Web Analytics Made Easy - Statcounter

فردریک داگلاس، روزنامه‌نگار و نویسنده آمریکایی، یکی از پرآوازه‌ترین حامیان بردگی بود که دوران زیادی از عمر خود را به عنوان برده به سر برد و سپس در سپتامبر ۱۸۳۸ آزاد شد؛ وی در نوشته‌هایش بارها از اقدام خود به خودکشی سخن گفته و تبعیض نژادی را عامل اصلی آن دانسته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه دولت ایالات متحده آمریکا در سال ۱۸۶۵ و بر مبنای اصلاحیه سیزدهم قانون اساسی، رسماً برده‌داری را ممنوع کرد اما همچنان سیاه‌پوستان کشور با شیوه‌های مختلف برده‌داری و نژادپرستی دست و پنجه نرم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا، گروهی از محققان آمریکایی در یکی از مراکز تحصیلات تکمیلی شیکاگو به بررسی نقش تبعیض نژادی و افسردگی سیاه‌پوستان کشور در تصمیم آن‌ها به خودکشی پرداختند. نتیجه این تحقیق همچون مطالعات مشابه دیگری که پیش از این انجام شده بود نشان داد که سیاه‌پوستان آمریکایی که با تبعیض نژادی و نبود حمایت کافی از سوی جامعه مواجه می‌شوند به مراتب بیش از سایرین دوره‌های افسردگی را تجربه می‌کنند و به اختلال خواب مبتلا می‌شوند که این امر به سهم خود می‌تواند افکار خودکشی میان آنان را تقویت کند.

ارتباط بین تبعیض نژادی و سلامت روان

محققان آمریکایی به نظرسنجی بین بیش از هزار و ۲۰۰ نفر از مردان سن ۱۸ تا ۹۳ سال آفریقایی-آمریکایی پرداختند که در سراسر ایالات آمریکایی سکونت داشتند. آن‌ها در بررسی یافته‌های خود و برای تجزیه و تحلیل پاسخ‌های شرکت‌کنندگان از جیمز جکسون، روانشناس پرآوازه آمریکایی کمک گرفتند که سال‌های متمادی، روانشناسی نژاد و فرهنگ و تأثیر اختلاف نژادی بر سلامت اقلیت‌ها را مورد مطالعه قرار داده است. این تحقیق یکی از معدودترین نمونه‌های مشابه خود به شمار می‌رود که در آن، احتمالات یا انتخاب تصادفی نمونه برای بررسی تجربه‌های سلامت روان بزرگسالان سیاه‌پوست مورد توجه قرار گرفته است. این محققان منحصراً سیاه‌پوستان جنس مردم را مورد مطالعه قرار دادند چرا که از لحاظ تاریخی، مردان آمریکایی بین چهار تا ۶ برابر زنانی از نژاد خود اقدام به خودکشی کرده‌اند.

از شرکت‌کنندگان در تحقیق فوق خواسته شد تعداد دفعاتی را که معمولاً در طول یک روز با تبعیض نژادی مواجه می‌شوند، بیان کنند. محققان پاسخ‌های شرکت‌کنندگان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند تا به ارتباط بین انواع مختلف تبعیض نژادی و پیامدهای منفی آن بر سلامت روان دست یابند. نتیجه بررسی‌ها نشان داد که مردان سیاه‌پوست هر چه بیشتر در معرض تبعیض از سوی جامعه قرار گرفته‌اند بیشتر علائم افسردگی را نیز تجربه کرده، ضمن اینکه در طول عمر خود افکار خودکشی را بارها در ذهن خود پرورانده و چه بسا مرتکب آن نیز شده‌اند. پژوهشگران آمریکایی در نهایت نتیجه تحقیقات خود را این گونه تفسیر کردند که همیشه نشانه‌های تبعیض نژادی به طور شفاف میان افراد غیرسفیدپوست هویدا نیست، بلکه اغلب این جوامع از اتفاقات به ظاهر پیش‌پاافتاده روزمره در ارتباط با رنگ پوست خود، آسیب‌هایی را متحمل می‌شوند که می‌تواند به مرور زمان به افسردگی شدید آن‌ها منجر شود یا فکر خودکشی را میان آنان پرورش دهد.

سلامت روان کودکان و نوجوانان سیاه‌پوست

محققان مرکز تحصیلات تکمیلی شیکاگو برای اثبات هر چه بیشتر یافته‌های خود، نتیجه تحقیقاتی را که پیش از این انجام شده بود و نشان از ارتباط مستقیم بین تبعیض نژادی و تفکر خودکشی میان سیاه‌پوستان داشت، ضمیمه پژوهش خود کردند. به عنوان مثال، یکی از پروفسورهای دانشکده روانشناسی دانشگاه هیوستون آمریکا به نام Rheeda Walker به کمک گروهی از همکاران خود تحقیقی انجام داده و به بررسی ارتباط بین تجربه نژادپرستی میان ۷۲۲ کودک سیاه‌پوست و ابتلای آنان به افسردگی و بدتر از همه، فکر خودکشی پرداختند. این محققان دو مطالعه جدا از هم، اما با پرسش‌های کاملاً یکسان میان کودکان ابتدا در سن ۱۰ سالگی و سپس در ۱۲ سالگی انجام دادند و متوجه شدند که همه کودکانی که دو سال پیش در نظرسنجی شرکت کرده، طی این مدت زمان کوتاه بارها فکر خودکشی را در سر پرورانده و البته عامل اصلی انگیزه خودکشی را محروم ماندن خود از حمایت اجتماعی و گاهی مورد تمسخر قرار گرفتن توسط کودکانی از سایر نژادها اعلام کرده بودند.

بدیهی است که نتیجه تحقیقات این گروه روانشناس از اعتبار بیشتری نسبت به سایر مطالعات انجام شده در این زمینه برخوردار بود چرا که تجزیه و تحلیل‌ها دو سال طول کشید و در این بازه زمانی، محققان توانسته بودند بهتر تبعیض نژادی تحمیل شده بر کودکان را مورد بررسی قرار دهند و به ارتباط آن با فکر خودکشی میان کودکان مورد مطالعه دست یابند.

پس از پایان این تحقیق، روانشناسان، محققان و رهبران نهادهای مختلف با اعضا فراکسیون سیاه کنگره، سازمانی به نمایندگی از سیاه‌پوستان کنگره ایالات متحده آمریکا که عضویت در آن منحصر به افرادی از همین نژاد است به مشارکت پرداختند تا توجه دولت را به لزوم تأمین سلامت روان جوانان سیاه‌پوست جلب کنند. در سال ۲۰۱۹، این گروه فعالیت‌های خود را تشدید بخشیدند و به مطالعه افراد بیشتری از نژاد غیرسفید پوست پرداختند تا گزارشی مبنی بر افزایش گرایش جوانان نژادهای غیرسفیدپوست به خودکشی منتشر کنند.

در مجموع، نتیجه تحقیقات مختلف در زمینه ارتباط بین تبعیض نژادی و افکار خودکشی نشان داده است که کودکان سیاه‌پوست آمریکایی بین پنج تا ۱۲ ساله به میزان دو برابر بیش از سایر همسن و سال‌های خود اما با نژاد متفاوت، افکار خودکشی را در سر می‌پرورانند و حتی بسیاری از آن‌ها جان خود را در این مسیر از دست می‌دهند.

کد خبر 537113

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کشورهای جهان ایالات متحده آمریکا نژاد پرستی نژادپرستی سیاهپوست حقوق سیاه پوستان سیاهپوستان آمریکایی تبعیض نژادی افسردگی افسردگی کودکان خودكشي اقدام به خودکشی دلایل خودکشی افکار خودکشی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تبعیض نژادی افکار خودکشی خودکشی میان سیاه پوستان سلامت روان ارتباط بین فکر خودکشی سیاه پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۳۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو

به نقل از خبرگزاری رویترز، در ویدیوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، پلیس آمریکا در حال بازداشت فردی است که فریاد می‌زند: "نمی‌توانم نفس بکشم". طبق گزارش رسانه‌ها این مرد ساعاتی بعد، در بیمارستان جان خود را از دست داده است.

در فیلم مورد اشاره، مردی به نام فرانک تایسون ۵۳ ساله دیده می‌شود که به خاطر صحنه تصادف خودرو با رفتار نامناسب پلیس روبرو می‌شود.

اداره پلیس کانتون هنوز بیانیه‌ای درباره این ویدیو منتشر نکرده ولی ویدیوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی اعتراض بسیاری را برانگیخته است.

در ویدیو دیده می‌شود که افسران پلیس تایسون را روی زمین می‌کشند و به دستان وی دستبند می‌زنند و یکی از افسران حدود ۳۰ ثانیه زانوی خود را پشت گردن تایسون نگه می‌دارد.

در این ویدیو صدای تایسون شنیده می‌شود که بار‌ها فریاد می‌زند: «نمی‌توانم نفس بکشم. نمی‌توانم... از گردنم بلند شوید».

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، تایسون در یک بیمارستان محلی درگذشت. هنوز مسئولان بیمارستان علت اصلی مرگ تایسون را اعلام نکردند.

در سال ۲۰۲۰ پلیس آمریکا رفتار مشابهی در بازداشت جرج فلوید شهروند سیاه‌پوست آمریکایی نشان داده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • فیلم/ حمایت سیاه‌پوستان آمریکا از اعتراضات ضدصهیونیستی
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی
  • انزجار افکار عمومی جهان از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها