Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در جلسه علنی این شورا در تذکر پیش از دستور خود گفت: متأسفانه در دوره گذشته، با بحث اداره ارزان شهر، بحث نگهداشت شهر آسیب دید و اگر امروز آلودگی هوا و ترافیک به این وضعیت مشکل‌زا رسیده، نتیجه عملکرد دوره گذشته و تفکرات غلط مدیران قبلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شبکه اتوبوسرانی ساقط شد و با عنوان مدیریت ارزان شهر، به جای جایگزین کردن خودرو نو و تعمیر آنها، خودروهایی را که می‌توانستند تا چندین سال دیگر برای شهر تهران مفید باشند به قبرستان خودروها فرستادند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: همچنین در زمینه مترو تهران که آثارش را در چند روز گذشته دیدیم، نتیجه تفکرات غلط گذشته است. انبارهایی که مملو از قطعات یدکی بود در طول چند سال اخیر به صورت یکطرفه مصرف شد و ما شدیداً نیازمند تأمین قطعات هستیم. اگر شهردار تهران به فوریت در این زمینه اقدام نکند با مشکلاتی روبه‌رو می‌شویم.

تشکری بیان کرد: واگن‌ها به عمر فرسودگی رسیده‌اند و شدیداً نیازمند اورهال واگن‌های مترو هستیم.

وی با بیان اینکه دلیل اصلی آلودگی تهران آلاینده‌های معلق و ذرات میکرونی زیر ۲.۵ درصد هستند که منشأ صنعتی دارند، اظهار داشت: متأسفانه کارگروه اضطرار آلودگی هوا روش‌های قدیمی را پیش گرفتند. موتورسیکلتی که بیش از ۶ برابر یک خودرو یورو ۲ آلودگی تولید می‌کند معاینه فنی برایش غیرقابل قبول است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر گفت: باید مشکل آلودگی هوا را اساسی حل کنیم. منشأ اصلی آلودگی هوا ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون با منشأ صنعتی است که بیش از ۸۰ درصد آن منابع متحرک هستند. موتورسیکلت‌ها، خودروهای گازوئیلی، خودروهای فرسوده با ایجاد سولفور و واکنش شیمیایی و تبدیل شدن ذرات معلق باعث آسیب دیدن هوای شهر تهران می‌شوند.

تشکری ادامه داد: در چند سال اخیر خودروهای فرسوده کمتر از رده خارج شده‌اند که کمتر از ۵ درصد بوده است. همچنین موتورسیکلت‌های برقی جایگزین موتورسیکلت‌های کاربراتوری نشده‌اند. در مصوبه شورای شهر پنجم، به جای اینکه پلیس در زمینه تخلفات طرح ترافیک اعمال قانون داشته باشد، با تصور اینکه با پرداخت عوارض به درآمد بیشتری خواهند رسید، جرایم راهنمایی و رانندگی را حذف کردند. این در حالی است که نیازمند اعمال قانون پلیس در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به جابه‌جایی مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو گفت: با جابه‌جایی افراد مشکلات زیرساختی مترو حل نمی‌شود باید برای مترو تهران فکری اساسی کرد. مترو تهران نیازمند طرح آنی و فوری است. لذا ما یک طرح یک‌فوریتی را در شورا تصویب کردیم که اورهال واگن‌های مترو هرچه سریع‌تر انجام شود.

عضو شورای شهر بیان کرد: از شهردار تهران انتظار داریم که در انتصابات خود، جدا از روحیه انقلابی، به موضوع تخصص و دانش نیز توجه کنند و امیدوارم مدیرعامل جدید مترو نیز موضوع تخصص را در انتصابات خود در نظر بگیرد.

کد خبر 639177 برچسب‌ها شوراى شهر تهران مترو تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شوراى شهر تهران مترو تهران آلودگی هوا مترو تهران شهر تهران واگن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۵۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت و شهرداری قم در موضوع مونوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است

به نقل از شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در بازدید از پروژه مونوریل و ایستگاه مطهری متروی قم در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: حضور به همراه استاندار محترم در این پروژه نشان دهنده عزم شهرداری قم برای رفع مشکلات است.

وی افزود: شهرداری قم به وظایف خود در عمل به مصوبات سفر ریاست جمهور در پروژه مونوریل عمل کرده است.

شهردار قم با اشاره به اینکه اختلافی میان شهرداری و دولت در موضوع مونوریل وجود ندارد اضافه کرد: مباحثی که تا امروز مطرح بوده اختلاف نیست بلکه نگرانی‌های فنی و اقتصادی است که باید برطرف شود.

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه بحث‌ها راجع مونوریل تماماً فنی است و سمت و سوی دیگری ندارد گفت: ما می‌خواهیم یک کار با صرفه و صلاح برای مردم قم انجام دهیم.

وی افزود: در جلسه‌ای که در دفتر معاونت اجرای ریاست جمهور برگزار شد، موانع اجرای مونوریل دسته بندی شد و برای رفع این موانع برنامه‌ریزی صورت گرفت.

شهردار قم با اشاره به تصمیمات مشترک دولت و مدیریت شهری برای منوریل اضافه کرد: در فاز نخست، ۴.۷ پروژه مونوریل به بهره برداری خواهد رسید و در فاز دوم ۶.۸ این پروژه به اتمام می‌رسد.

سقائیان نژاد معتقد است که ادامه این پروژه پس از ۶.۸ کیلومتر یعنی از پارک سوار شمالی تا مصلی نیازمند اقدامات کارشناسی و مطالعاتی برای یک تصمیم به صرفه است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با اجرای مونوریل، خط B متروی قم حذف خواهد شد گفت: به هیچ وجه نمی‌خواهیم یک پروژه راه بیفتد و یک پروژه تعطیل شود.

شهردار قم اظهار کرد: خط A و B مترو جز لاینفک حمل و نقل ریلی در شهر قم است که در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قم نیز به آنها تاکید شده و قطعاً استاندار محترم برای حفظ این خط همراه مردم هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • ابهام در قرارداد زاکانی با چینی‌ها | واردات هزاران خودروی برقی با شرکت ساختمانی | تردید بزرگ که آیا اصلا قراردادی منعقد شده یا نه!
  • ابهام در قراردادهای زاکانی با چینی‌ها/ عضو شورای شهر: هنوز تردید داریم که آیا این قراردادها منعقد شده است یا خیر؟
  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند
  • انتقاد محسن هاشمی از زاکانی
  • کلانشهر تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی نیاز دارد
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • دولت و شهرداری قم در موضوع مونوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام