Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: استفاده بهینه از ظرفیت پابند الکترونیکی می‌تواند در کاهش چشمگیر جمعیت زندانیان نقش بسزایی دارد و این روند باید گسترش یابد. خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین صادق مرادی در جلسه ستاد ساماندهی امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری خوزستان که با حضور برخی مقامات قضایی دادگستری خوزستان برگزار شد،بر ضرورت استفاده از ظرفیت پابند الکترونیکی جهت کاهش جمعیت زندان‌های خوزستان تاکید کرد و گفت: یکی از راهکار‌های مناسب و قانونی درکاهش جمعیت زندانیان استفاده بهینه از پابند الکترونیکی می‌باشد و قضات می‌توانند در اعمال مجازات برای افراد مجرم متناسب با جرم ارتکابی در راستای کاهش جمعیت کیفری از مجازات پابند الکترونیکی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی قوه قضائیه نسبت به کاهش جمعیت زندانیان و استفاده از مجازات جایگزین حبس و بهره از مزایای پابند الکترونیکی، سازمان زندان‌های استان باید در خصوص تهیه پابند الکترونیکی به اندازه کافی در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس کل دادگستری خوزستان خاطر نشان کرد: تمامی قضات مکلف هستند بصورت منظم و مستمر، چه زندانی دارند و یا ندارند در زندان حضور فعالی داشته باشند و به درخواست‌های زندانیان رسیدگی کنند و دیدن وضعیت زندان و زندانیان از نزدیک اثر بخشی فراوانی در جهت صدور آرا مناسب و اتخاذ تصمیمات قضایی داشته باشد.

وی فراهم آوردن زمینه اشتغال‌زایی مددجویان و محکومان محاکم قضایی در حین و بعد از زندان را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: زندان تاثیر بسزایی در شرایط خانواده فرد زندانی می‌گذارد، بطوری که این افراد پا به پای فرد زندانی در طی حبس انواع درد و رنج‌های از جمله مشکلات فقر اقتصادی را تحمل می‌کنند و باید برای فراهم آوردن اشتغال زندانیان در حین و بعد از زندان با راهکار‌های مناسب و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این راستا اقداماتی صورت بپذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی از دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر استان خواست علاوه بر نظارت روزانه، دقیق و کافی بر عملکرد دادیاران و بازپرس‌ها که دارند آنان را توجیه کنند به جز موارد خاص، تا آنجا که مقدور است از صدور قرار بازداشت موقت پرهیز نمایند.

وی در ادامه گسترش استفاده از دادرسی الکترونیکی در جهت کاهش وقت رسیدگی به پرونده‌ها را موثر برشمرد و بیان داشت: تسهیل در رسیدگی‌ها و کاهش اطاله دادرسی از آثار استفاده از دادرسی الکترونیکی می‌باشد و همچنین باید در زمینه احضار و اعزام زندانی از فناوری دادرسی الکترونیکی استفاده شود.       بیشتر بخوانید:         دیدار چهره به چهره رئیس دادگستری خوزستان با زندانیان ندامتگاه سپیدار اهواز انتهای پیام/


برچسب ها: خوزستان پابند الکترونیکی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خوزستان پابند الکترونیکی دادگستری خوزستان پابند الکترونیکی جمعیت زندان کاهش جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۷۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از به صدا در آمد زنگ خطر جمعیتی در کاشان به صدا درآمد و گفت: زایمان در سال ۱۴۰۲، پنج درصد کاهش یافت. - اخبار استانها -

عباس آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به هفته سلامت و کاهش پنج درصدی زایمان در سال 1402،  اظهار داشت: در سال 1401، هفت هزار و 325 زایمان در کاشان انجام شده بود که این تعداد در سال 1402 به شش هزار و 931 نفر کاهش یافته است.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای افزایش زایمان طبیعی و کاهش عمل سزارین، ابراز داشت: تعداد زایمان طبیعی در سال 1401، سه هزار و 187 نفر بود که این تعداد در سال 1402 به سه هزار و 317 نفر افزایش یافته است.

آزادی همچنین از افزایش زایمان‌های بی‌درد در کاشان خبر داد و گفت: با استفاده از روش‌های مختلف، زایمان‌های بی‌درد از 3.67 به 4.58 درصد افزایش یافته است در حالی که این رقم باید به 40 تا 50 درصد برسد تا بانوان خاطره خوشی از زایمان داشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش زایمان طبیعی با قرار دادن مشوق‌های مختلف تاکید کرد: تلاش برای افزایش زایمان طبیعی و بی درد در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

وی نیروی جوان را عامل پیشرفت در همه عرصه‌ها دانست و گفت: اگر جمعیت نداشته باشیم، هر چقدر هم تکنولوژی داشته باشیم موفق نخواهیم بود و از این رو افزایش زاد و ولد جوانی جمعیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

آزادی با اشاره به احترام و حمایت‌های لازم از مادران باردار، بر لزوم ترویج فرهنگ قناعت در جامعه تأکید کرد و گفت: در قدیم چندین خانوار در یک خانه سکونت داشتند و قناعت داشتند، اما امروز معتقدند هر یک نفر از فرزندان خانواده باید یک اتاق مجزا با همه امکانات داشته باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه امروز با پدیده پیری جمعیت و کهنسالی روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: نیروی کار در کشورهای در حال توسعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و از این رو جوانی جمعیت نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • جزئیات جایزه ملی جوانی جمعیت تشریح شد؛ ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد