Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان فارس از دستگیری پنج نفر به اتهام قاچاق ٨ هزار رأس دام مولد به کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی با اشاره به اینکه دو تن از متهمان اصلی این پرونده از کارکنان دامپزشکی دو شهرستان شمالی و جنوبی استان فارس هستند، گفت: این افراد با سوءاستفاده از موقعیت اداری و اخذ رشوه زمینه قاچاق دام‌های مولد در سطح وسیعی را ایجاد کرده بودند که با رصد اطلاعاتی و تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی و با دستور قضایی بازپرس ویژه دادسرای انقلاب شیراز دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری استان فارس با اشاره به حوزه فعالیت اعضای این باند تصریح کرد: عوامل این باند قاچاق سازمان یافته با فعالیت‌های خود در استان‌های لرستان، ایلام و خوزستان دام‌های مولد را جمع آوری و به شمال استان فارس منتقل می‌کردند و پس از تخلیه دام‌ها در شمال فارس و پلاک سازی و تنظیم صورت جلسه صوری پس از خروج محموله‌های دام‌های مولد از مدار رصد سازمانی، دام‌ها را به جنوب استان فارس و در نهایت کشورهای حاشیه خلیج فارس منتقل می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی افزود: تاکنون میزان 130 میلیارد ریال سوءاستفاده مالی توسط کارشناسان در فرایند قاچاق محموله‌های دام مولد کشف شده که این میزان با توجه به سوءاستفاده قاچاقچیان از منابع اعتباری بانک‌ها و تسهیلات اعطایی به دامداران افزایش خواهد یافت.

رئیس کل دادگستری استان فارس با تاکید بر اینکه میزان دقیق سواستفاده این افراد توسط کارشناسان در دست بررسی است، بیان کرد: روز گذشته ضمن بازداشت پنج تن از عوامل این قاچاق سازمان یافته با دستور قضایی متهمین با نظارت بازپرس ویژه دادسرای انقلاب اسلامی شیراز پس از تفهیم اتهام روانه زندان شدند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۲۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت باند دختران نامرئی بعد از سرقت از مرد جوان!

اسفند سال گذشته مرد جوانی در تماس با پلیس از سرقت ۱۳۰ گرم طلایش خبر داد. او در رابطه با سرقت طلاهایش گفت: خودرویی را به صورت چکی مدتی قبل خریداری کردم. موعد چکم فرا رسیده بود و برای وصول آن مجبور شدم طلاهای همسرم را بفروشم. به بازار رفتم و طلاها را به 3 طلافروشی بردم تا هر کدام بیشتر خریداری کند به او بفروشم. از طلافروشی سوم که بیرون آمدم، حس کردم دستی به سمت کیفم آمده است. برگشتم، کسی را ندیدم اما وقتی کیفم را نگاه کردم طلاها نبود.

 

به گزارش ایران، با شکایت مرد جوان، کارآگاهان پلیس وارد عمل شده و در بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت، مشخص شد که سه زن در حال تعقیب مرد جوان بودند و یکی از آنها وقتی وی وارد سومین مغازه شده همراه او وارد و سپس خارج شده است.

تصاویر زنان جوان بدست آمد و زمانی که تصویر آنها با تصاویر متهمان سابقه‌دار اداره آگاهی تطبیق داده شد، کارآگاهان دریافتند که زنان جوان همگی از متهمان سابقه‌داری هستند که به اتهام جیب‌بری و سرقت گوشی از مسافران بی‌آر تی و مشتریان بازار بارها دستگیر شده‌اند.

بدین ترتیب هویت متهمان بدست آمد، فریده و فرخنده دو خواهر بودند که با همدستی دختر عمویشان نقشه جیب‌بری‌ها را اجرا می‌کردند. با بدست آمدن هویت متهمان، تحقیقات برای دستگیری آنها ادامه یافت و کارآگاهان در بررسی‌های پلیسی دریافتند دو خواهر توسط پلیس استان البرز بازداشت شده و دختر عمویشان هنگام جیب بری در قم به دام پلیس افتاده است.

پس از هماهنگی‌های قضایی، هر سه متهم به دادسرای ویژه سرقت پایتخت منتقل اما ابتدا منکر سرقت طلاهای مرد جوان شدند. یکی از آنها در تحقیقات گفت: اسم باندمان گروه نامرئی است چرا که آنقدر در سرقت تبحر داشتیم که بدون آنکه مالباخته‌ها متوجه شوند جیب و کیفشان را خالی می‌کردیم.

او ادامه داد: ما به محل‌های شلوغ می‌رفتیم و از غفلت مالباخته‌ها استفاده می‌کردیم و در چشم برهم زدنی کیف و جیب هایشان را خالی می‌کردیم. اسفند ماه هم که فصل خرید است و بازارها و اتوبوس‌ها شلوغ‌تر می‌شود، به بازارهای شلوغ می‌رفتیم و سرقت می‌کردیم اما سرقت طلاهای مرد جوان کار ما نیست.

گرچه متهمان مدعی هستند که سرقت طلای مرد جوان کار آنها نیست اما تصاویر دوربین‌ها نشان می‌دهد که یکی از خواهرها بعد از خروج مرد جوان از طلافروشی، سرقت را انجام داده است. تحقیقات به دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • باند اشاعه فحشا‌‌ در شیراز دستگیر شدند
  • بازداشت باند دختران نامرئی بعد از سرقت از مرد جوان!
  • انهدام باند سارقان موتورسیکلت با ۲۲ فقره سرقت در قزوین
  • کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری
  • کشف ۲۸ کیلوگرم قرص مخدر/ فرد قاچاقچی دستگیر شد
  • شناسایی و انهدام باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان
  • از انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری تا درگیری منجر به قتل در مازندران
  • انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری در مازندران
  • انهدام باند سارقان موتورسیکلت در اهواز
  • انهدام باند سرقت خودرو و کشف خودرو سرقتی