Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@03:41:14 GMT

اصفهان سرآمد طب ایرانی در کشور است

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۲۱۳۳

اصفهان سرآمد طب ایرانی در کشور است

متخصص طب سنتی در خصوص ظرفیت‌های علمی در زمینه طب سنتی، چالش‌ها و چشم انداز این تخصص در اصفهان توضیحاتی ارائه داد.

بهنام یوسفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ظرفیت‌های علمی اصفهان در زمینه طب سنتی، اظهار کرد: طب سنتی در ابتدا با اصلاح غذای مصرفی، خواب، فعالیت‌های فیزیکی، رفع استرس‌، سبک زندگی و مزاج فرد را اصلاح می‌کند و این گونه از شدت بیماری می‌کاهد، پس نقش مهمی در زندگی و سلامت افراد دارد، لازم است بدانیم حدود ۳۰ پزشک دانش آموخته دکترای تخصصی طب سنتی در اصفهان مشغول فعالیت در این زمینه هستند، ۲۰ پزشک عمومی نیز از اصفهان در زمینه طب سنتی در شهرهای مختلف ایران تحصیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تاکنون همایش‌های بسیار زیادی از جمله نقش طب مکمل و داروهای گیاهی در مراقبت حمایتی، تسکینی و بیماری‌های سخت درمان، تعیین مزاج و تدبیر آن و … در استان اصفهان برگزار شده، همچنین جلسات مختلفی در ارتباط با طب سنتی در صدا و سیما و دانشگاه اصفهان برگزار شده است و جایگاه صحیح طب سنتی در حال تکامل و پیشرفت است.

متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه در درمان اکثر بیماری‌ها می‌توانیم از طب سنتی کمک بگیریم، اضافه کرد: در بعضی موارد اگر بیماری صعب‌العلاج نباشد پزشک می‌تواند با یک داروی گیاهی ساده بیماری را کنترل کند و این پزشک است که تصمیم می‌گیرد چه اقدامی انجام دهد، در بیماری‌های شدید ممکن است نیاز باشد بیمار هم از داروهای گیاهی و هم از داروهای شیمیایی و در بعضی موارد نیز از روش‌های جراحی نیز استفاده کند، بهره گرفتن از طب سنتی در درمان بیماری‌ها تأثیرات مثبتی دارد.

وی با بیان اینکه طب سنتی یک راهکار قدیمی و ارزشمند است که نتیجه تحقیق هزاران دانشمند و پزشکان شناخته شده‌ای مانند ابوعلی سینا است، تصریح کرد: این روش طبابت بر پایه چهار اصل مزاج گرم، سرد، تر وخشک و چهار خلط انسان شامل بلغم، سودا، دم و صفرا بنا شده است، این روزها با پیشرفت فراوان طب سنتی، اکثر افراد برای درمان انواع بیماری‌ها و مشکلات از طب سنتی بهره می‌گیرند، اما باید استفاده از روش‌های درمانی طب سنتی زیر نظر متخصص طب سنتی انجام شود، چرا که طب سنتی علمی است که هر فردی در آن توانایی ندارد.

یوسفیان با تاکید بر اینکه امروزه افراد بسیاری با عدم آگاهی از این روش به عنوان متخصص طب سنتی در این زمینه فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر قصد دارید برای درمان به متخصص طب سنتی مراجعه کنید لازم است در انتخاب آن دقت داشته باشید تا افراد آگاه به این علم را انتخاب کنید.

وی گفت: در سال‌های اخیر افرادی بدون مطالعه کافی و مدرک علمی و دانشگاهی به این عرصه مهم پا نهاده‌اند و راه را برای افرادی که آگاهانه و با معلومات کافی در این عرصه فعالیت دارند، سخت کرده‌اند و چالش‌هایی را در خصوص اعتماد به طب سنتی ایجاد نمودند.

متخصص طب سنتی اصفهان سرآمد طب ایرانی در کشور است، اظهار کرد: کار آفرینی در بخش کشت، داشت، برداشت، فرموله کردن و ارزآوری یکی از دستاوردهای توسعه طب ایرانی است که اگر به آن پرداخته شود نتایج مفیدی را به همراه دارد. اصفهان با توجه به داشتن ۲۰ متخصص طب ایرانی، دانشکده طب ایرانی سال‌ها است که در ترویج و توسعه طب ایرانی پیشرو است.

وی ادامه داد: اصفهان دو سلامت‌کده با مجوز بهداشت و بیش از ۲۰ مطب پزشک عمومی دوره دیده طب ایرانی که بیماران را ویزیت می‌کنند، حدود ۲۰ شرکت داروسازی و تولید فرآورده‌های طب سنتی فعال، بیش از ۳۰۰ هکتار زمین زیر کشت گیاهان دارویی، بیش از ۷۰۰ عطاری و مغازه عرضه گیاهان دارویی و … دارد که در آینده می‌تواند اصفهان را به قطب، توریسم درمانی طب ایرانی تبدیل کند.

یوسفیان خاطرنشان کرد: در اصفهان دانشگاه آزاد شهرضا با فعالیت رشته‌های تولید فرآورده‌های گیاهان دارویی و معطر، کشت گیاهان دارویی، شیمی اسانس و شیمی دارویی جز اولین دانشگاهای کشور در توسعه کار آفرینی است؛ همچنین مدرسه بزرگ گیاهان دارویی در اصفهان یکی از مراکز تولید محصول مورد نیاز پزشکان طب سنتی است.

