Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@20:46:47 GMT

یوسی کوهن: مذاکرات وین به توافق منتهی نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۷۸۰۸

یوسی کوهن: مذاکرات وین به توافق منتهی نمی‌شود

 

به گزارش تابناک به نقل از روزنامه هاآرتص، یوسی کوهن رئیس پیشین موساد در گفت‌وگویی درباره اقداماتی که در زمان ریاست او در موساد برای متقاعد کردن دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به خروج از توافق هسته‌ای انجام شده بود، با بیان این که ما به آمریکایی‌ها و جهان نشان دادیم که ایران در تمام مدت تا رسیدن به توافق دروغ گفته بود، مدعی شد که ایران درباره بسیاری از مسائلی که از انظار جهان پنهان بود، شفافیت به خرج نداده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوهن با توجه به عملیات‌هایی که موساد در ایران انجام داده است، گفت: می‌توان به توانمندی‌های آن‌ها آسیب زد یا کندشان کرد. تمام کارهایی که ما طبق گزارش‌ مطبوعات خارجی در ایران انجام دادیم، برای این بود که مطمئن شویم به قدر کافی از این توانمندی‌ها فاصله دارند.

این مقام پیشین رژیم صهیونیستی همچنین درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای که به زودی در وین انجام خواهد شد، گفت تردید دارد توافقی از این مذاکرات حاصل شود چون سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جدید ایران، «همان چهره‌ از ایران را ارائه نمی‌کند که حسن روحانی می‌کرد. او درباره دیدگاه‌های منطقه‌ای تندروتراست و من تردید دارم ایران راضی به یک توافق شود».

کوهن این مذاکرات را «حرکتی توام با هیجانات بسیار» تلقی کرد که شانس کمی برای موفقیت دارد.

او با تکرار ادعای وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران گفت: هیچ گاه برای این حرف که اسراییل هرگز اجازه در اختیار داشتن توانمندی هسته‌ای نظامی را به ایران نخواهد داد، دیر نیست.

منبع: تابناک

کلیدواژه: زلزله جنوب ایران زلزله یوسف نوری مجتهد شبستری اعتراض کشاورزان اصفهان هاآرتص یوسی کوهن موساد زلزله جنوب ایران زلزله یوسف نوری مجتهد شبستری اعتراض کشاورزان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۷۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد

امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا به توافق آتش بس با حماس دست یابد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از فرانس پرس، ماکرون امروز یکشنبه در جریان تماس تلفنی با نتانیاهو از وی خواست تا در مذاکرات با حماس به یک توافق آتش بس در غزه دست پیدا کند.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که ماکرون نتانیاهو را ترغیب کرده تا مذاکرات که می‌تواند منجر به آزادی اسرا، حفاظت از غیرنظامیان و تنش زدایی منطقه‌ای شود را به طور موفقیت آمیز کامل کند.

یک مقام آگاه از مذاکرات آتش بس در غزه به رویترز گفت که ویلیام برنز رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند در حالیکه مذاکرات غزه «در آستانه فروپاشی» است.

رویترز از سفر رئیس سیا به دوحه خبر داد

این مقام همچنین بیان کرد که واشنگتن و دوحه فشار حداکثری را بر روی اسرائیل و حماس بمنظور ادامه مذاکرات وارد خواهند آورد.

رژیم صهیونیستی چشم‌انداز آتش‌بس در غزه را تضعیف کرده زیرا درخواست حماس مبنی بر پایان جنگ و خروج نظامیانش از غزه در ازای آزادی گروگان‌ها را نمی‌پذیرد.

حماس امروز اعلام کرد که دور مذاکرات آتش بس در قاهره به پایان رسیده است و هیات حماس امشب برای مذاکره با رهبری این گروه به قطر باز خواهد گشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حماس: مقاومت تسلیم فشارها در مذاکرات نمی‌شود
  • منبع صهیونیستی: نتانیاهو مذاکرات را به شکست کشاند
  • رای الیوم: نتانیاهو همه را فریب داده است
  • ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد
  • واکنش نتانیاهو: به شروط حماس برای آتش‌بس
  • روز نخست مذاکرات آتش بس اسرائیل و حماس پایان یافت+ جزییات
  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان
  • جزئیات توافق پیشنهاد شده به حماس؛ سه مرحله در ۱۲۴ روز
  • الجزیره از پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس غزه خبر داد
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق