Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی شکوری، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: در خراسان شمالی چهار هزار و ۷۶ خانوار از نعمت گاز طبیعی محروم هستند که بخش زیادی از این خانوارها مربوط به شهرستان راز و جرگلان هستند.

وی ادامه داد: ۴۷۳ خانوار در اسفراین، ۱۸۲ خانوار در جاجرم، ۵۱۸ مورد در بجنورد، ۷۶۵ مورد در مانه و سملقان، یک هزار و ۷۸۴ خانوار در راز و جرگلان، شیروان ۲۶۸ مورد و ۸۶ خانوار در فاروج فاقد گاز طبیعی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان شمالی اضافه کرد: با هدف جلوگیری از سواستفاده از مصرف کپسول های گاز در سوخت خودرو طرح گاز مایع (LPG) مقرر شد که خانواده هایی که از نعمت گاز محروم هستند اطلاعات خود را در سامانه این اداره ثبت کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این خانوارها بعد از ثبت نام در این سامانه، سهمیه مورد نیاز خانواده در کارت بانکی آنها شارژ و عوامل توزیع، کپسول های مورد نیاز را در درب منازل تحویل خواهند داد.

شکوری با اشاره به اینکه خانوارهای محروم از گاز طبیعی، نفت سفید برای کارت سوخت آنها شارژ می شود، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به هر خانواده دو هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت اختصاص پیدا کرده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین برای فصل های سرد سال، از ماه آذر تا اسفند ماه برای هر خانواده یک هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی یادآور شد: لازم به ذکر است که علاوه بر این روستاهایی که با نیاز بیشتری مواجه هستند، با هماهنگی از طریق بخشداری، فرمانداری و دهیاری می توانند سهمیه بیشتری را دریافت کنند.

شکوری اضافه کرد: همچنین در بخش سوخت عشایری استان نیز پنج شرکت تعاونی توزیع سوخت را برعهده دارند که سهمیه هر خانوار به صورت ماهانه ۱۵۰ لیتر است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان شمالی بیان داشت: گفتنی است که برای عشایری که در مراه تپه مستقر هستند نیز طی هماهنگی با استان گلستان و بازدیدهای مشترکی که انجام شده تا براساس روال سوخت به آنها تعلق بگیرد.

وی با بیان اینکه تعدادی از خانوارها در استان علمک گازشان وصل شده، اما گازکشی منزل صورت نگرفته، گفت: این منازل از زمانی که برای درخواست گازکشی منازلشان در سایت اقدام به ثبت نام کرده اند، از سمت شرکت گاز در لیست خانوارهای گازکشی شده قرار گرفته اند.

شکوری خاطرنشان کرد: گروه زیادی از این خانوار ها به دلیل نداشتن تمکن مالی موفق به ادامه گازکشی نشده اند، از طرفی از دریافت کارت شارژ سوخت نیز محروم شده اند.

وی افزود: به هرکدام از این خانوارها در طول سال ۲۰۰ لیتر نفت از سمت شرکت فرآورده های نفتی تحویل داده می شود اما شارژ ماهانه در کارت های بانکی شان تعلق نمی گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان شمالی گاز طبیعی خانوار گاز گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۴۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از واردات ۲۰۰ قلم کالای مهم صنعت نفت جلوگیری شد

وزیر نفت گفت: وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ در موضوع ساخت کالا برای بار اول در میان دستگاه‌های اجرایی کشور مقام نخست را کسب کرد و سال گذشته از واردات ۲۰۰ قلم کالای مهم صنعت نفت که در داخل تولید می‌شد، جلوگیری کردیم.

به گزارش ایسنا، جواد اوجی در حاشیه بازدید از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال در این دوره از نمایشگاه هم‌زمان با رونمایی از توانمندی‌های شرکت‌های داخلی، از دستاوردهای بزرگ دولت سیزدهم در دو سال و نیم اخیر نیز پرده‌برداری می‌شود، اظهار کرد: همکاران من در وزارت نفت امسال از همه سالن‌های این نمایشگاه بازدید و نیازهای خدماتی و تجهیزاتی صنعت نفت را به سمع و نظر شرکت‌های داخلی توانمند خواهند رساند.

وی تصریح کرد: وزارت نفت اکنون در مقابل خود ۱۳۰ میلیارد دلار پروژه نیمه‌تمام (۳۰۰ پروژه) و جدید (۱۰۰ پروژه) دارد، ازاین‌رو این اطمینان را به شرکت‌ها و سازندگان داخلی می‌دهیم، همان‌طور که تاکنون از ظرفیت آن‌ها بهره برده‌ایم، از این پس نیز به این روال ادامه دهیم.

وی افزود: وزارت نفت با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، برنامه‌های افزایش تولید نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی را در دستور کار خود داشته است و هزار قرارداد با بیش از ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان به ارزش یک میلیارد دلار امضا کرده‌ است.‌

وزیر نفت با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای شما در این صنعت وجود ندارد، گفت: اواخر سال ۱۴۰۲ وزارت نفت ۲۰ میلیارد دلار در طرح ملی فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی، ۱۳ میلیارد دلار در توسعه میدان‌های نفتی و ۶ میلیارد دلار با شرکت‌های پتروشیمی برای توسعه ۱۶ مخزن گازی با اتکا به توان داخلی قرارداد امضا کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توقیف ۳۴ دستگاه شوتی با ۷۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • ۶۱ درصد از نفتگاز توزیعی کردستان در بخش حمل‌ونقل مصرف می‌شود
  • از واردات ۲۰۰ قلم کالای مهم صنعت نفت جلوگیری شد
  • کره شمالی ماه گذشته یک موتور موشک با سوخت مایع را آزمایش کرد
  • جهش صنعت تولید برق در خراسان شمالی
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی قاچاق سوخت، برای مدیرعامل واحد تولید فرآورده‌های نفتی
  • ۴ بازیکن هوادار محروم از بازی پرسپولیس
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند