Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سیدکاظم موسوی با اشاره به اینکه دو تن از متهمان اصلی این پرونده از کارکنان دامپزشکی دو شهرستان شمالی و جنوبی استان فارس هستند، گفت: این افراد با سوءاستفاده از موقعیت اداری و اخذ رشوه زمینه قاچاق دام‌های مولد در سطح وسیعی را ایجاد کرده بودند که با رصد اطلاعاتی و تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و با دستور قضائی بازپرس ویژه دادسرای انقلاب شیراز دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به حوزه فعالیت اعضای این باند تصریح کرد: عوامل این باند قاچاق سازمان یافته با فعالیت‌های خود در استان‌های لرستان، ایلام و خوزستان دام‌های مولد را جمع آوری و به شمال استان فارس منتقل می‌کردند و پس از تخلیه دام‌ها در شمال فارس و پلاک سازی و تنظیم صورت جلسه صوری پس از خروج محموله‌های دام‌های مولد از مدار رصد سازمانی، دام‌ها را به جنوب استان فارس و در نهایت کشورهای حاشیه خلیج فارس منتقل می‌کردند.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: تاکنون میزان ۱۳۰ میلیارد ریال سوءاستفاده مالی توسط کارشناسان در فرایند قاچاق محموله‌های دام مولد کشف شده که این میزان با توجه به سوءاستفاده قاچاقچیان از منابع اعتباری بانک‌ها و تسهیلات اعطایی به دامداران افزایش خواهد یافت.

رئیس کل دادگستری استان فارس با تاکید بر اینکه میزان دقیق سو استفاده این افراد توسط کارشناسان در دست بررسی است، بیان کرد: روز گذشته ضمن بازداشت پنج تن از عوامل این قاچاق سازمان یافته با دستور قضائی متهمین با نظارت بازپرس ویژه دادسرای انقلاب اسلامی شیراز پس از تفهیم اتهام روانه زندان شدند.

کد خبر 5358596

منبع: مهر

کلیدواژه: قاچاق دام سيد كاظم موسوي دادگستری فارس شیراز هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر بسیج آمار کرونا خطبه های نماز جمعه زلزله کرمانشاه کتاب و کتابخوانی عکس استانها آلودگی هوا بارش باران ایلام استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۲۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که ۱۳ متهم با وارد کردن غیرمجاز داده‌های الکترونیکی در سامانه گمرکی به وسیله ورود اطلاعات نادرست مربوط به شماره گذرنامه و با سوء استفاده از کدملی و کد فراگیر افراد از طریق دفاتر صدور سیم کارت به عنوان مسافر ورودی هویت های جعلی را ثبت کرده‌اند.

همچنین با وارد کردن اطلاعات شناسه IMEI و مدل و مشخصات تلفن همراه تحت رویه مسافری بدون رعایت تشریفات گمرکی، کد فعال سازی دریافت نموده و بدین صورت دست به اقدامات مجرمانه زده‌اند.

بر این اساس، تعداد ۷ هزار و ۳۳۷ دستگاه گوشی تلفن همراه با ارزش ۲۷۰ میلیارد تومان به صورت قاچاق وارد شده است.

در نهایت با تکمیل تحقیقات در دادسرای یزد، قرار جلب به دادرسی متهمان به اتهاماتی از قبیل مشارکت در قاچاق سازمان یافته و حرفه ای، دسترسی غیرمجاز به سامانه های مخابراتی و جعل رایانه ای صادر شد و پرونده پس از صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • انهدام باند قاچاق سوخت در کرمان
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در مازندران