Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد آقایی شامگاه دوشنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به موضوع حقوق معوقه کارگران سد شفارود و برگزاری جلسه بررسی این مشکل، اظهار کرد: رئیس کل دادگستری گیلان بر حل هر چه سریع‌تر این مشکل تأکید کردند.

وی با بیان اینکه تأمین اعتبار این سد از اعتبارات بین المللی در کشور چین استفاده می‌کند، افزود: در سال ۹۳ عملیات اجرایی سد شفارود آغاز و تاکنون حدود ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقایی با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای کارگران این سد طی چند ماه گذشته، گفت: رسالت دستگاه قضائی و دادگستری استان گیلان بر اساس قانون رفع نگرانی مردم و دغدغه این کارگران است.

وی با بیان اینکه کارگران این سد برای دریافت مطالبات خود به دستگاه قضائی مراجعه کرده‌اند، اضافه کرد: بر اساس دستور رئیس کل دادگستری گیلان جلسه با حضور طرفیت تشکیل و مسائل و مشکلات این پروژه و کارگران بررسی شد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به اینکه کارگران این پروژه سه حقوق دریافت نکرده و دچار مشکل هستند، ادامه داد: در این جلسه بر اساس دستور رئیس کل دادگستری گیلان پیمانکار موظف شد ظرف یک هفته مطالبات و معوقات کارگران را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه همچنین پیمانکار مکلف به پرداخت معوقات و بدهکاری به بیمه نیز شده است، افزود: پیمانکار این پروژه حدود ۱۸ میلیارد تومان به بیمه تأمین اجتماعی بدهکار است که باید در مدت تعیین شده پرداخت کند.

آقایی همچنین با تأکید بر اینکه فعالیت و عملیات احداث سد شفارود نیز باید از سر گرفته شود زیرا به تأخیر در اجرای این پروژه به بیت المال آسیب وارد می‌کند، افزود: اگر در این زمینه کسی قصور کرده و یا ترک فعلی انجام شده است برخورد قاطع با آنها انجام می‌شود.

کد خبر 5358466

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری گیلان احمد آقایی سد شفارود مطالبات معوق کارگران هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر بسیج آمار کرونا خطبه های نماز جمعه زلزله کرمانشاه کتاب و کتابخوانی عکس استانها آلودگی هوا بارش باران ایلام دادگستری گیلان سد شفارود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۱۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست

استاندار ایلام با تاکید بر پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره گفت: بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ حسن بهرام‌نیا امروز- جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه- در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام با تاکید بر پرداخت مطالبات مردم پایین دست سد سیمره، اظهار کرد: در قانون، مالکیت ساکنان روستاهای پایین دست سد سیمره محترم شمرده شده و دولت هیچ دخل و تصرفی در آن ندارد بنابراین باید مدیر سد سیمره نسبت به کارشناسی و سپس پرداخت مطالبات ساکنان بالادست و پایین‌دست از جمله روستای تلخاب اقدام کند.

وی ادامه داد: طی آخرین نشست مقرر شد در قالب نهضت ملی به ساکنین روستای تلخاب زمین و اقدام به ساخت مسکن شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه یکی از مطالبات مهم استان بحث پسماند است که باید محل پسماند در استان ایلام از جمله شهرهای مهران، ایوان و ملکشاهی مشخص شود، ادامه داد: بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست و وضعیت خوبی در این زمینه نداریم که در این راستا به مدیران متولی حوزه پسماند اخطار می‌دهیم، و از معاون عمرانی استانداری، فرمانداران و شهرداران شهرهای ایلام، ملکشاهی و مهران خواستاریم که برای ایجاد محل پسماند ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری، هم‌افزایی و تعامل مردم و جدیت مدیران دستگاه‌های مرتبط در حوزه پسماند بسیار ضروری است.

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: به شهروندانی که حقوق شهروندی را رعایت نکنند و پسماندهای خود را در حاشیه جاده‌ها و اطراف شهر رها کنند اخطار می‌دهیم و طبق قانون با قانون‌شکنان برخورد می‌شود.

بهرام‌نیا با تاکید بر مشارکت شهروندان در زیبا نگه داشتن چهره شهر افزود: در راستای جلوگیری از رها شدن پسماند در بسیاری از بلوارهای اطراف شهر ایلام از جمله بلوار شرقی شهر و میدان قرآن نیوجرسی نصب شد.

وی از آغاز طرح نهضت زیباسازی نمای بیرونی و داخلی ادارات در استان خبر داد و افزود: از مدیران دستگاه‌ها در اجرای این طرح قدردانی می‌کنم، و سایر ادارات نیز هر چه سریع‌تر نسبت به زیباسازی سر درب ادارات اقدام کنند.

استاندار ایلام ضمن قدردانی از سازمان‌های مردم نهاد، تاکید کرد: مساعدت و اعتبارات لازم برای خرید تجهیزات و امکانات برای اطفای حریق به استان ایلام اختصاص یابد.

کد خبر 748097

دیگر خبرها

  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • مرگ تلخ ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری در شیراز
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز حین عملیات لوله گذاری
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است
  • پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد