوعی، آموزش رباتیک و واقعیت افزوده، مثال زدنی است، اظهار داشت: بر این اساس هفت پنل آموزشی توسط این دانشجویان ارائه می‌شود و در مجموع ۲۹ رویداد آموزشی برای هفدهمین دوره جشنواره شهید مطهری در نظر گرفته شده است.   مدیر توسعه آموزش علو م پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در این پنل‌ها به مشکلات آموزشی کلان منطقه ۹ و راهکار‌های آن پرداخته می‌شود، گفت: علاوه بر این سه مسابقه در زمینه یادگیری و آموزش برگزار می‌شود که مسابقه اتاق فرار آموزشی یکی از رخداد‌های جذاب این دوره برای دانشجویان خواهد بود.   دکتر کیانی فر با اشاره به اینکه یک مسابقه علمی نیز در افتتاحیه برای دانشجویان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این جشنواره از تعداد قابل توجهی از اساتید و دانشجویان برتر قدردانی می‌شود و از فرایند‌هایی که طی سال گذشته ارائه و داوری شده نیز قدردانی به عمل می‌آید.   وی ادامه داد: جایزه تداوم آموزشی نیز به کسانی تعلق می‌گیرد که در طی پنج سال یا بیشتر، اقدام نوآورانه و مورد تایید آموزش را به طور مستمر انجام داده است.   مدیر توسعه آموزش علو م پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: برای اولین بار از استاد و دانشجویان پایان نامه‌های برتر در حوزه آموزش علوم پزشکی قدردانی می‌شود.   وی با بیان اینکه در این جشنواره غرفه‌های در اختیار دانشگاه‌های کلان منطقه ۹ قرار می‌گیرد و به غرفه برتر جایزه ویژه اهدا می‌شود، تصریح کرد: در مجموع بیشتر از ۱۰۰ نفر در هفدهمین جشنواره مطهری قدردانی خواهند شد.   دکتر کیانی فر ابراز کرد: افتتاحیه این جشنواره با حضور موثر دانشجویان و اختتامیه با حضور دانشجویان و اساتید برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند