Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم رونمایی از سردیس ۵ مدال‌آور کشورمان با حضور رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

خبرگزاری میزان - مراسم رونمایی از تندیس قهرمانان ورزشی امروز (سه‌شنبه) در کمیته ملی المپیک برگزار شد. در این مراسم از سردیس علی باغبانباشی، میررسول رییسی، تیمور غیاثی، هوشنگ کارگرنژاد و راضیه شیرمحمدی رونمایی شد.

در این مراسم محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی، روسای فدراسیون‌ها، پیشکسوتان ورزشی، مسئولان کمیته ملی المپیک و جمعی از نمایندگان مجلس حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین تالار قهرمانان بازی‌های آسیایی با حضور رییس مجلس افتتاح شد.

سیدرضا صالحی‌امیری در این مراسم، اظهار داشت: ورزش ایران تاریخ ۳ هزارساله دارد و اسناد آن در موزه موجود است. ایران زمین همیشه می‌درخشد، طلایه‌دار قهرمانان بوده و ورزش ایران حامل غرور، غیرت ایرانی و نشاط ملی است. به دلیل فشار‌های روحی و روانی، ورزش نشاط زیادی به جامعه بخشیده است.

وی افزود: ورزش هم نماد قهرمانی و هم پهلوانی است و تقاضای ما این است موانع از مسیر قهرمانان برداشته و به زیرساخت‌ها توجه شود. مجلس کمک جدی به ورزش داشت، اما نیاز به حمایت بیشتری داریم. راه مسیر توسعه ورزش از مجلس می‌گذارد به همین دلیل از ریاست مجلس تقاضا دارم در محور‌های برنامه توسعه ورزش را در اولویت قرار دهند.

محمدباقر قالیباف در حاشیه رونمایی از سردیس قهرمانان ورزشی صحبت‌هایی انجام داد که گزیده ان را در زیر می‌خوانید.

* هفته بسیج را که یادآور رشادت‌هاست، شهدایی که آگاهانه و عاشقانه جان خود را برای میهن اسلامی گذاشتند، تبریک می‌گویم و به روح‌شان درود می‌فرستم. به همه فرهنگ‌دوستان و کسانی که از شعر و فرهنگ کشور تلاش می‌کنند، خسته نباشید می‌گویم. به همه قهرمانان و مدیران زحمتکش که در المپیک افتخارآفرینی کردند خداقوت می‌گویم به ویژه به پارالمپیکی‌ها که با همه سختی‌ها افتخارآفرین بودند.

* به همه خانواده‌هایی که دعوت شدند و عزیزان‌شان نیستند عرض تسلیت دارم. جا دارد اینجا از قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی در اسلو تشکر کنم که انصافا گل کاشتند.

* صالحی‌امیری در حوزه ورزش، رویکردها، اولویت‌ها اشاراتی داشت، بحث ورزش یک پدیده چند جانبه است؛ از یک منظر صنعت، از یک منظر پدیده مهم اجتماعی است.

در همه سطوح ورزش در همه موارد می‌درخشد. کمتر پدیده‌ای مانند ورزش پیدا می‌شود که در عرصه‌های مختلف حتی سیاسیت هم افتخارآفرینی کند به همین دلیل سرمایه‌گذاری در ورزش مهم است. من نمی‌گویم هزینه، چون در ورزش از ابتدا تا انتها سرمایه‌گذاری است.

* وقتی از ورزش غفلت کنیم هزینه‌هایی به بار می‌آورد که صد‌ها برابر سرمایه‌گذاری در ورزش است. این باری است روی دوش ما.

* هر کجا توفیق خدمت داشتم از امر ورزش غفلت نکردم. سعی کردم نگاه حداکثری که وظیفه ماست نسبت به این موضوع داشته باشیم. به اشکالاتی که عزیزان اشاره کردند، حتما تلاش می‌کنیم در حداقل زمان و براساس قوانین داخلی پیگیری کنیم تا حل شود. امیدوارم بتوانیم در رویداد‌های جهانی، المپیک و ... بدرخشیم. رتبه‌هایمان بهتر شود، چون این استعداد وجود دارد.

* مشکل اول در کشور ما نبود امکانات نیست بلکه نقشه راه مدون و یک مدیریت درست در سطوح مختلف است که به ما آسیب وارد کرده است. با همه سختی‌ها می‌توان کار را پیش برد و از مشکلات عبور خواهیم کرد. یکی از ویژگی‌های مهم در هر جایی مردمی سازی آن است. هر چقدر رفتار دولتی داشته باشیم بپذیریم خلاقیت از بین می‌رود، استعدادکشی اتفاق می‌افتد و ظرفیت منابع انسانی را از دست می‌دهیم.

* این فقط در ورزش نیست، در اقتصاد، فرهنگ و ... هم هست. سعی کنیم بحث دولت‌محوری به معنای عام در این حوزه‌ها نباشد. تا کاری که مردم می‌توانند انجام دهند ما به عنوان مسئول نباید انجام دهیم. قانونی را دنبال کنیم که در جهت حل مشکل مردم باشد نه ایجاد زحمت.

بیشتر بخوانید: انتخاب زهرا نعمتی به عنوان رییس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی پارالمپیک

انتهای پیام/

برچسب ها: کمیته ملی المپیک محمد باقر قالیباف

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک کمیته ملی المپیک محمد باقر قالیباف کمیته ملی رییس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۴۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالما با حضور ستاره‌های ایرانی قهرمان لیگ فوتسال قهرمانان اروپا شد

قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان فوتسال اروپا برنده فینال تمام اسپانیایی رقابت‌های فصل ۲۴-۲۰۲۳ این تورنمنت بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، فینال مسابقات لیگ قهرمانان فوتسال اروپا امشب (یکشنبه) با دیدار تمام اسپانیایی مایورکا پالما و بارسا (بارسلونا) برگزار شد که تیم پالما در این مسابقه با نتیجه ۵ بر یک به برتری رسید. آدولفو در دقیقه ۱۵ برای بارسا موفق به گلزنی شد، اما شاگردان آنتونیو وادیو خیلی زود به بازی بازگشتند و با گل‌های رومولو در دقیقه ۱۹، ویلیان لورنچو در دقیقه ۲۰ و نگینیو در دقیقه ۳۴ از حریف پیش افتادند. در شرایطی که بارسلونا با پنج بازیکن حمله می‌کرد، چگینیا دروازه بدون دروازه‌بان این تیم را در آخرین دقیقه گشود و نگینیو چند ثانیه بعد گل پنجم پالما را به ثمر رساند تا مدافع عنوان قهرمانی مسابقات از این عنوان دفاع کند.

پالما که دومین فصل حضور خود در لیگ قهرمانان فوتسال اروپا را تجربه می‌کرد، دومین قهرمانی متوالی را در این جام به دست آورد. مسلم اولادقباد بازیکن ایرانی تیم مایورکا پالما در این دیدار در ترکیب تیمش به میدان رفت و در دقیقه ۳۰ با کارت زرد داور مسابقه مواجه شد. وی برای دومین سال پیاپی مدال قهرمانی فوتسال اروپا را به گردن می‌آویزد.

حسین طیبی دیگر بازیکن ایرانی تیم مایورکا پالما به شمار می‌رود که این دیدار را به دلیل مصدومیت از دست داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم مراسم تجلیل از مدال آوران ورزش سال ۱۴۰۲ با حضور رییس جمهور
  • دبیر درباره المپیک: یک طلا بگیریم هنر کردیم!
  • قهرمانان ورزشی پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی هستند
  • رئیسی: وعده مدیریت ورزشی با مدیر ورزشی را عملی کردیم
  • سخنرانی رئیسی در آیین تجلیل از مدال آوران و قهرمانان ورزشی آغاز شد
  • ورود رییس جمهور به مراسم تجلیل از قهرمانان سال ۱۴۰۲
  • پالما با حضور ستاره‌های ایرانی قهرمان لیگ فوتسال قهرمانان اروپا شد
  • توسعه و پیشرفت بی سابقه بولینگ و بیلیارد لرستان
  • حضور پیشکسوتان رسانه و ورزش در مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی
  • حضور پیشکسوتان رسانه و ورزش در مراسم تشییع پیکر مهرداد اسکویی