Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وب‌سایت آمریکایی «موندویس» ( Mondoweiss) طی گزارشی تحت عنوان «امارات از جنایات جنگی اسرائیل سود می‌برد» به روابط رو به رشد ابوظبی و تل آویو و باز شدن بازارهای امارات به روی محصولات اسرائیلی از جمله مشروبات الکلی تولید شده در کرانه باختری اشغالی در راستای تضعیف حقوق مردم فلسطین، پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش به تقویت همکاری بین امارات و اسرائیل در نتیجه توافق عادی‌سازی منعقد شده بین آنها در اواسط سپتامبر ۲۰۲۰ اشاره شده و آمده است که فعالان در ونکوور که بخشی از کمپین تحریم اسرائیل بودند می‌گویند که امارات تبدیل به بازاری برای مشروبات الکی تولید شده در کارخانه‌های شهرک‌های صهیونیست‌نشین شده است.

در همین رابطه، «ماریون کاواس» فعال یهودی حامی حقوق  فلسطینی، نمونه‌هایی از افزایش سرعت همکاری بین دو طرف را بیان کرد و به ارائه مناقصه‌های بین المللی بنادر دبی برای ساخت بنادر در شهرحیفا و افتتاح یک شعبه از شرکت اسرائیلی Elbit Systems که یک شرکت معروف در صنایع جنگ‌افزاری است در امارات اشاره کرد.

«البیت سیستمز» یک شرکت تسلیحاتی معروف و فعال در بخش‌های هوافضا، صنایع جنگ‌افزاری و فناوری اطلاعات اسرائیلی است، که طیف گسترده‌ای از تجهیزات دفاعی و جنگ‌افزاری را تولید می‌کند، که شامل سیستم‌های ارتباطات رادیویی، هواپیماهای بدون سرنشین، انواع رادارها، تجهیزات نیروی دریایی، سلاح‌های کنترل از راه‌دور و جنگ‌افزارهای الکترونیکی است.

این شرکت که سازنده پهپادهای نظامی از نوع «هرمس» و  سامانه‌های شناسایی فوتوالکتریک است اخیرا اعلام کرد که یک شعبه را به منظور «همکاری طولانی مدت با نیروهای مسلح امارات» در این کشور تأسیس کرده است.

پنجشنبه پیش نیز گروه صنایع دفاعی امارات «ایدج» (EDGE)، توافقی با شرکت صنعت هوانوردی رژیم صهیونیستی «آی.ای.آی» برای طراحی کشتی‌های نظامی و تجاری بدون سرنشین امضا کرد.

در ادامه این گزارش که ترجمه عربی آن در وبگاه شبکه «انوار ۲» منتشر شد، آمده است: کاواس همچنین با اشاره به اظهارات یکی از مقامات وزارت دارایی مبنی بر اینکه حجم همکاری‌های اقتصادی اسرائیل و امارات از دو میلیارد دلار به شش‌ونیم میلیارد دلار رسیده گفت که رشد بیشتر این همکاری‌ها به معنای عدم وجود مانعی بر سر راه تجارت میان دو طرف است. این به آن معناست که اقدام اسرائیل در نقض قوانین بین‌المللی مانع استثمار ملتی که تحت اشغالگری قرار دارند و نیز تاریخ خونین و لکه‌دار صنعت نظامی اسرائیل علیه مردم فلسطین برای امارات هیچ اهمیتی ندارد.

وی در ادامه به اظهارات رئیس اتاق بازرگانی دبی اشاره کرد که گفته بود  واردات کالاهای تولیدی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری اشغالی از اقتصاد فلسطین حمایت می‌کند. کاواس این اظهارات را بیانگر وقاحت و بی‌ادبی مقام اماراتی مذکور دانست.

این فعال یهودی حامی حقوق ملت فلسطین در ادامه خطاب به امارات و تمام کسانی که وارد سنگر اسرائیل شده‌اند، می‌گوید: سود بردن از جنایات جنگی و آپارتاید اسرائیل یک خطای اخلاقی است و کمک و تحریک به غارت اموال و منابع فلسطینی تلقی می‌شود. 

امارات و رژیم صهیونیستی در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا توافقی موسوم به ابراهیم را امضا و رسما روابط دیپلماتیک خود را عادی‌سازی کردند.

پس از امضای این توافق، روابط دو طرف در مدت زمان کوتاه شاهد پیشرفت‌ چشمگیری بود تا جایی که ابوظبی و تل‌آویو با اعزام چند هیأت در زمینه‌های مختلف توافق همکاری امضاء کرده‌اند.

انتهای پیام/ص
 

منبع: فارس

کلیدواژه: إسرائیل الشرق الاوسط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز | یک پزشک زن فوت کرد و یک پزشک دیگر در کما

به گزارش همشهری آنلاین،‌اخبار غیررسمی حاکی از آن است که چند پزشک دچار نارسایی کلیوی شده‌اند. یک پزشک زن تاکنون فوت شده و یک پزشک دیگر به کما رفته است.

دو منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس صحت این خبر را تایید کرده و گفتند: عامل فروش این مشروبات الکلی دست‌ساز دستگیر شده است.

کد خبر 847908 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم مسمومیت پزشکی

دیگر خبرها

  • حمله صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • یورش صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • یورش صدها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز | یک پزشک زن فوت کرد و یک پزشک دیگر در کما
  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • تعرض بیش از ۵۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی+ فیلم
  • تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو