Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@13:08:59 GMT

رویدادهای مهم در تقویم ۱۴۰۱

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۳۱۶۵

رویدادهای مهم در تقویم ۱۴۰۱

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، همواره تقویم یادآور روزهای تلخ و شیرین و مناسبت های مختلف بوده است. رویدادهایی که شاید تمام مردم در سراسر کره خاکی منتظر فرارسیدن و یا گرامی داشت یک روز خاص در تقویم می باشند.

در تقویم نگاری از دو روش برای تعیین زمان استفاده می‌شود ، اولین روش بر حرکت خورشید و دیگری بر حرکت ماه مبتنی است و این امر از گذشته به ایجاد دو تقویم بر اساس سال ‌های شمسی و قمری انجامیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقویم ایران که تقویم شمسی یا خورشیدی است یکی از دقیق ترین تقویم های حال حاضر می باشد.

در تقویم ۱۴۰۱ زمان تحویل سال، روز یکشنبه ۲۹ اسفند ساعت ۱۹ و ۳ دقیقه بعد از ظهر و نماد سال ۱۴۰۱ ببر است. حیوان ببر نماد بی باکی و دلیری و نترس بودن است و کاملا در عشق و زندگی روزمره خود شتاب زده عمل می کند.

انتظار می رود در تقویم سال ۱۴۰۱ برای جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف رویدادهای زیر رخ دهد:

یکی از رویدادهایی که شاید تمامی مردم جهان انتظار آمدن آن را می کشند پایان همه گیری ویروس کروناست که انتظار می رود با فرارسیدن ایام تقویم ۱۴۰۱ این مهم به جهانیان اعلام شود و باعث خوشحالی مردم در سراسر کره زمین شود.

در حوزه ورزش انتظار می رود بعد از حدود ۴۴ سال دوری از رقابت های تیم ملی امید فوتبال ایران به بازی های درخشان خود در دور مقدماتی به این مهم دست یابد و همچنین تیم فوتبال بزرگسالان ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر راه یابد.

در حوزه علم و فناوری مراکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه ها، یکی از مهمترین زیرساخت های توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی در کشور بوده که در استان های بزرگ و کلان منطقه های علوم پزشکی کشور ایجاد و در حال گسترش هستند. امیدواریم در سال ۱۴۰۱ با سرمایه گزاری درست و جامع خبر های خوبی در این حوزه به مردم ایران داده شود.

در حوزه سیاست نیز با روی کار آمدن دولت مردمی و قوی این انتظار می رود که توافقاتی در این حوزه با کشورهای جهان صورت گیرد که یکی از این توافقات می تواند توافقنامه برجام با کشورهای ۱ + ۴ باشد.

با تمامی این تفاسیر امیدواریم تقویم سال ۱۴۰۱ در آینده یادآور روزهای شیرین و شکوفایی و پیشرفت سرزمین عزیزمان ایران در تمامی حوزه های مختف باشد تا از این سال تا سالیان درزا به عنوان سالی پر خیر و برکت یاد کنیم.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5358636

منبع: مهر

کلیدواژه: تقویم کسب و کار تبلیغات کسب و کار کسب و کارهای اینترنتی خرید آنلاین بیمه شخص ثالث صنعت چاپ گروه خودروسازی سایپا گروه صنعتی ایران خودرو بورس رژیم غذایی تولید داخلی صنعت خودروسازی زباله بیمه مزایده انتظار می رود سال ۱۴۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۳۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز

مهران معلم  اشاره به وضعیت آلودگی هوا و مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا گفت: مهم‌ترین آلاینده‌های هوا ذرات با اندازه ۲.۵ میکرون هستند و وزارت بهداشت، سالانه میزان مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا بر اساس این ذرات در کلانشهرها و شهرهای پرجمعیت کشور را محاسبه می‌کند و در اختیار مراکز ذی‌ربط قرار می‌دهد.

او  با بیان اینکه تاکنون آخرین آمار موجود از مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا مربوط به سال ۱۴۰۱ است و آمار ۱۴۰۲ هنوز در دست نیست، افزود: بر اساس آخرین آمار در سال ۱۴۰۱، در اهواز یک هزار و ۲۴۷ مورد مرگ منتسب به آلودگی هوا داشتیم، این در حالی است که در سال ۱۴۰۰، میزان مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز یک هزار و ۶۷ مورد بوده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا ناشی از چهار بیماری ایسکمی قلبی، سرطان ریه، انسداد ریوی یا سکته مغزی هستند.

آقای معلم  با اشاره به میزان بالای خسارت اقتصادی بیماری‌ها و مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا افزود: میزان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در سال ۱۴۰۱ در اهواز ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ۴ سازه‌ تاریخی آب ایران در انتظار ثبت جهانی
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • رویکرد اصلی هیات بدمینتون زنجان بازگشت به دوران اوج است
  • رویکرد اصلی هیات بازگشت به دوران اوج بدمینتون زنجان است
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران، برترین تیم سال ۱۴۰۲ از نگاه کارشناسان و داوران
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز