Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-01@11:04:25 GMT

آموزش صرف مجازی در همه مدارس ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۹۵۵۶

آموزش صرف مجازی در همه مدارس ممنوع شد

تین نیوز

آموزش حضوری در مدارس پرجمعیت از طریق فاصله‌گذاری در کلاس‌های درس انجام می‌شود به گونه‌ای که به ازای هر دانش‌آموز باید ۲.۲۵ متر فضا در نظر گرفته شود و فاصله صندلی‌ها از هر طرف یک و نیم متر باشد؛ بدین ترتیب دانش‌آموزان در کلاس‌های با جمعیت بالا، گروه‌بندی شده و برخی روز‌های هفته به مدرسه می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا وسیما، پیش از این شیوه نامه بهداشتی مورد نظر برای بازگشایی به مدارس ابلاغ شده است؛ فاصله‌گذاری اجتماعی، تهویه هوای کلاس درس، جلوگیری از حضور افراد دارای علائم ابتلا در مدرسه، استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی و شستشوی دست‌ها اصلی‌ترین اقدامات تعیین شده در این دستورالعمل است.

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز درباره بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه از امروز دوشنبه یکم آذر گفت: تعداد کلاس‌های حضوری مدارس در اختیار مدرسه و حضور دانش‌آموزان در این کلاس‌ها الزامی است. آموزش صرف مجازی در همه مدارس از امروز یکم آذر ممنوع است و باید مدارس حداقل هفته‌ای یک یا دو روز آموزش حضوری داشته باشند.

بوفه‌های مدارس اجازه بازگشایی ندارند، استفاده از آبخوری‌های سنتی ممنوع است و در مدارس اجازه سرو غذای گرم برای دانش‌آموزان و معلمان وجود ندارد.

گفتنی است، برگزاری کلاس‌های مهارتی و تربیت‌بدنی نیز در اولویت قرار گرفته است، کلاس ورزش دانش‌آموزان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و با حداکثر ۱۵ نفر در فضای باز برگزار خواهد شد. همچنین بوفه‌های مدارس اجازه بازگشایی ندارند، استفاده از آبخوری‌های سنتی ممنوع است و در مدارس اجازه سرو غذای گرم برای دانش‌آموزان و معلمان وجود ندارد.

این نکته نیز حایز اهمیت است که اگر خانواده‌ها مشاهده کردند نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مدارس انجام نمی‌شود آن را از طریق سامانه‌های نظارتی گزارش دهند تا واحد سلامت و تندرستی آموزش و پرورش شهر تهران وضعیت را بررسی و تذکرات لازم را به مدیران مدارس بدهند.

تشریح «الزامات بهداشتی بازگشایی مدارس» ابتدایی و متوسطه اول از آذر

دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، استلزامات بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول از منظر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را تشریح و از مدیران مدارس درخواست کرد تا نمون‌برگ تقاضای بازگشایی خود را در سامانه بارگذاری کنند.

دفتر سلامت و تندرستی این وزارتخانه درباره روند واکسیناسیون دانش‌آموزان و چگونگی بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول توضیحاتی داد و اعلام کرد: با توجه به این که مجوز بازگشایی مدارس ابتدایی از ستاد ملی کرونا أخذ شده است، مدارس ما آماده میزبانی از دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دانش‌آموزان ابتدایی از یکم آذر هستند.

بر اساس این گزارش تا ۱۵ آبان ۹۰.۱۹ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله دُز اول و ۳۵.۲۹ درصد دانش آموزان دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

بر این اساس با توجه به بخشنامه ابلاغی وزارت بهداشت، مدارس دوره اول متوسطه و ابتدایی باید چک لیست‌های بهداشتی را برای بازگشایی تکمیل و در سامانه اعلام شده، بارگذاری کنند تا پس از آن درخواست مدیران مدارس به منطقه اعلام و پس از بررسی‌های صورت گرفته و داشتن شرایط لازم، مدارس مورد نظر با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، اقدام به بازگشایی حضوری کنند.

در بازگشایی حضوری، ضروری است علاوه بر تهویه مناسب کلاس‌های درس، فاصله دانش‌آموزان از همدیگر باید حداقل یک و نیم متر باشد و تمام دانش آموزان ماسک و دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله واکسن زده باشند، همچنین رعایت بهداشت فردی برای دانش‌آموزان ضروری است که در این راستا خانواده‌ها باید این امر را آموزش دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مدرسه وزارت آموزش و پرورش شهر تهران وزارتخانه دانش آموزان چک وزارت آموزش و پرورش بازگشایی مدارس بازگشایی مدارس ابتدایی ابتدایی و متوسطه مدارس اجازه دانش آموزان متوسطه اول شیوه نامه کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۹۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در آیین نواختن زنگ سلام معلم اظهار داشت: افزایش سرانه فضای آموزشی یکی از سیاست‌های دولت بود که در سطح استان هرمزگان با جدیت دنبال شده است.

وی با تأکید بر توسعه و افزایش سرانه آموزشی در مناطق حاشیه‌ای بویژه در شهر بندرعباس، افزود: سال گذشته بیش از ۸۰۰ کلاس درس به فضاهای آموزشی استان افزوده شد و امسال هم برنامه ریزی برای احداث ۶۰۰ کلاس درس جدید انجام شده است.

استاندار هرمزگان با پرداختن به نقاط قوت استان در حوزه آموزش و پرورش گفت: همان اندازه که پرداختن به نقاط قوت امید آفرین است تلاش و تمرکز بر رفع ۲ ضعف عمده آموزش استان نیز ضرورت دارد که یکی افزایش تعداد ورودی‌های کنکور استان به دانشگاه‌های برتر کشور و دوم ارتقای میانگین نمرات دانش آموزان در آزمون‌های نهایی است.

وی با تاکید بر لزوم تکریم معلمان و افزایش سطح خدمات رفاهی ایشان تصریح کرد: همه ما هر چه آموخته‌ایم نتیجه آموزش و زحمت معلمان شریف بوده و به پاس آن در حوزه کیفیت دهی به خدمات رفاهی تلاش داریم، سال قبل در حوزه رفاهی معلمان اقدامات خوبی صورت گرفته و امسال نیز اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌هایی جدید در حال اجرا، تقدیم جامعه فرهنگیان استان می شود.

نماینده عالی دولت خطاب به دانش آموزان گفت: شما وارثان تمدن بزرگ ایران اسلامی و پاسبانان قدرتمند خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای مکران هستید، شما وارث بزرگان و شاعران نامداری همچون حافظ و سعدی و مولانا هستید، باید خوب درس بخوانید و قوی باشید تا با دانش و تدبیر سکان مدیریت آینده استان را در دست بگیرید.

دوستی با اشاره به شرایط منطقه و لزوم افزایش قدرت کشور گفت: دانش آموزان عزیز قدر خود را بدانید شما بسیار مهم هستید و در جای مهمی قراردارید، در منطقه ما باید قدرتمند و مجهز به دانش و تجهیزات و تسلیحات روز باشیم تا دشمنان جرأت جسارت نداشته باشند.

کد خبر 6092963

دیگر خبرها

  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود