Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@23:49:09 GMT

ساده‌انگاری عامل اصلی اوج‌گیری شیوع کروناست

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۸۲۶۷

ساده‌انگاری عامل اصلی اوج‌گیری شیوع کروناست

ایسنا/فارس مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که ساده‌انگاری و تصور عادی شدن شرایط مهمترین عامل تاثیرگذار در اوج‌گیری مجدد شیوع کرونا در فارس و موجب نگرانی شدید سیستم سلامت است.

دکتر سید روح‌الله حسینی دوشنبه اول آذر، در تشریح آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در استان فارس، از افزایش تعداد بیماران جدید بستری شده در مراکز درمانی استان فارس خبر داد و گفت: طی روز گذشته ۱۵۹ بیمار جدید دارای علائم و مشکوک ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های فارس بستری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او آخرین آمار تعداد بیماران بستری در فارس را ۱۱۹۲ نفر اعلام و اضافه کرد: متاسفانه ۱۶۴ نفر از این بیماران به دلیل وخامت شرایط جسمانی، در بخش‌های آی سی یو، تحت مراقبت ویژه درمانی هستند.

حسینی با بیان اینکه از ابتدای شیوع این بیماری تا امروز، بیش از یک میلیون و ۷۲۹ هزار و ۷۰۰ مورد تست تشخیصی اعم از PCR و سریع در فارس انجام و منجر به شناسایی ۴۹۵ هزار و ۴۶۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ شده است، گفت: از ابتدا تاکنون ۴۸۳ هزار و ۲۸۸ بیمار مبتلا به کرونا در فارس بهبود یافته‌اند.

افزایش جانباختگان کرونا به ۷۱۹۴ نفر در فارس

این مقام مسئول همچنین از جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون در فارس، به هفت هزار و ۱۹۴ نفر افزایش یافت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه تا کنون پنج میلیون و ۷۶۶ هزار و ۸۶۷ دُز واکسن کرونا در فارس تزریق شده است، گفت: از این تعداد سه میلیون و ۱۲۱ هزار و ۹۹۲ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۶۴۴ هزار و ۸۷۵ دُز نوبت دوم واکسن کرونا بوده است.

حسینی با اعلام نگرانی مجموعه سلامت فارس نسبت به افزایش بی توجهی های عمومی و ساده انگاری در مورد خطر این بیماری و پیامدهای ناگوار آن، اضافه کرد: بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی موجب شده تا امسال علاوه بر بیماری کووید ۱۹ ، احتمال مواجه شدن با بیماری آنفولانزا نیز وجود داشته باشد.

او ادامه داد: در دو سال گذشته با توجه به رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، موج آنفولانزا را تجربه نکردیم؛ اما شرایط کنونی جامعه و بی توجهی به رعایت بهداشت، موجب اوج گیری خطر شیوع آنفولانزا در کنار کرونا شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به مردم توصیه کرد که ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از ماسک را جدی بگیرند تا علاوه بر کرونا، از بیماری های فصلی نیز مصون بمانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کرونا در ایران دانشگاه علوم پزشکی شیراز وضعیت شیوع کرونا در فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۸۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیر عامل از شعبه صندوق تامین خسارت های بدنی استان فارس

امتداد - مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی پس از اتمام سی امین سفر استانی به کهگیلویه و‌ بویراحمد، امروز از شعبه صندوق تامین در استان فارس نیز بازدید کرد.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی پس از اتمام سی امین سفر استانی به کهگیلویه و‌ بویراحمد، امروز از شعبه صندوق تامین در استان فارس نیز بازدید کرد.

مهدی قمصریان پس از اتمام سی امین سفر استانی به کهگیلویه و‌ بویراحمد، امروز از شعبه صندوق تامین در استان فارس نیز بازدید کرد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • از دستگیری عامل تیراندازی در خفر تا کشف ۱۶ هزر لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • بازدید مدیر عامل از شعبه صندوق تامین خسارت های بدنی استان فارس
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • ۱۰ راهکار ساده برای رفع بوی بد دهان
  • علت بارش‌های سیل‌آسای ایران؛ عامل انسانی دخیل بود؟
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان