Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان گفت که تاکنون بیش از ۲۰۰ فرزند زاده شده از مادر ایرانی اهل این استان و پدر خارجی موفق به دریافت شناسنامه و تابعیت جمهوری اسلامی ایران شدند.

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اصغر میرزایی اظهار دشت: ۶ هزار فرزند با مادر ایرانی و پدر خارجی در گلستان برای اخذ تابعیت و شهروندی جمهوری اسلامی ایران نام‌نویسی کردند که پایش و بررسی درخواست و احراز هویت متقاضیان در حال انجام است و در صورت مغایر نبودن با قوانین جمهوری اسلامی به آنان تابعیت ایرانی داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس‌جمهوری ۱۳ خرداد سال گذشته آیین‌نامه اعطای تابعیت ایران به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را برای اجرا به وزارتخانه‌های کشور، اطلاعات و امورخارجه و معاونت حقوقی رییس‌جمهوری ابلاغ کرد و بعد از آن هیات وزیران در اجرای قانون اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، آیین‌نامه اجرایی نحوه اعطای تابعیت به افراد مشمول این قانون را تصویب کرد.

براساس این آیین‌نامه، هر زن ایرانی که با مرد غیرایرانی ازدواج کرده و در نتیجه این ازدواج، دارای فرزند زیر ۱۸ سال باشد و هر فردی که از مادر ایرانی و پدر غیرایرانی متولد شده و بیش از ۱۸ سال تمام داشته باشد می‌تواند متقاضی اعطای تابعیت برای فرزندش باشد.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان همچنین گفت:‌ ۲۷ هزار و ۵۰۰ تبعه خارجی به صورت مجاز در استان اقامت دارند که این افراد بر اساس هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی گلستان با مراجعه به ۲ دفتر کفالت در گرگان و یک دفتر کفالت در گنبدکاووس و دریافت معرفی نامه با حضور در مراکز واکسیناسیون تعیین شده می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند.

میرزایی افزود: هیج منعی برای انجام واکسیناسیون اتباع خارجی مجاز ساکن در گلستان وجود ندارد.

وی گفت: کمیساریای عالی سازمان ملل امسال چهار میلیارد ریال برای تجهیز پایگاه بهداشتی محله مدرسی گنبدکاووس و ۹۶۰ میلیون ریال برای تهیه اقلام دارویی و بهداشتی خانه‌های بهداشت گلستان اهدا کرد.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان با اشاره به تحصیل ۶ هزار دانش آموز اتباع خارجی در استان، اظهارداشت: با مشارکت کمیساریای عالی سازمان ملل متحد ۲ مدرسه اتباع خارجه در گرگان و یک مدرسه و یک پایگاه بهداشتی در گنبدکاووس ساخته شده است.

میرزایی افزود: همچنین با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای گلستان، اتباع خارجی می‌توانند برای حرفه آموزی در رشته‌های مختلف در آموزشگاه‌های دولتی فنی و حرفه‌ای نام نویسی کنند که در این راستا سه کارگاه خیاطی مجاز ویژه اتباع خارجه در گرگان راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: از طریق مجامع و نهادهای غیر دولتی داخل و خارج از کشور در دوران کرونا، ۲ هزار بسته معیشتی،  ۳۵۰ عدد بن کارت به مبلغ ۹۶۰ میلیون ریال و ۵۰۰ بسته بهداشتی میان اتباع خارجی ساکن در گنبدکاووس و گرگان توزیع شد.

 بیشترین جمعیت اتباع خارجی مقیم گلستان را افغانستانی‌ها تشکیل می‌دهند که به طور عمده در شهرهای گرگان و گنبد ساکن هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شناسنامه جمهوری اسلامی مادر ایرانی اتباع خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۵۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان در ۳۶ شهر استان گلستان

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: بیش از ۱۵۰۰ پاکبان در شهرهای ۳۶ گانه استان گلستان مشغول خدمت هستند که گشت‌های شبانه نیروی انتظامی برای امنیت پاکبانان بسیار مهم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سید محسن حسینی ظهر امروز در مراسم تجلیل از پاکبان‌های استان گلستان به مناسبت روز پاکبان اظهارداشت: بیش از 1500 پاکبان در شهرهای 36 گانه استان مشغول خدمت هستند که نمایندگان آنان در جلسه حضور دارند.

وی افزود: نظافت معابر شهر، ساماندهی پسماندها در سطح شهر از جمله وظایف پاکبان ها است و لحظه ای هم نمی‌توان شهرها را بدون پاکبان‌ها تصور کرد.

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان با بیان اینکه وظایف دیگران نسبت به پاکبانان هم مهم است، اظهار کرد: از جمله وظایف مردم نسبت به پاکبان ها این است که زباله ها را به صورت پراکنده در معابر و جداول نریزند و رانندگان هم هنگام عبور از کنار پاکبانان در حین انجام کار، با احتیاط کامل عبور کنند.

حسینی تصریح کرد: همه ما در یک پازل چند وجهی، اداره کشور را به عهده داریم و همین طور که همه مشاغل توقع احترام دارند ، پاکبان هم انتظار احترام دارد و این توقع به جا است و همه باید هوای همدیگر را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: گشت‌های شبانه نیروی انتظامی برای امنیت پاکبانان بسیار مهم است و انتظار از شهرداری‌ها این است که بیشتر به مسائل امنیت شغلی، بیمه و معیشت پاکبانان، لباس های مناسب پاکبانان و امکانات مورد نیاز برای پاکبانان توجه کنند. پاکبانان نیازمند آموزش هستند و توقع است شهرداران آموزش را در نظر بگیرند. تشویق‌های مناسب، واکسیناسیون به موقع، اعمال مرخصی برای پاکبانان، توجه به موضوع درمان پاکبانان از موضوعاتی است که شهرداری‌ها باید در خصوص پاکبانان مورد توجه قرار دهند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان نیز در این مراسم از پاکبانان به عنوان چشمان بیدار شهرها نام برد.

احمد سالاری ضمن قدردانی از میزبانی دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان در برگزاری این مراسم گفت: پاکبانان در بحران ها و شرایط مختلف و فصول گرم و سرد سال به خدمات رسانی شبانه روزی خود ادامه می دهند.

بیش از 1500 پاکبان در شهرهای 36 گانه استان گلستان مشغول فعالیت هستند که مسئولیت خدمت‌رسانی در حوزه خدمات شهری به یک میلیون و 100 هزار نفر جمعیت شهری استان را برعهده دارند.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • مادر دیانا به قتل فرزند بیمارش اعتراف کرد
  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • کارگران رکن تولید هستند
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان در ۳۶ شهر استان گلستان