Web Analytics Made Easy - Statcounter

جبار آذین منتقد، نویسنده و مدرس سینما و تلویزیون در گفت وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس درباره سریال «سرجوخه» که این شبها از شبکه سه سیما در حال پخش است گفت:
«سرجوخه»، مجموعه ای پلیسی، امنیتی و اجتماعی و اثری سرگرم کننده است که با اقبال مخاطبان،‌ به ویژه نسل جوان روبروشده است. علت این توفیق، به متن خوب، کارگردانی حساب شده و حرفه ای وبازی های درست هدایت شده و مقبول بازیگران و موضوع اصلی این سریال بازمی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این ویژگی ها در کنار لحاظ نظر و سلیقه مخاطب درایجاد رخدادها و حوادث باورپذیر و بهره گیری از پرونده های مستند قضایی از امتیازهای «سرجوخه» است. خط محوری داستان  بر موضوع  قمار و شرط بندی و نقش عوامل داخلی وخارجی برای سوء استفاده از انسان های نیازمند و گرفتار و فضای ورزشی و گرفتن ماهی های خود از این اب گل آلود، بناشده و در قالب داستان ترسیم و در قاب تلویزیون تصویر شده است.

آذین اظهارداشت: اگرچه نگاه به تبعات سوءاستفاده از ورزش توسط باندهای مافیایی، پیشتر هم در برخی فیلم ها و سریال ها به تصویر کشیده شده است، ولی در «سرجوخه» این رویداد و فضا در قلب داستان قراردارد و نگرش حاکم برسریال از زاویه آسیب شناسانه اجتماعی و از مسیر دخالت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی بازگوشده که دارای جذابیت هایی برای مخاطب است.

وی ادامه داد: تولید آثار پلیسی و امنیتی، مدتی است در سیما و حوزه سریال سازی، رونق گرفته و ارایه تصاویری از اقتدار نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در آن ها در راس موضوع های دیگر سریال ها قراردارد و سریال «سرجوخه» هم در این راستا تولید شده و به علت کاربلدی های سازندگان آن توانسته در ردیف سریال های به نسبت موفق این گونه هنری قرار گیرد. از همین رو و موفقیت این گونه آثار نشان دهنده نیاز عبور تلویزیون در سریال سازی از مرحله تولید سریال های سطحی و تکراری و فاقد جذابیت های موضوعی و بصری و نمایشی به عرصه نوآوری درمضمون و محتوا و ساختار مجموعه های قوی تلویزیونی است.

وی گفت: «سرجوخه» به عنوان یک مجموعه اجتماعی، خانوادگی، امنیتی و ورزشی با ارایه پیام های هشدار آمیز اجتماعی و ساختار هنری خوب و وفاداری به مؤلفه های تولیدات این ژانر هنری، جزو آثار پر امتیاز در کارنامه تلویزیونی سازندگان آن و تلویزیون و تولیدات پلیسی امنیتی است.

آذین درباره این آثار گفت: این قبیل تولیدات مخاطب پسند می توانند در صورت تداوم تولید با عبور از واقعیت های زندگی و مشکلات و مسایل اجتماعی و گام نهادن در حیطه آثار درجه یک تلویزیون در آشتی با مخاطب وحتی رقابت با محصولات مشابه خارجی به توفیق رسند و تولیدات سیما را از یکنواختی و کلیشه رهایی بخشند. «سرجوخه» ، سریالی موفق و آگاهی بخش  و مخاطب پسند است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ورزشی سریال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۳۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد

به گزارش خبرنگار مهر، آمنه غلام‌ویسی صبح چهارشنبه در جلسه قرارگاه رسانه‌ای استان که با موضوع روز دختر در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: با بیان اینکه دشمنان و جوامع غربی هجوم گسترده‌ای برای ضربه زدن به هویت دختران ایران اسلامی را پیش گرفته‌اند، اظهار کرد: خوشبختانه زن و دختر ایرانی جایگاه، احترام و حرمت بالایی دارند و براحتی در اماکن عمومی تردد می‌کنند.

وی افزود: بهترین سبک زندگی سبک زندگی ایرانی است و باید ترویج و تقویت شود و اجازه ندهیم دشمن بر این سبک زندگی اثر بگذارد.

غلام‌ویسی تصریح کرد: باید الگوسازی از زن و دختر موفق در جامعه ترویج یابد و دختران موفق معرفی شوند تا همه دختران با توانمندی انها آشنا شوند.

وی بر لزوم معرفی دختران موفق کرد اضافه کرد: این مهم نیازمند تولید محتوا در فضای مجازی و رسانه‌ها است و همه باید دست در دست هم دهند و در این عرصه ورود کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان اذعان کرد: غرب بدنبال معرفی الگوی غربی و توخالی است و نباید اجازه داد این الگوها بر جوانان ما اثربگذارد.

مسوول امور بانوان آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش در راستای روز دختر برنامه‌های متنوعی را در سطح مدارس استان خواهد داشت و معرفی دختران موفق دانش‌آموز یکی از این برنامه‌ها خواهد بود.

لیلا حیدری عنوان کرد: باید دختران موفق عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی، هنری و غیره معرفی شوند.

کد خبر 6094047

دیگر خبرها

  • وقتی سرگرمی، قربانی بزرگ شعار دادن می‌شود /چرا «نون خ» در فصل پنجم مورد استقبال قرار نگرفت؟
  • «رخنه» سریالی درباره امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ
  • آقای سعید آقاخانی، ما تحمل می‌کنیم، اما دل خودتان نسوخت؟
  • مخالف تک صدایی در دانشگاه‌ها هستیم
  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد
  • برجسته ترین بنیان در ساخت یک جامعه موفق تربیت نسل آینده است
  • ماجرای «بدل» رضا عطاران در تلویزیون چیست؟
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • کاش تلویزیون، این مدلی نبود
  • کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!