Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم حسینی سرپرست بیمه سلامت استان تهران در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اجرایی کامل نسخه الکترونیک در مراکز درمانی پایتخت اظهار کرد: نسخه الکترونیکی یکی از الزامات قانونی برنامه ۶ توسعه و قانون بودجه سال ۱۴۰۰ است و حدود ۲ سالی می شود که در استان تهران کلید خورده است .

او افزود: این طرح در سراسر کشور و در برخی از استان ها مثل: استان کرمان سریعتر انجام شد، اما در حال حاضر ۶۵ درصد شاخص نسخه های الکترونیک در سراسر کشور است، یعنی به صورت تماما الکترونیک ایجاد می شود، به صورتی که هموطنان با کد ملی به پزشک و مراکز درمانی مراجعه کرده و با یک کارت ملی نسخه های آنها در سیستم ها نوشته می شود و آن نسخه ها در مراکز ارائه خدمت مثل داروخانه ها یا مراکز پاراکلینیک واکشی می شود و به صورت کاملا الکترونیک پیچیده می شود و در این میان هیچ گونه نسخه کاغذی و برگه ای رد و بدل نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی بیان کرد: در استان تهران شاخص نسخه پیچی ۴۰ درصد است، اما آمار شاخص نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک به صورت مشخص ۵۷ درصد است، البته نباید از نهادینه سازی پزشکان در جهت کمک به نسخه الکترونیکی هم غافل شد، یعنی مهمترین افراد ارائه دهنده خدمت ه به خصوص در بیمارستان های دولتی که شروع کننده نسخه نویسی الکترونیک هستند را پزشکان  تشکیل می دهند.  در استان تهران ۷۲ درصد از بیمه شدگان ما جز صندوق هایی هستند که براساس نظام سطح بندی می بایست جهت ارائه خدمت به بیمارستان دولتی دانشگاهی مراجعه کنند.

او در پاسخ به اینکه پوشش همگانی نسخه الکترونیک چه زمانی به صورت کامل اجرایی می شود خبرداد: این طرح از اول دی سال ۱۴۰۰ و براساس قانون بودجه پرداخت نسخ کاغذی از سوی بیمه ها فاقد وجاهت قانونی است و در صورتی که این زمان تمدید شود نیاز به قوانین بالادستی دارد یعنی باید مصوبات و مراحل قانونی خود را طی کند.

حسینی گفت: همچنین ما براساس قانون های تعریف شده از اول دی پیش می رویم و مراکز درمانی و بیمارستان ها نیز بر این اساس ذیل دانشگاه های علوم پزشکی هستند، خوشبختانه برخی از دانشگاه ها بیشتر در این موضوع ورود کرده، اما برخی دانشگاه ها نیز در مرحله تامین زیرساخت ها از جمله زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری قرار دارند، همچنین تمامی مراکز بخش خصوصی طرف قرار داد بیمه سلامت فعالیت خود را به صورت کاملا الکترونیکی انجام می دهند.

سرپرست بیمه سلامت استان تهران تصریح کرد: درصورت انجام نشدن کامل نسخه الکترونیکی در کشور فعلا برخوردی با نداریم ، زیرا زمان قانونی اتصال مراکز دولتی، پزشکان تا اول دی است، اطلاع رسانی های لازم جهت اتصال انجام می شود و از تمامی مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت درخواست شده است زیرساخت سازی ها تا اول دی سال جاری انجام شود زیرا بعد از تاریخ اول دی امکان پذیرش نسخه کاغذی نداریم و پس از آن براساس قوانین بالادستی عمل خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نسخه الکترونیکی نسخه نویسی الکترونیک نسخه الکترونیکی نسخه الکترونیک مراکز درمانی استان تهران بیمه سلامت اول دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۹۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد

امروز با حضور وزیر اقتصاد از برات الکترونیکی زنجیره تامین رونمایی شد که این برات قابلیت توسعه زیرساخت سفته و برات الکترونیکی، امکان تامین مالی بنگاهها، گردش اعتبار به جای وجه نقد، اعتبارسنجی اهلیت و توان بنگاه‌ها، مبارزه با پولشویی و ارتقای شفافیت مبادلات بانکی را دارد.

به گزارش ایسنا، صبح امروز با حضور سیداحسان خاندوزی ـ وزیر امور اقتصادی و دارایی، آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین (سپامی) برگزار شد.

سامانه مدیریت یکپارچه سفته و برات الکترونیکی بر اساس بند (ج) ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور و سایر قوانین و مقررات موضوعه ایجاد شد.

ضرورت تامین مالی بنگاههای فعال شبکه زنجیره تامین مالی، رفع موانع موجود در مدیریت جریان نقدینگی و سرمایه در گردش در زنجیره تامین مالی و لزوم نوآوری و تعریف ابزارهای جدید و مطمئن برای بهره گیری در زنجیره تامین مالی از کارکردهای کلیدی برات الکترونیکی است.

توسعه زیرساخت سفته و برات الکترونیکی وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ خزانه داری کل کشور و طراحی و پیاده سازی برات الکترونیکی ویژه زنجیره تامین مالی پیاده سازی از کارکردهای این ابزار است.

از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در این زمینه می توان به طراحی تمام فرآیندهای برات الکترونیکی ویژه زنجیره تامین از مرحله صدور، قبول ظهرنویسی، انتقال، تسویه کامل، تدریجی و تنزیل اشاره کرد.

برات الکترونیکی از قابلیتهایی همچون زنجیره تامین با قابلیت توسعه زیرساخت سفته و برات الکترونیکی، امکان تامین مالی بنگاهها، گردش اعتبار به جای وجه نقد، اعتبارسنجی اهلیت و توان بنگاهها، مبارزه با پولشویی و ارتقای شفافیت مبادلات بانکی برخوردار است.

برات الکترونیکی ویژه زنجیره تامین به صورت کاملا الکترونیکی و برخط و با امضای دیجیتال تمام ذی نفعان صادر می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف روش‌های درمانی بالقوه بیماری کلیه پلی‌کیستیک
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • زخم کاری سیگارهای الکترونیک
  • اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است