کد خبر 537245

منبع: ایمنا

کلیدواژه: متخصص طب سنتی طب سنتی درمان بیماری ها با طب سنتی طب سنتی ایرانی طب سنتی و مزاج شناسی تقویت طب سنتی کلاهبرداری با طب سنتی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق گیاهان دارویی متخصص طب سنتی طب سنتی طب ایرانی بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۲۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای جهاد دانشگاهی برای مردم تبیین شود

ایسنا/گلستان نماینده ولی فقیه در استان گلستان ضمن تقدیر از دستاوردهای علمی جهاد دانشگاهی گفت: تبیین دستاوردهای جهاد دانشگاهی باعث امیدآفرینی در جامعه خواهد شد.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی بعدازظهر پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در دیدار با حسن مسلمی  نائینی رییس جهاد دانشگاهی کشور و رئیس و اعضای جهاد دانشگاهی گلستان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی باید دستاوردهای ارزشمند خود در زمینه های مختلف را برای همگان بازگو کند تا در جامعه امیدآفرینی شود.

وی با بیان اینکه پیامبر بزرگ اسلام (ص) و بزرگان دین ما علی رغم نداشتن امکانات با اراده قوی در راه رسیدن به آرمان‌های خود تلاش کرده و خدمات درخشانی را به بشریت ارزانی کردند، گفت: به عنوان نمونه امام‌ صادق(ع) علی رغم محدودیت شدیدی که دشمنان ایجاد کرده بود با تاسیس حوزه علمیه و تربیت افراد در نشر اسلام حقیقی تلاش کرد.

نماینده ولی فقیه به جهادگران توصیه کرد: ترسی از محدودیت‌ها و کمبودها نداشته باشند و با الگو قراردادن بزرگان دین در ادامه راه خود مصمم باشند.

وی ادامه داد: مامون عباسی امام رضا(ع) را مجبور کرد برخلاف میل باطنی خود نماز عید فطر را برگزار کند و  این امام معصوم با بهره گیری از این فرصت پایه های حکومت مامون را به لرزه انداخت تا جایی که مأمون جلوی اقامه کامل نماز امام را گرفت.

نورمفیدی با تاکید اینکه کشور ایران نیازمند اراده تحول بنیادین است، اضافه کرد: جهاد تنها مختص جهاد دانشگاهی نیست بلکه باید حوزه علمیه و تمامی دستگاه های با عزمی جهادگونه در مسیر رفع مشکلات مردم گام بردارند.

خطیب جمعه تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با بکارگیری افراد نخبه و مستعد زمینه رشد و توسعه کشور را بیش از پیش فراهم کند.

حسن مسلمی نائینی نیز در این دیدار گفت: نهاد همواره به دنبال انجام کارهای تحقیقاتی برای رفع نیازهای کشور بوده است، گفت: در دوران دفاع مقدس این نهاد تمام توان تحقیقاتی خود را در خدمت جبهه و جنگ قرار داد که با تلاش جهادگران جوان با تولید و تعمیر هر کدام از تجهیزات دفاعی، نیاز رزمندگان اسلام را برطرف شد.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در کنار فعالیت‌های فنی و مهندسی و لجستیک جنگ از امور فرهنگی نیز غافل نشد افزود: پس از جنگ نیز این نهاد تلاش کرد تا کارهای بر زمین مانده مورد نیاز مردم را دست بگیرد و با بودجه کم و اعتقاد قوی به سرانجام برساند.

دکتر مسلمی نائینی با ذکر مثالی در این زمینه به راه اندازی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: با تلاش جهادگران این پژوهشگاه که اکنون جزو ده مرکز بزرگ جهان در درمان ناباروری است از یک اتاق کوچک ۱۲ متری شروع شد و امروزه آنقدر پیشرفت کرده ایم که از نقاط مختلف دنیا برای درمان به این پژوهشگاه می‌آیند و تاکنون ۴۰ هزار نوزاد به کمک آنها به دنیا امده و در سلول درمانی و ژن درمانی اقدامات ارزشمندی در حال انجام است.

درمان سرطان های شایع بانوان، گیاهان دارویی و داروهای گیاهی از دیگر دستاوردهای جهاد دانشگاهی بود که رئیس این نهاد به آن اشاره کرد و افزود: در حوزه فنی و مهندسی نیز از ساخت دکل‌های نفتی تا قطار متر ملی جهادگران فعالیت دارند که همه آنها در مسیر خودباوری و اعتماد به توان داخلی است و از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

مسلمی نائینی با بیان اینکه ترویج و توسعه گیاهان دارویی یکی از برنامه های این نهاد است، ادامه داد: بیش از هزار و ۵۰۰ گونه گیاه دارویی در ایران رشد می‌کند که از این تعداد قریب به ۴۰۰ نوع گیاه دارویی مختص کشورمان بوده و در دیگر نقاط دنیا کشت نمی‌شود، اما به صورت خام از کشور خارج و پس از فرآوری در کشورهای دیگر دوباره به کشور ما وارد می‌شود که با افتتاح فاز اول دهکده گیاهان دارویی سعی کردیم گامی مهم برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم برداریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راهکارهایی برای عقب انداختن یائسگی در طب سنتی + ویدئو
  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • دستاوردهای جهاد دانشگاهی برای مردم تبیین شود
  • تجلیل از معلمان سرآمد استان تهران با حضور وزیر آموزش‌وپرورش
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • طرح فجرانه کالابرگ تمدید می‌شود؟
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت