Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:13:14 GMT

۲۵ واحد بوم‌گردی در زرند مجوز فعالیت دارد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۶۹۳۴

۲۵ واحد بوم‌گردی در زرند مجوز فعالیت دارد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه خبری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، فریدون فعالی در حاشیه بازدید از آثار تاریخی شهر یزدان‌شهر در زرند با اشاره به اینکه با دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، مرمت، بازسازی و احیای آثار تاریخی این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است افزود: ایجاد جاذبه‌های جدید توریستی علاوه بر کسب درآمد، ایجاد اشتغال گسترده و پایدار و صرفه‌جویی در بودجه‌های عمرانی دولت به جذب بیشتر گردشگران کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان به تغییر ذائقه گردشگری مردم اشاره و تصریح کرد: زرند با داشتن مناطق بکر، مردم مهمان‌پذیر و آثار تاریخی فرهنگی می‌تواند بیش از این رشد یابد و در زمینه توسعه صنعت گردشگری سرآمد دیگر شهرستان های این استان را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه پیش نیاز توسعه گردشگری حمایت از سرمایه‌گذاران است اظهار داشت: باید با تعامل و همکاری مسئولان شهرستانی و استانی زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری را فراهم کرد.

فعالی ادامه داد: تمام تلاش خود را برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهرستان زرند به‌کار گرفته‌ایم تا بتوانیم شاهد توسعه هرچه بیشتر این صنعت درآمدزا باشیم.

وی به وجود ۳۳۴ اقامتگاه بوم‌گردی در استان کرمان اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۲۵ اقامتگاه در شهرستان زرند فعالیت دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در بخش گردشگری با محوریت‌های بوم‌گردی توجه داشته باشیم، علاوه بر تعداد و کمیت این اقامتگاه‌ها، باید به مقوله کیفیت آن‌ها هم توجه شود.

فعالی در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان زرند با همراهی امام جمعه‌ یزدان‌آباد، شهردار و اعضای شورای اسلامی یزدان‌شهر از عمارت اصغرخان و چهاربرج شاهرخ‌خان نیز بازدید کرد.

برچسب‌ها کرمان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کرمان میراث فرهنگی اقامتگاه بوم گردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کرمان میراث فرهنگی کرمان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کرمان میراث فرهنگی اقامتگاه بوم گردی میراث فرهنگی استان کرمان صنایع دستی بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۶۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ساماندهی تور‌های بدون مجوز برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،  مهدی اسحاقی معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در جلسه ساماندهی تور‌های داخلی و خارجی مازندران که در سالن اجتماعات اداره‌کل برگزار شد با بیان اینکه مازندران با توجه به قابلیت‌های فراوان گردشگری هر سال مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی زیادی قرار می‌گیرد، گفت: رشد تور‌های داخلی به شمال کشور و استان مازندران بسیار است و با توجه به فصل بهار و تابستان خیلی‌ها تمایل به سفر با تور‌های گردشگری دارند که باید برنامه‌ریزی‌های مطلوب صورت گیرد.

او با اشاره به معضل فعالیت تور‌های غیر مجاز، افزود: متاسفانه تور‌های بدون مجوز گردشگری با تبلیغات و ارسال عکس و ویدئو در فضا‌های مجازی برای جذب گردشگر فعالیت می‌کنند که موجب مشکلات بسیار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اعلام اینکه اگر اتفاق یا مشکلی در تور‌های بدون مجوز گردشگری بیفتد هیچ فردی پاسخگو نیست، افزود: با ساماندهی تور‌های بدون مجوز می‌توان شاهد ناهنجاری‌های اجتماعی، رعایت شئونات اسلامی و حجاب و عفاف باشیم.

اسحاقی با اشاره به فعالیت ۱۹۵ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری و صدور مجوز ۱۱ دفتر گردشگری سلامت در مازندران، گفت: بیشترین دفاتر مسافرتی و گردشگری در شهر‌های ساری، بابل، قائم‌شهر و آمل قرار دارد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۷ پروانه بهره‌برداری دفاتر مسافرتی و گردشگری صادر و ۱۴ پروانه بهره‌برداری در استان لغو شد، ادامه داد: ۹ متقاضی جدید برای دفاتر مسافرتی گردشگری در استان درخواست داده‌اند.

او مهمترین وظیفه دفاتر مسافرتی و گردشگری را تهیه بلیط و برگزاری تور‌های گردشگری داخلی و خارجی و همچنین تهیه روادید عنوان کرد.

اسحاقی تعداد راهنمایان‌تور در استان را ۲۴۰ نفر برشمرد و افزود: از این تعدادد۱۴۴ نفر عضو انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری هستند.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • ضرورت ساماندهی تور‌های بدون مجوز برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی