Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران گفت: امروز بیش از هر زمانی در دستگاه‌های اجرایی به حاکم شدن تفکر بسیجی نیاز داریم چرا که بسیج یک گفتمان، جریان و روح حاکم بر شئونات و اقدامات است و باید در زندگی ما جاری و ساری باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محسن منصوری در همایش بسیج ضمن تبریک این هفته و درود به روح شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای بسیج و شهدای دستگاه اجرایی اظهار داشت: جلسه به مناسبت احترام و اکرام یک ارزش یعنی بسیج تشکیل شده است؛ بسیج ساختار سازمانی و جریان فاخری است که شکل گرفته و روز به روز بالنده تر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امروز بیش از هر زمانی در دستگاه‌های اجرایی به حاکم شدن تفکر بسیجی نیاز داریم چرا که بسیج یک گفتمان، جریان و روح حاکم بر شئونات و اقدامات است و باید در زندگی ما جاری و ساری باشد.

استاندار تهران عنوان کرد: محدود شدن به ساختار بسیج کمترین قرائت آن است اما جاری و ساری شدن تفکر بسیجی در تک تک لحظات زندگی نقطه مطلوب است و هدف تعمیم تفکر بسیجی به زندگی است، از اینرو بازخوانی و بازمهندسی فلسفه بسیج مهم است است تا در حوزه کارشناسی، مدیریتی و سیاستگذاری و در همه شمول جاری و ساری شود.

منصوری با اشاره به ویژگی های بسیج گفت: ویژگی اول بسیج پیشتاز و پیشرو بودن است به این معنا که مسئله را شناسایی و حرکت می کند بسیج طبیب دوار به طب است، که در مدیریت نیز به این ویژگی نیاز داریم.

وی ادامه داد: ویژگی دوم بسیج اخلاص است که برکت مضاعف به کار می دهد، این ویژگی تقریباً در خیلی از مراودات و مناسبات فراموش شده، وقتی کار بر مبنای اصول اعتقادی و برای خدا باشد، ضریب می گیرد که با حساب و کتاب مادی نیست، هرچند با گمنامی عجین شده است اما ماندگار است.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های بسیج تاکید کرد: ویژگی دیگر بسیج که قابل تعمیم در حوزه اداری می باشد، مردمی بودن است، بسیاری از مواقع با اتکا به قلم، کاغذ و دستور و قاعده و قانون عمل می‌کنیم در حالی که در کل دنیا این امر منسوخ شده و ماموریت های حاکمیت به اجزا تقسیم و مأموریت سپاری به مردم می‌شود که بسیج نمونه موفق این موضوع است.

استاندار تهران عنوان کرد: از شئون مهم حاکمیت امنیت است که در زمینه تامین امنیت نیز بسیج فعال است؛ وقتی شئون مختلف به مردم واسپاری می‌شود به بهترین شکل اداره می شود که امام (ره) و مقام معظم رهبری نیز بسیاری از موضوعات را به مردم واگذار می کردند که نمونه موفق آن پیشرفت های علمی کشور است.

منصوری تصریح کرد: بسیج یعنی غلبه ارزش‌ها، بسیج غلبه متن موضوعات بر حواشی است و نگاه حل مسئله در بسیج از نکات مثبت می باشد همچنانکه در موضوع کرونا نیز مردم حمایت کردند.

وی در ادامه بیان کرد: از ویژگی‌های مهم بسیج این است که کار متناسب با امکانات و ظرفیت‌های آن نباید باشد، به قول شهید طهرانی مقدم انسان های ضعیف کسانی هستند که متناسب با امکاناتشان کار می کنند، مهم این است که چند برابر منابع و ظرفیت‌ها کار کنیم.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: اگر تفکر بسیجی در دستگاه‌های اداری و اجرایی حاکم شود به توفیق دست پیدا می‌کنیم، ویژگی دیگر بسیج اینکه بسیج یعنی برکت متشکل شدن، وقتی واحدهای کوچک به یکدیگر متصل می شوند اتحاد معنی پیدا می کند و باید این ویژگی در دستگاه‌های اداری و اجرایی تعمیم پیدا کند.

منصوری گفت: بسیج فرآیند بزرگ تربیتی است و دستگاه‌های اجرایی باید دانشگاه تربیت باشند و نیازمند حاکمیت و تحقق روحیه بسیجی هستیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بسیج شهدا استاندار تهران محسن منصوری استاندار تهران جاری و ساری تفکر بسیجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۷۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته شیلات به رشته های تحصیلی محقق اردبیلی افزوده می شود

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل چمنی ظهر دوشنبه در نشست با مدیرکل شیلات اردبیل اظهار کرد: علیرغم اینکه مراحل جذب رشته های جدید سخت تر شده است اما تمام سعی خود را می کنیم تا این رشته را نیز به لیست رشته های تحصیلی دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با جذب رشته های تخصصی از قبیل پرورش زنبور عسل موافقت های لازم انجام شده وبه منظور درخشش استان اردبیل در حوزه شیلات و در راستای توسعه استان اقدامات جذب این رشته تحصیلی برای این دانشگاه در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: همکاران توانمندی در حوزه دانش بنیان و پژوهش در عرصه بین‌المللی داریم و در زمینه پرورش جلبک و زالو می توانیم از قابلیت اساتید و از ظرفیت آزمایشگاهی و امکانات پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی استفاده کنیم.

چمنی با بیان اینکه با همکاری مجموعه شیلات استان می توان گام های موثری در راستای ایجاد اشتغال پایدار برداشت، تصریح کرد: دغدغه اصلی دانشگاه محقق اردبیلی تعامل با دستگاه های اجرایی است که امیدواریم در آینده شاهد تعامل و همفکری بیشتر دانشگاهیان با مدیران دستگاه های اجرایی باشیم.

وی بیان کرد: این ارتباط هرچه قوی تر باشد به نفع دانشگاه و دستگاه های اجرایی بوده و زمینه های پیشرفت استان را فراهم خواهد کرد.

چمنی تاکید کرد: ظرفیت و توانمندی های دانشگاه محقق اردبیلی نسبت به سال های قبل پیشرفت چشمگیری داشته و در زمینه های کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و علوم دامی می توان با اداره کل شیلات همکاری کنیم.

کد خبر 6098270

دیگر خبرها

  • رشته شیلات به رشته های تحصیلی محقق اردبیلی افزوده می شود
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • پیام تبریک فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز بسیج سازندگی
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • سرلشکرسلامی: رفع محرومیت تنها با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • بررسی ویژگی های انواع گیت کنترل تردد
  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی