Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی ۱۱۰ زندانی جرایم غیرعمد و نیازمند در خراسان جنوبی با کمک خیران، بسیج حقوقدانان، ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان همزمان با هفته بسیج آزاد شدند.

غلامرضا روشان، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی، امروز دوشنبه یکم آذر در آیین آزادسازی زندانیان معسر جرایم غیرعمد که همزمان با سراسر کشور در سالن ولایت مجتمع غدیر بیرجند برگزار شد، گفت: بسیج حقوقدانان مبلغ ۷۵۰ میلیون تومان را برای آزادی این زندانیان جذب کرده است و در این جلسه هشت زندانی به‌صورت نمادین آزاد می‌شوند و ۱۱۰ نفر در کل استان به آغوش خانواده‌های خود باز می‌گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: در زمینه آزادسازی زندانیان نیازمند توسط انجمن حمایت از زندانیان استان و ستاد دیه، صلح و سازش، بسیج حقوقدانان و کمیته آزادسازی زندانیان از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۳۹ زندانی جرایم غیرعمد با پیگیری‌هایی که صورت گرفته و مبالغی که پرداخته شده، به آغوش خانواده بازگشتند.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه تفکر بسیجی توجه ویژه‌ای حتی به مجرمان و خانواده زندانیان دارد، تصریح کرد: امروز بسیاری از نهادها و دستگاه‌ها در کشور بسیجی‌وار به یاری افرادی می‌شتابند که از نگاه برخی افراد باید از جامعه جدا شوند و در انحصاری به نام زندان قرار گیرند.

وی بیان کرد: آزادسازی زندانیان ثمره همدلی، همکاری و همراهی همه نهادها و دستگاه‌ها به‌ویژه دستگاه قضایی و جامعه محور کردن مسائل زندان است که باعث شده این اتفاقات خوب در استان رقم بخورد در حالی که تعداد زندانیان جرایم غیرعمد پایان سال گذشته سه‌رقمی بود اکنون با توجه به ورودی‌هایی که داشتیم به ۱۹ نفر کاهش یافته است.

روشان با اشاره به اینکه هزار و ۵۰۰ خانواده زندانی تحت حمایت انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی هستند، افزود: از ابتدای سال جاری به این خانواده‌ها، ۳۷۸ مورد کمک نقدی به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان، کمک غیرنقدی به ارزش چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، کمک‌های آموزشی به تعداد ۸۳۰ مورد و ارزش ۴۳۰ میلیون تومان و کمک بهداشتی ۳۸۰ مورد به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان ارائه شده است.

سردار علی قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی نیز بیان کرد: در خصوص بسیج مستضعفین بهترین واژه ها را امام خمینی(ره) دارند که می داند چه مجموعه خدمتگزاری را تشکیل داده است.

وی با اشاره به اینکه بسیج، قدرت نرم جمهوری اسلامی است، افزود: هر کجا انقلاب اسلامی با مشکل و موانعی مواجه شود با قدرت بسیج مردمی قابل حل است.

وی با بیان اینکه ابرقدرت معنوی امروز نیروهای مسلح بسیج است، ادامه داد: امام راحل فرمودند: «بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء نموده اند» و به دلیل اینکه عملکرد بسیجیان با اخلاص و بدون هیچ چشم داشتی است انرژی معنویت بالایی دارند.

قاسمی با تأکید بر اینکه بسیج باید حالت پیش‌روندگی و پیش‌برندگی داشته باشد، عنوان کرد: نهادها و وزارتخانه ها باید بسیج شوند و مأموریت ها را دنبال کنند و هر جایی مشکل بود بسیج سازمانی هر دستگاهی این مأموریت را دنبال کنند.

 
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آزادی زندانیان غیر عمد آزادسازی زندانیان خراسان جنوبی جرایم غیرعمد میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۸۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند

ایسنا/البرز مدیر مجتمع ندامتگاهی قزلحصار کرج از تحمل کیفر ۲۷۴ زندانی با استفاده از مراقبت الکترونیکی در خارج از این زندان خبر داد.

به گزارش ایسنا، اله کرم عزیزی روز شنبه هشتم اردیبهشت اظهار کرد: این افراد در اجرای سیاست‌های قضایی مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و با هدف بازسازی شخصیت زندانیان از طریق اعمال طرح نظارت و مراقبت الکترونیکی محکومیت خود را در کنار خانواده سپری می‌کنند.

وی ادامه داد: تایید حسن اخلاق، رفتار، رعایت قوانین و مقررات زندان توسط زندانیان از موارد اعلام شده به مراجع قانونی و اعلام موافقت آنان برای برخورداری واجدین شرایط از تسهیلات سامانه های نظارت و مراقبت الکترونیکی است.

عزیزی بیان کرد: استفاده از پابندهای الکترونیکی برای زندانیان این امکان را به آنان می‌دهد تا علاوه بر سپری نمودن طول مدت محکومیت خود در کنار خانواده بتوانند با حضور در محل کار خود امرار معاش نمایند.

مدیر مجتمع ندامتگاهی قزلحصار کرج با اشاره به اینکه با استفاده از این سامانه، به جای اینکه شخص دوران محکومیت خود را در زندان سپری کند می‌تواند در جامعه و در کنار خانواده خود باشد، یادآورشد: تنها محدودیت‌های تردد، پیش‌بینی شده، فعالیت در یک محدوده جغرافیایی خاص است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در گرمسار
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی