Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش حماس از توافق دوحه و قاهره برای آغاز روند انتقال ماهیانه ۱۰ میلیون دلار سوخت مصر به نوار غزه استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، سلامه معروف، رئیس دفتر رسانه دولتی نوار غزه وابسته به جنبش حماس اعلام کرد که قطر به زودی انتقال ماهانه ۱۰ میلیون دلار سوخت مصر به این باریکه را در قالب طرحی برای تامین مالی حقوق کارمندان دولتی در غزه آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این باره گفت: توافق قطر و مصر آماده است و مقامات مربوطه در نوار غزه منتظر آغاز انتقال سوخت هستند.

سلامه معروف ادامه داد: قطر ارزش کمک مالی ماهانه به کارمندان غزه را که معادل ۷ تا ۱۰ میلیون دلار است به صورت سوخت پرداخت می‌کند.

وی افزود: این سوخت قرار است که از طریق گذرگاه رفح وارد غزه و سپس در بازارها فروخته شود و در نهایت وجوه به خزانه وزارت دارایی در نوار غزه واریز شده و به کارمندان پرداخت خواهد شد.

پنج‌شنبه گذشته سلطان بن سعد المریخی، وزیر مشاور در امور خارجه قطر در دیداری که در شهر اسلو با کمیته ویژه رایزنی برای هماهنگی در امدادرسانی‌های بین‌المللی به فلسطینی‌ها داشت، گفت: قطر توافقنامه‌هایی را با مصر برای صادرات سوخت و مصالح ساختمان‌سازی به نوار غزه امضا کرده است.

از زمان تحقق توافق‌هایی میان حماس و رژیم صهیونیستی که با نظارت مصر و قطر انجام شدند، این رژیم اجازه داد مبلغ ۳۰ میلیون دلار از کمک‌های مالی قطر مستقیما از فرودگاه بن گوریون به نوار غزه منتقل شوند.

۱۰ میلیون دلار از مبلغ اهدایی قطر به خرید سوخت برای نیروگاه برق نوار غزه، ۱۰ میلیون دلار برای حمایت از پروژه‌های احداث زیرساخت‌ها در این منطقه و ۱۰ میلیون دلار دیگر آن نیز به کمک به ۱۰۰ هزار خانواده فقیر غزه اختصاص یافت.

رژیم صهیونیستی از حدود پنج ماه قبل اجازه انتقال مستقیم کمک‌های نقدی قطر از فرودگاه بن گوریون به غزه را نمی‌داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نوار غزه کمک مالی قطر به غزه مصر ۱۰ میلیون دلار نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۲۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان سیاست ترکیه را «نرم» می‌کند

رجب طیب اردوغان پس از مذاکره با رهبر مخالفان «اوزگور اوزل» امروز جمعه گفت که تصمیم دارد «روند نرم‌تری» را در سیاست ترکیه آغاز کند.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور ترکیه روز پنجشنبه برای اولین بار در هشت سال گذشته، میزبان رهبر حزب اپوزیسیون جمهوری خواه خلق (CHP) ترکیه بود.

به گزارش اسپوتنیکف اردوغان پیش از این گفته بود که انتظار دارد در مورد تصویب قانون اساسی جدید در این جلسه بحث شود.

اردوغان به خبرنگاران گفت: به آقای اوزل گفتم که من در اولین فرصت در دفتر آنها بازدیدشان را پس می‌دهم. ترکیه به این کار احتیاج دارد. من می‌خواهم با انجام این دیدار در اولین فرصت، روند نرم شدن سیاست را در ترکیه آغاز کنم.

رهبر ترکیه افزود: با بازدید اوزل، سیاست ترکیه وارد «دوره‌ای بسیار نرم‌تر» شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد
  • آخرین تلاش‌های دلار تلگرامی برای حفظ حمایت ۶۰
  • کاهش وزن با این نوشیدنی‌ها
  • یمن: عملیات ضدصهیونیستی در مدیترانه به زودی آغاز خواهد شد
  • اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح
  • جدیدترین موضع گیری حماس درباره مذاکرات آتش بس غزه
  • جدیدترین موضع گیری حماس درباره مذاکرات آتش بس
  • سازمان ملل: بازسازی غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • اردوغان سیاست ترکیه را «نرم» می‌کند
  • سازمان ملل هزینه بازسازی غزه را حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد