Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین فرمانده پلیس راه استان قزوین تأکید کرد: امیدواریم زمستان را با حداقل حوادث ترافیکی سپری کنیم؛ برای این امر باید با دستگاه‌های پشتیبان‌ و ترافیکی دست به دست هم دهیم تا روند کاهشی تصادفات ۶ سال اخیر ادامه داشته باشد.

سرهنگ فرهاد ذاکری‌منش اظهار کرد: امیدواریم زمستان را با حداقل حوادث ترافیکی سپری کنیم، با توجه به موقعیت اقلیمی و کولاک‌خیز بودن گردنه‌های استان نیاز به همت همه‌جانبه توسط دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید با دستگاه‌های پشتیبان‌ و ترافیکی دست به دست هم دهیم تا روند کاهشی تصادفات ۶ سال اخیر ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: دغدغه مسئولان رسیدگی به مردم و ایجاد امنیت برای آنان است؛ به همین منظور در طرح رزمایش ترافیکی زمستان ۱۴۰۰ در گردنه‌های مهم و راه‌های مواصلاتی استان به‌صورت شبانه‌روزی حضور پیدا خواهیم کرد و در تلاش هستیم با ایجاد نظم و امنیت در محورهای مواصلاتی ایمنی در تردد را شاهد باشیم.

فرمانده پلیس راه استان قزوین خاطرنشان کرد: قزوین شاهراه و یکی از محورهای پرتردد کشور است و امید می‌رود مسئولان و پلیس همراهی لازم و وحدت جمعی را در زمستان داشته باشند.

وی ادامه داد: مدیرکل راهداری باید در رفع نواقص جاده‌ای و تعمیرات تجهیزات امدادرسانی و وسایل نقلیه، ذخیره شن و ماسه و قراردادن کیسه‌های شن و ماسه در محورهای مواصلاتی اهتمام ویژه داشته باشد.

ذاکری منش تصریح کرد: مدیریت بحران باید عبور وسایل نقلیه حاوی مواد خطرناک را مدیریت کنند و تدبیری برای آنان بیندیشند چون در صورت وقوع حادثه می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری به بار آورد؛ همچنین مدیریت بحران بایستی ایستگاه‌هایی برای نگه‌داری اقلام خوراکی برای در راه ماندگان پیش‌بینی کند.

وی گفت: ۶ درصد مجروحان تصادفات بین انتقال از محل حادثه تا بیمارستان فوت می‌کنند بنابراین ضرورت دارد تا نیروهای اورژانس، هلال احمر و دیگر نیروهای امدادی به‌موقع در صحنه حادثه حضور پیدا کرده و در انتقال مصدومین دقت کافی را داشته باشند.

این مسئول بیان کرد: اداره کل هواشناسی نیز با رصد به موقع و اطلاع‌رسانی می‌تواند زمان نزولات جوی را پیش‌بینی و هشدار لازم را صادر کند. اداره برق نیز باید از قطعی برق جلوگیری کند چراکه در صورت قطعی برق در خیابان‌ها و معابر شاهد افزایش تصادفات خواهیم بود.

فرمانده پلیس راه استان قزوین بیان کرد: شرکت نفت نیز باید نسبت به ارائه سوخت در راه ماندگان اقدام کند اصحاب رسانه نیز با انعکاس فعالیت نیروهای خدمت‌رسان می‌توانند موجب افزایش آگاهی مردم شوند.

وی در پایان اظهار کرد: مردم قبل از بارش نزولات جوی باید وسایل نقلیه خود را بررسی کرده و از سالم بودن برف پاک‌کن و بخاری آن نیز اطمینان حاصل کنند؛ همچنین تمام خودروها باید به زنجیرچرخ مجهز شوند؛ ممکن است در برخی ساعات ممنوعیت تردد در محورهای مواصلاتی در نظر بگیریم بنابراین از مردم درخواست داریم تا تمکین کرده و با پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

کاهش تصادفات قزوین طی ۶ سال اخیر

علی فرخ‌زاد معاون عمرانی استانداری قزوین نیز در این رزمایش اشاره کرد: کاهش تصادفات طی ۶ سال اخیر اتفاقی نیست و حاصل برنامه‌ریزی و تدبیر بوده است؛ استان قزوین رتبه نخست کاهش تصادفات را در کشور به خود اختصاص داده است و علی‌رغم همه کمبودها این آمار حاصل فعالیت جمعی دستگاه‌های مرتبط و خدمت‌رسان بوده است که امیدواریم پس از این نیز شاهد ادامه این روند باشیم.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی و هماهنگی با دیگر دستگاه‌ها و اصحاب رسانه می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش تصادفات داشته باشد. بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده امسال بارش خوبی را در فصل زمستان شاهد خواهیم بود که این امر تلاش مضاعف دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

۳۵۰ راهدار در زمستان آماده باش هستند

جواد حق‌لطفی، مدیرکل راهداری و حل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین نیز خاطرنشان کرد: ایمنی راه‌ها موضوع مهمی است که ایجاد آن عزم همگانی می‌طلبد که در این راستا جلسات کاهش سوانح و پیشگیری از وقوع جرم و شورای ترافیک دنبال می‌شوند.

وی ادامه داد: تا به امروز طی چهار مرحله در نقاط برفگیر عملیات برف‌روبی و بازگشایی جاده‌ها را انجام دادیم؛ در طرح رزمایش ترافیکی زمستانه ۳۵۰ راهدار در ۲۶ پایگاه با ۳۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات به ارائه خدمت خواهند پرداخت.

مدیرکل راهداری و حل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین خاطرنشان کرد: امسال باید همت جمعی داشته باشیم و با تبلیغات و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی، تجهیز خودروها به زنجیرچرخ را فرهنگ‌سازی کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قزوين استانی اجتماعی برف و کولاک تصادفات جاده ای کاهش تصادفات استان قزوین ۶ سال اخیر دستگاه ها جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۷۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جمعی از پرسنل راهنمایی و رانندگی، اورژانس، هلال احمر و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تکاب در مانوری بمناسبت دهم اردیبهشت روز بدون حادثه، آمادگی خود را برای امداد رسانی در حوادث غیر مترقبه و خدمت به شهروندان اعلام نمودند.   در این مانور نیرو‌های پلیس راه و یگان‌های امدادی هلال احمر، اورژانس و اداره راهداری تکاب با تجهیزات امدادی و خودرو‌های اداری در محل مانور حضور یافته و آمادگی خود را برای مقابله با حوادث احتمالی اعلام نمودند.

دیگر خبرها

  • تکمیل باند دوم جاده امیدیه تا سه راهی آغاجاری
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز